Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juli 2012

Av Aamor & Tina - 31 juli 2012 18:44

Vi var helt slut efter ommöbleringen igår så det blev inget mer än soffoch säng sittande/liggande, hihi!

En bild av en bit av vårt TV-rum.

 

Matte vär nästan klar här bara sladden som hänger i lampan som hon inte har hittat nån plats för, det är datorsladden, snyggtatt den hänger där, hihi!

Min säng ser ni nere i högra hörnet och innan stod bokhyllorna längs den väggen.

Mitt trimbord syns utanför rummet, en handduk som hänger ner från det. Köket är vidare rakt fram och till höger och dörren till vänster är vårt sovrum.

 

Så här trött blev jag efteråt, hihi!


Idag har vi tagit det lugnt, var borta hos syrran ett litet tag för hon ville leka men när jag kom dit ville hon bara ligga uppe i fönstret så vi gick hem efter ett tag!

Jag och matte har ätit nu, var mer oxkött över från igår så jag fick det på torrfodret även idag, mums.


Det har varit en del regn under dagen och där emellan har det varit solsken. Himlen var så mörkgrå ett tag att matte trodde att det skulle bli åska men istället vräkte regnet ner.

Jag hoppas att vi klarar resten av dagen utan att bli blöta för vi har klarat oss innan på dagen!


Av Aamor & Tina - 30 juli 2012 20:17

Idag har det regnat och varit solsken om vart annat men mest regn.

Vi sov länge idag, lagom länge tyckete jag men matte sa att det var lite länge men det bryr jag mig inte om.


Jag var hos syrran en stund idag för matte behövde shoppa lite och då hängde mattefar med så jag fick passa syrran och mattemor, hihi!

När vi sen kom hem så gick matte in i vårt TV-rum och ställde sig och glodde runt och sa om jag skulle....vad tycker du Aamor?

Vad ska jag tycka för jag fattade inte vad hon snackade om, tyckte att hon verkade lite knasig!

Sen satte hon igång och drog i allt och började flytta runt. Hon blev sugen på att möblera om - vilken korkad idé!

Jag fick ju inte min behövliga vila för jag var tvungen att hålla koll på henne!

4 bokhyller överfulla med böcker tömdes och flyttades och sen skulle böckerna på plats igen och annat flyttas men nu är hon klar, nästan hon ska bara hitta en bra plats till sina CD-skivor för de fick inte plats där de var innan.

Det värsta med det hela var att mina viloplatser blev flyttade också och jag vet inte om jag gilla de nya än!

Hon flyttade även mitt lekhus ut på balkongen och kastade alla mina fina tuggben!

Nu har hon ont i ryggen men får hon såna idéer får hon nog skylla sig själv!


Jag fick påminna matte om att h0n skulle laga mat till sig för till och med det glömde hon.

Hon stekte 2 bitar oxkött, svamp och skivade lite melon och jag fick nog den ena köttbiten bland mitt torrfoder så det var bra att jag sa till henne att äta!

Nu ska jag leta upp nån bra plats att vila på så jag har att göra!

 


Av Aamor & Tina - 29 juli 2012 17:40

Vi fick ett tips om en jättesöt ring, det är en Shih Tzu och matte vill ha men så får hon intala sig att det var fel ögonfärg och lite annat smått så hon inte skulle köpa den, hihi! Vilket som så kolla in den för den är ljuvlig!

Tack Julia för tipset!


Igår var jag bara så trött! Jag fick sova nästan hela dagen och matte orkade nog inte med mycket mer, hihi!

Dels var det så varmt och kvavt så man knappt kunde andas men inte blev det nån åska som de där vädernissarna hotat med. Blev lite skönare på kvällen.

Dels så var jag trött efter heldagen hon min släkt,, hihi!


I dag frågade matte mig om jag ville följa med och plåga syrran, hihi och det är väl en självklar sak jag vill se, hihi!

Hon fick ett bad av min matte och hon suckade och önskade nog att vi hade stannat hemma idag, hihi.

Hon var i behov av det för det var rätt länge sen nu men matte ville vänta tills hennes löpning var över.

Hon blev så fin efteråt men frillan fixade hon själv till sen, hon sätter pannan i mattan och sen gnider hon pannan där så tofsen går upp lite och mustaschen stå åt alla håll, hihi!

Jag höll mig undan men jag fick gå fram och kolla en gång för matte skällde lite på Affi, var en tova som hon ville behålla men matte ville tvunget ha den, kollade alltså så Affi inte var dum mot matte!


Det har regnat nästan hela dagen men vi har klarat oss från att bli blöta när vi varit ute.

Regnar det inte sen så ska jag och matte kolla efter katterna senare, var inga ute igår och jag får lite abstinens om jag inte ser några varje dag. Har i och för sig kelat med Ollie idag så jag klarar mig men ju fler ju roligare!

 

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 27 juli 2012 22:40

Idag har jag och matte varit på släktträff och det har inte varit vilken träff som helst utan min släkt, en del i alla fall!

Vi har varit och besökt min snälla och goa uppfödare och jag har hälsat på min mamma, mostrar, morbror, kusin och syster (halvsyster).

 

Här är jag och min lilla söta mamma Minette! Hon vände sig om precis när matte tog kortet!

 

Här är hon, visst är mamma söt.


Jag och mina släktingar var både uppe på trädäcket och ute i trädgården och gick, blev inte så mycket busande för det var för varmt men jag blev lite extra glad i Maja och gick efter henne!

 

Maja är den svart/vita tjejen och den brun/vita är Madicken min halvsyster, hon var väldigt pussig och kelig,lite väl mycket mot min matte men jag lät henne hållas, hihi. Matte påstår att jag var likadan som liten!


Sen ska jag kräva av matte att hon ska köpa en sak till mig, Liza hade en och jag provade den och den var helt underbar och gungade så skönt!

 

En sån här gung-hammock-stol-säng tycker jag matte gott kan köpa! Håller ni inte med!


Vi körde hemmåt strax efter 20 så vi har varit där nästan hela dagen och det tar på krafterna så jag passade på att sova hela vägen hem!

 

Reste mig inte ens upp när matte bromsade eller stannade vid stop som jag annars gör för att kolla in var vi är!


Hemma blev jag uppmött av min kompis Peggy och hon var kelig idag, har dissat mig den senaste veckan så jag blev glad!

 


Hemma och inne så åt jag min mat och sen la jag mig igen!

Tack Liza för en jättekul och trevlig dag för oss två!


Av Aamor & Tina - 26 juli 2012 16:22

Vi satt ute till 22.15 igår kväll, var skönt då och inte så varmt och matte läste till det blev för mörkt.


Vi sov inte så länge i morse, matte vaknade nog vid 8.30 och det var helt okej tid för mig.

En sabb runda ut när matte var klar med morgonsysslorna och sen in igen och då tyckte matte att min tofs behövde sättas om, typiskt!

Tydligen hittade hon mer än tofsen för hela jag fick en omgång med borste och kam.

Rätt som det var hör jag matte "sitt still, vad tusan var det?" och sen letade hon på golvet, trimbordet och på mig men såg inget så hon fortsatte att kamma och då far jag upp och gnager lite på mitt ben, det kliade där så matte kollar lite mer och så får hon syn på det där som hon såg innan och denna gången fick hon tag i det!

En äcklig liten igelkottsloppa som nu har vandrat vidare till se sälla jaktmarkerna! Heja matte!

Nu kliar det inte längre men ni ska tro vilken genomgång jag fick efter det, blev så trött på henne!


Gick bort en stund till syrran och satt på deras trädäck men rätt som det var fösvann matte och mattefar, de skulle handla och vi fick inte följa med!

Matte handlade lite till mig också - bajspåsar, mmmmm vad gott, hihi och faktiskt även mina favvo "pinnar" och de är mycket godare än påsarna, hihi!


Hemma igen och matte sprang upp i förrådet och hämtade ner fläkten men det är lite skum för den blåser på mig när jag passerar fast det känns rätt så skönt!

 

Gammal bild!


Vi har jättevarmt idag och det går knabbt att vara ute, mycket skönare här inne!

Av Aamor & Tina - 25 juli 2012 19:27

I går kväll så satt matte och snackade med mina kattkompisars matte och jag bara njöt av att ha alla, nästan i alla fall runt om mig.

Är så kul att titta på när de som är lite yngre leka, skutta och klättra i träden.

När vi kom in igen runt 22.30 ville jag äta min mat.


Matte vaknade rätt så tidigt idag för att vara henne nu och ändå låg hon och läste lika länge, nu är hon snart klar med den sista och 5 boken på engelska men sen tar hon väl nån svensk istället - jaja!

Vi gick en långrunda innan det blev för varmt och jag passade på att göra allt jag behövde.

Vid middagstid gick vi ut och satte oss i skuggan, matte med sin bok och jag kollade efter katterna, skällde på några hundar som hade fräckheten att passera utan att ha ansökt om tillstånd, hihi!

Matte säger att de inte behöver nått tillstånd för att passera men jag bestämmer ju här så det tycker jag de ska ha!


Matte lagade lite mat senare och jag håll koll på henne men hon gjorde bara amerikanska pannkakor och det var jag inte sugen på så jag gick och la mig istället.

Vi tog det lugnt sen och gjorde ingenting, hihi!

Nu har vi precis varit ute och pinkat, ja jag i alla fall, hihi och rätt som det var hörde vi Simba och han var på kelhumör och till och jag fick mig ett kel längs med bröstet, lycka!

Rätt som det var kom hans matte och då kom några katter till och jag kan väl säga att nu är jag helt slut för det är jobbigt att hålla koll på dom och så vill jag ju vara med och leka men jag får inte för matte men trött är jag nu!

 

Gammal bild!

Av Aamor & Tina - 24 juli 2012 20:20

Matte lovade att släcka lampan tidigare i natt men, ja inte blev det så mycket tidigare men hon är inne på den sista boken av 5 på engelska hon har nu, finns 2 till men de har hon inte köpt - än!

Så det blev sovmorgon även idag, inget jag har nått emot i och för sig!


Har varit hos syrran idag för matteföräldrarna ringde och frågade om matte ville ha hemmagjord pizza och så skulle mattes moster också komma och äta, matte sa ja tack.

Det blev en riktig genomgång av mig för Affi skulle nosa överallt i min päls och till och med inne i öronen 2 gånger!

Vi busade en hel del och sprang runder inne i huset men när vi sen kom ut låg vi mest i skuggan för det har varit rigtigt varmt och skönt idag.

Okej man orkar inte göra så mycket men det är ju gott att vila, hihi!


Hemma igen fick nog matte lite tvättdille för hon satte igång tvättmaskinen, diskmasinen och när disken var klar körde hon den en gång till med sånt där rengöringsmedel!

Vi har varit ute på en rätt så lång runda nu, är lite svalare så man orkar gå. Matte passade även på att kasta en påse med papp och kartonger.

Visst får man välja olika saker från vad man hör tvåbenta säga?

Jag hörde några små tvåbenta säga "titta vilken fin hund och vad den är smal" men matte sa att de nog såg fel!

Nä, dom sa så för jag hör bra när jag vill!

Okej jag tillhör väl inte den smala skaran men man kan väl njuta av att få höra det, hihi!

Ska nog se till så jag får mer godis av matte eftersom jag nu är så smal, hihi!

 

Titta så smal jag är, syns knappast i fåtöljen, hihi! (gammal bild)

Av Aamor & Tina - 23 juli 2012 18:22

Jag lurade matte 2 gånger i gårkväll eller nästan natt! Först vid 23.30, jag var så nödig och bråttom var det, hihi men jag ville bara kolla om mina vänner var ute så jag fick snällt pinka en gång när matte blev lite irriterad!

Sen ville jag ut igen 01 men då hade jag laddat med lite "luft" strax innan men även denna gången skulle jag bara kolla katterna, hihi! Tyvärr var de inte ute, inte vad jag såg i alla fall för jag fick inte lov att gå bort där de brukar vara.


Matte har sagt nu några dagar att jag behöver bada så när hon bytade handduk på mitt trimbord och började blanda med mina flaskor sa jag "ses senare" och tog till flykten under mattes säng, hihi!

Hon meckade lite runt men sen gick hon och la sig i soffan med en bok och då kom jag fram så då var det kört!

Jag har verkligen blivit plågad för först fick hon för sig att ta klippmaskinen och klippa mig och hon är ingen frisör så hur skulle jag se ut när jag var klar!

Som tur var blev det bara magen som fick sig en trimning, puh!

Sen hamnade jag i mitt badkar och där satt jag förevigt kändes det som, hon sköljde och sköljde för det blev 3 saker jag blev inkletad i - schampoo, balsam och till sist nån inpackning, hon är hopplös!

 

Visst är det synd om mig?

Efteråt är det rätt så mysigt för då får jag sitta invirad i badlakan i mattes famn och jag stannade där i 40 minuter idag!

 

Jag somnade efter ett tag, varmt och gott där.

Efteråt måste det gnuggas och gnidas mot så mycket som möjligt, hihi! Försökte ta till flykten igen eftersom jag visste att trimbordet var nästa steg men matte hade stängt dörren till sovrummet!

 

Äntligen klar och jag får säga att jag blev rätt snygg, hihi!

Satt och väntade på min belöning!

 

Ge hit den matte, jag har förtjänat den, hihi!


När allt var klart gick vi ut och jag fick snackat med både Ollie och Simba och sen satt jag och tittade på när katterna lekte!

Vädret är härligt idag, soligt och varmt men det blåser rätt så mycket så det känns inte så varmt men det regnar i alla fall inte och det är alltid nått!


Nu har matte och jag delat på en köttbit, hon blandade ner mina bitar i mitt torrfoder men jag sorterade, hihi! 

Blev nog inte så farligt plågad trots allt men det känns så när man är mitt i det, hiih!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards