Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Han kom!

Av Aamor & Tina - 22 juli 2012 18:27

Vad matte är envis, i går kväll när vi tog sista rundan, klockan var nog 23.30 så ville jag bara gå ut och pinka snabbt men matte påstod att jag luftat lite väl många gånger under kvällen så att vi kunde gott gå en liten bit längre!

Jag satte mig ner men matte gav sig inte så till sist fick jag traska med henne men jag behövde inte göra mer, luften var ute och det var som sagt bara luft!


Sovmorgon, åh så skönt det är!

Vi gick ut en snabb runda på morgonen förmiddagen och sen satt jag ett tag och snackade med Ollie som var kelig.

Vid 13.30 gick vi bort till matteföräldrarna, de ville bjuda på grillat idag och det tackar men ju inte nä till, hihi!

Själv håll jag stenkoll på matte så hon inte gav sig iväg och lämnade mig så när hon la sig på trädäcket så kröp jag in under hennes arm och så låg vi och gosade där!

Jag åt inget av den grillade maten för jag råkade somna och ingen väckte mig heller!


Hemma gick vi inom först och sen gick vi ut igen och Simba den lille svarta katten var ute och han var så kelig men vågade inte riktigt komma fram till oss så matte satte sig ner på marken och kallade och då la han sig på sidan och ålade sig fram till oss och han spann och var jättegosig, sen sprang han iväg och busade bland buskarna igen.

Matte blev trött i rumpan så hon ville sätta sig på bänken och rätt som det var hör vi ett pip och såg vi nått litet svart komma rusande, han kom som en blixt och rundade oss och sen in bland buskarna igen, matte sa att det såg ut som om han skrattade!

Matte ville gå in efter nästan 1,5 timme där ute så jag fick följa med in!


Jag förstår mig inte på matte ibland för igår kom en stor svart/vit hund gående och jag skyddade matte med allt jag hade (skällde ut honom), okej hunden hade sin husse med sig men vem vet hur stark den hussen var och matte behöver skyddas!

När vi kommer in säger hon att hon klarar sig själv och att jag behöver inte skydda henne, hon klarade sig utmärkt innan jag kom tydligen men jag tvivlar!

Kolla hennes finger som det ser ut, hon skrapade det då när hon föll i fredags, hur är det att klara sig själv? Okej nu var det troligen mitt fel men ändå!

  Det stramar tydligen för när hon bockar det låter hon en del, hihi!


Nu ska vi ta det lugnt resten av kvällen, självklart ska jag ut och kolla in katterna igen men senare!

Nu ska jag först sova!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 juli 2012 19:22

Vilket är bästast??? Smakbitar av maten eller att sooova ;-)
Mattes finger ser ajajaj ut. Inte undra på om det gör ont att böja på, så tjock och svullen det är.
Kul att Simba vågade sig fram efter ett tag, men kattungar är så fulla med bus och tassarna är fulla med spring, inte konstigt att han sprang sin väg ;-)

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 juli 2012 19:27

Sova är nog det bästaste, hihi förutom godis när jag är sugen på det och då kan man inte sova, hihi!
Nog är det allt lite svullet även om hon säger att hon har prinskorvsfingrar, de smakar inte som korvar så jag förstår inte henne riktigt, hihi!
Kissebebisar är så ljuvliga!

 
Rebellen

Rebellen

22 juli 2012 19:47

Ojoj, det händer jämt massa saker borta hos er! Stackars din matte med det onda fingret, ser riktigt läbbigt ut.. *oroad* Sen tycker jag faktiskt synd om dig också finis som inte fick smaka nått gottigt från grillen, klart de kunde väcka dig i fem minuter i alla fall.. Skäms på dem! Dem får allt tassa hem till er med nått gottigt bums! ;) Hälsa dem från din kompis Rebellen Penny så får du se :D

Nosgos till dig och massa Tasshealing till din matte! <3

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

22 juli 2012 20:34

Tack för stödet men egentligen vill jag inte ha nått av det dom grillade.
Får nog nått annat gott av matte sen, kanske, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

22 juli 2012 21:15

mjau, så jamars taskigt att du inte fick ngt av det grillade, du får *skälla på dom* Fniss*

Hoppas du får ngt av matte istället!
Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 juli 2012 21:22

Jag har fått det bästa jag vet - fått vara ute och kelat med mina kattkompisar!

 
Bamse och Valle plus Matte Maria

Bamse och Valle plus Matte Maria

23 juli 2012 12:31

Vi hade nog inte kunnat sova vidare om det vankas grillat. Det är det bästa vi vet. Fast här grillas det alldelens för sällan tycker vi. Oj så ont i fingret din matte måste ha. Hoppas det går över fort, och att du pysslar om henne ordentligt. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis,se

Aamor & Tina

23 juli 2012 12:40

Jag försöker få henne att hålla till så jag kan tvätta det men hon vill inte, säger att hon kan själv sköta det!
Ni får säga till att ni vill ha mer grillad mat, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards