Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2013

Av Aamor & Tina - 30 april 2013 17:21

Matte var nog extra svårväckt i morse för hon vaknade inte när radion satte igång så hon missade nyheterna, tur att hon har en klocka till, hihi!

Soligt och fint hela dagen men det blåser en del så det är inte så varmt som det ser ut att vara ändå.

Varit en bra dag hos syrran förutom när mattefar rymde ett tag men han kom tillbaka som tur var, hihi!


Matte var aningen sen, lite mer än en timme för hon skulle shoppa lite saker som tagit slut och in på apoteket och där fick hon vänta på att nån kunde hjälpa henne för de hade bara skyltsaker framme och när matte frågade varför fick hon reda på att folk snor som tusan där! Otroligt dålig stil alltså!!!!!


Idag är det Valborg upplyste matte mig om och det är säkert bra men vad det innebär vet jag inte men det räckte med att matte sa att hon är ledig i morgon för att jag skulle bli nöjd. Tänk en ledig dag sådär mitt i veckan - toppen!

Vi ska ta det lugnt och äta lite gott.

Jag har ätit min mat och slumrar just nu en stund men ska piggna till lite senare för jag tänker kolla in om katterna är ute och då ska jag önska dom Trevlig Valborg!


Vill önska alla TREVLIG VALBORG och var rädda om er och akta fingrarna och tassarna för elden!

 

(gammal bild)


Av Aamor & Tina - 29 april 2013 17:30

I går kväll när jag låg och sov hörde jag matte dona med nått men jag brydde mig faktiskt inte just då men när hon satte sig ner en stund senaregick jag fram och inspekterade vad hon sysslade med och då blev jag väldigt aktiv, hehe!

Matte hade satt sig i ett fotbad och det kan aldrig vara bra, hon kan ju bli helt uppblött om sina tåssingar, hihi!

Jag löste detta med att rusa in i TV-rummet, matte satt i hallen vid datorn och krävde att få vatten från min sprayflaska - matte suckade lite men torkade av fötterna och kom. Hon satte sig igen och då rusade jag ut i köket och krävde att balkongdörren skulle öppnas för jag hade något viktigt på gång där ute - matte torkade fötterna och öppnade dörren och mitt viktiga ärende gick snabbt och det var väl inte mitt fel att matte knappt hann sätta sig förrän jag kom in igen!

Det gäller att visa vem som är The Boss här hemma, hihi!

Gick och la mig efter en stund framför mattes fötter så hon fick lite badtid för fötterna i alla fall, hihi!

 


Då har måndagen snart gått och jag har haft en bra dag hos syrran, började bra för jag fick åka bil till henne.

Mattefar sa att jag varit lite envisare än vanligt för jag har knappt velat gå ut, är jag inte nödig så är jag inte!

Matte jobbade länge idag och när vi gick hem regnade det, inte alls kul för då är där inga katter ute, hoppas på bättre tur när jag ska ut nästa gång.

Var hungrig när vi kom in så jag har ätit min mat och precis slugit sista biten av "efter maten godiset".

Tänkte vila en stund nu och njuta av att matte har kommit hem!


Av Aamor & Tina - 28 april 2013 16:59

Matte sov lite längre idag men ändå vaknade hon strax efter o7 men vi låg kvar och drog oss en god stund.

När matte var klar med alla sina morgonsysslor utom att äta gick vi ut på dagens första runda och med det började dagen första träffar, hihi!

Först kom Peggy och sa godmorgon för att sen hoppa in till sig och när vi var klara med rundan mötte jag min kompis Trixie som är Schäfer. Vi satt ute ett tag och då kom Peggy igen men hon blev skrämd när den "nya" hunden i hennes trappa kom ut och när jag skulle börja skälla på henne sa matte att jag inte fick skälla på våra grannar så jag bara tittade och så kom Peggy tillbaka men när där kom ut en hund till från den trappan tappade jag tålamodet och gav honom en utskällning för att komma så och skrämma min kattvänner och sen glo på mig - nä det tillåter jag bara inte. Tyvärr gillade inte matte att jag satte ner tassen men det får jag ta, hihi!


Vi gick in och slappade lite, matte tittade på nån TV-serie på datorn och den med kattungarna (Julia, hon sa att den var så söt).

Men innan hon satte sig startade hon dagens första tvättmaskin, blivit 2 stycken idag för matte gnällde på den där grusade sängen, vad hon nu menar med det, hihi!

Vid 14-tiden blev det en långrunda på nästan 1 timme och där träffade jag en nu bekantskap, en 9 årig Yorki, han var lite rädd av sig men han vågade ändå hälsa lite på min matte och det var ovanligt sa hans matte.

Vi satte oss på "vår" sten när vi kom hem och då kom först Ollie och strax efter Melle och hälsade - livet är toppen!

Sen kom Skrållan, en 1 årig Jack Russel och hennes svans vispar som en en visp hela tiden och så slänger hon sig på marken och låter mig nosa igen hela henne men rätt som det är far hon upp men hon är så liten att det gör inget.

Inne igen sa jag till matte att jag var hungrig så jag fick mat och sen har jag sovit. Vaknade precis men tror nog att jag snart ska slumra ett tag till!

 

(gammal bild)

Av Aamor & Tina - 27 april 2013 19:01

Vi sov hyfsat länge idag, ja egentligen inte för matte var uppe men la sig igen och halvslumrade fram till 8.30

På morgonrundan mötte jag både Peggy och Ollie, Peggy följde med oss en bit men när jag ville leka sprang hon in i ett buskage och matte ville inte att vi skulle följa efter.

Vid middagstid gick vi bort till syrran för matte och mattefar skulle plantera blommor på mattes mormor och morfars grav, hennes mormors mor och far ligger också där.

Det blev mörklila Penseer så det blev fint, matte passade mig och Affi medan mattefar planterade!

Själv letade jag efter kaninkulor och vaktade matte för hon gick ifrån mig 2 gånger, först för att hämta en kanna vatten och sen för att kasta krukorna!

Tittut matte! Är du kvar?

Sen blev det en biltur till för matte såg att mina sticks som jag får efter maten började sina så inom på Ö&B och shoppa såna till mig medan jag vaktade bilen, mattefar och Affi.

När allt var klart blev det en fika som mattemor fixat och sen ville jag och syrran ut i hagen men vi kom inte längre än till trädäcket för när matte la sig ner för att sola lite ville vi gosa och pussas.


Matte och jag gick hem vid 15 och jag åt mitt torrfoder, ville inte ha nått igår så det var extra gott idag.

Medan jag tog en middagslur tittade matte på "Mästerkatten i stövlarna", hon tycker de tecknade/animerade filmerna är så söta ibland.

Just nu är det full fart på mig och jag försöker få matte till att göra allt möjligt men jag lyckas inte varje gång, hihi!



Av Aamor & Tina - 26 april 2013 17:52

Det är inte utan att det är skönt att det äntligen är fredag för jag var så trött i morse när matte sa att vi måste gå iväg.

Regnade lite så matte ville inte att jag skulle stå och titta på allt och inget för hon blev blöt - så mycket regn kom det faktiskt inte!

som vanligt har jag haft en bra dag hos syrran men jag har längtat efter matte rätt mycket, jag vet ju när det är dags att vi ska umgås hela tiden och väntan kan kännas lång.

Lite bus ute i hagen har vi hunnit med, det är ett måste och speciellt när det slutade regna.


Matte var sen för hon hade varit inne i min affär och shoppat lite, himla kul med nya saker till mig!

När vi kom in var det mycket saker hon köpt, en liten säng som halv jag får plats i, lite knasigt med andra ord, 2 fällar som hon själv kan behålla för sånna gillar jag inte och sen en jättemysig stor säng som jag hoppade rakt ner i.

Matte skulle ta kort och sa "nä Aamor, gå ur sängen" men en ny säng måste bäddas ordentligt, hihi!

 

Helt perfekt, ja kanske inte min färg men vem bryr sig när det gäller en säng att sova i, hihi!

Då säger matte nått som ag inte blev så glad för - DET VAR INTE MIN SÄNG!!!!!

Hon hade köpt den till/för min uppfödare som skickat bud för min affär hade 30-70% rabatt på utvalda saker och just denna säng var det 70% på så den kostade bara 141:-.

Matte sa att de hade inga andra färger för då hade hon köpt en även till mig - är det nån tröst!!!!!

Nu är den i alla fall nerpackad så jag ser inte den och det är ju bra.

Lite tröst var att hon shoppat 2 påsar med tuggben till mig så jag fick nått.


Nu ska vi bara njuta av ledigheten och snart äta, matte i alla fall för än är jag inte sugen eller hungrig!

Av Aamor & Tina - 25 april 2013 18:21

Mötte nog en ny granne i morse, han håller troligen på att renovera en lägenhet i huset mitt över vårt och han frågade matte om jag var svårstartad på morgonen för jag satt ner och tittade efter eventuella katter och struntade i att matte både kallade och drog lätt i kopplet, jag bryr mig inte när hon gör det för jag vet att hon inte drar hårt för det har hon inte hjärta till, hihi!

Matte svarade "nä inte trögstartad men att jag alltid ska ta in allt som finns runt mig", snällt av matte att försvara mig för hon kunde bara sagt ja det är han, hihi kan vara så ibland också måste jag erkänna!


Syrran och jag har varit ute i vår hage mycket idag, ibland kommer vi inte längre än ut genom dörren förrän syrran slår omkull mig och då busar vi där uppe men tycker mattefar att vi gott kan gå ner på gräset och pinka och vi inte vill "sopar" han ner oss, hihi! Han tar kvasten och sopar bakom oss och eftersom vi tycker att det är kul backar vi ner samtidigt som vi försöker ta kvasten, hihi! Ser inte klokt ut för en utomstående men det är kul.

Ibland sätter vi oss vid kvasten och tittar på mattefar och då gör han samma sak, hihi!


Matte var sen idag för hon och mattefar var och handlade, såg det när mattefar kom med sina saker och sen när jag kom hem och hittade en bal med hushållspapper i hallen.

Men innan vi kom hem så blev jag lurad igen av matte!

Jag hörde att nån öppnade ytterdörren och var redo att kasta mig i mattes famn men såg bara mattefar, luktade att matte var där men såg henne inte, försökte se bakom mattefar men nä inte där heller men så tittade hon fram bakom dörren och jag tog ett skutt över kassarna och gav matte en blöt puss!


Är ett sånt härligt väder att vi satt ute en stund när vi kom hem och jag såg några av de katterna som inte vill hälsa men ändå vågar gå precis förbi mig och så såg jag Trixie men hon och husse gick åt ett annat håll så vi gick in för jag var lite hungrig, åt bara det stekta ägget igår.

Har satt i mig mitt torrfoder med lite havregryn på, matte ville testa det eftersom jag oftast behöver tvättas i baken efter nr 2, okej det kan bero på allt hår där bak också men det kan inte skada med havregryn fast det "fräser" säkert fart på min mage istället, hihi!

Nu ska vi slappa och njuta av att det bara är en arbetsdag kvar av denna vecka!

 

Gammal bild!


Av Aamor & Tina - 24 april 2013 18:41

Matte påstår att jag är en mästare på att "ynka" mig och "det är så synd" om mig för jag har nog lite ont!

Pah, hade matte haft så ont som jag skulle hon också "ynka" sig!

Jag hittade nämligen mitt stora sår på tassen igår, ja det är ju läkt sen länge men jag kände att det satt där och eftersom det var jättestort så kändes det fortfarande - ja matte det var hela 2 mm stort men tänk så stort det är på lille Aamor!!!!!

Så igår kväll kunde jag inte ens hoppa upp i mattes säng utan fick ligga under sängen och tvätta tassen helt själv för matte den fisen vägrade lyfta upp mig och tyckte inte synd om mig heller, okej hon tittade efter om där var någor sår men det gillade jag inte så vi blev lite ovänner som slutade med att matte tittade och hittade inget - sa hon men jag kände det!

Bra nu på morgonen men för säkerhets skull har jag tvättat det under dagen, hihi!


Varit ute mycket idag, legat på trädäcket och solat och myst för det har luftat skönt i pälsen.

Matteföräldrarna och syrran kände för att ta sig en middagslur men jag stannade kvar i köket och tog min lur där.

Matte jobbade länge idag för de var på bla nån föreläsning.

Vi gick hem direkt när hon kom och så satt vi ute en stund men nu har det börjat blåsa mer än lite luftning i pälsen.

Jag hade oturen att hamna på trimbordet direkt vi kom in och det klipptes och kammades - så jobbigt, speciellt när matte skulle klippa päls runt och under tassarna, kittlas så och tänk om hon klipper fel.

Hon påstår att det inte kan hända nått bara jag är still men hur lätt är det! Klart blev det i alla fall!

Matte stekte en äggamacka till sig och jag blev så sugen på ägg att hon stekte ett till mig också.


Nu har vi precis varit ute på en lite längre runda och trorts att vi satt ute en stund igen kom där inte en enda katt och hälsade på mig.

Nu ska jag slappa en stund!

 

Att man ska behöva vänta på matte! (gammal bild)

Av Aamor & Tina - 23 april 2013 17:24

Det blev ett par morgonmöten för mig när vi gick i väg i morse.

Först träffade jag Goldentiken som bor en bit från mig, vi kan se deras villa och jag skäller alltid på henne för hon är en Golden och på de ska man skälla (knasigt av mig säger matte men....) men då säger matte till mig att jag faktiskt känner henne och att det är väldigt onödigt att skälla så jag tystnade och gick fram och hälsade men var samtidigt beredd på att lägga in backen, hihi!

Hon lägger sig ner och ser gudasnäll och söt ut men rätt som det är far hon upp och vill busa och det vill inte jag så det gäller att snabbt lägga in backen, hihi!

Vi gick vidare och precis innan matteföräldrarnas hus sprang vi på Alice och hennes matte, Alice är en Tibetansk Terrier och precis lika busig som Goldentiken så det är samma sak där, backen i läge.

Vi har inte sett Alice på länge för hennes stackars matte hade varit sjuk men vi blev glada att de som.


Syrran och jag har mest sovit och busat lite ute. Går bra att busa med Affi för jag kan alla hennes trix och vet hur hon är och vad hon gör i alla lägen.

Matte var lite sen för hon håller på att jaga kläder för hon ska på bröllop snart och att shoppa tillhör inte mattes favorit sysselsättning, i alla fall inte när man måste hitta nått. Hon hittade inget till bröllopet men köpte 2 par 3/4 byxor - jag tror hon får leta i mer än en affär, hihi! Hon var bara 30 minuter sen så det var ingen lång letning, hihi!


Hemma nu sen ett tag, jag har ätit och matte har satt igång tvättmaskinen.

Solen skiner så fint men det är rätt kallt för det blåser jättemycket just nu.

 

Efter maten godis! (gammal bild)

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards