Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Mästare!

Av Aamor & Tina - 24 april 2013 18:41

Matte påstår att jag är en mästare på att "ynka" mig och "det är så synd" om mig för jag har nog lite ont!

Pah, hade matte haft så ont som jag skulle hon också "ynka" sig!

Jag hittade nämligen mitt stora sår på tassen igår, ja det är ju läkt sen länge men jag kände att det satt där och eftersom det var jättestort så kändes det fortfarande - ja matte det var hela 2 mm stort men tänk så stort det är på lille Aamor!!!!!

Så igår kväll kunde jag inte ens hoppa upp i mattes säng utan fick ligga under sängen och tvätta tassen helt själv för matte den fisen vägrade lyfta upp mig och tyckte inte synd om mig heller, okej hon tittade efter om där var någor sår men det gillade jag inte så vi blev lite ovänner som slutade med att matte tittade och hittade inget - sa hon men jag kände det!

Bra nu på morgonen men för säkerhets skull har jag tvättat det under dagen, hihi!


Varit ute mycket idag, legat på trädäcket och solat och myst för det har luftat skönt i pälsen.

Matteföräldrarna och syrran kände för att ta sig en middagslur men jag stannade kvar i köket och tog min lur där.

Matte jobbade länge idag för de var på bla nån föreläsning.

Vi gick hem direkt när hon kom och så satt vi ute en stund men nu har det börjat blåsa mer än lite luftning i pälsen.

Jag hade oturen att hamna på trimbordet direkt vi kom in och det klipptes och kammades - så jobbigt, speciellt när matte skulle klippa päls runt och under tassarna, kittlas så och tänk om hon klipper fel.

Hon påstår att det inte kan hända nått bara jag är still men hur lätt är det! Klart blev det i alla fall!

Matte stekte en äggamacka till sig och jag blev så sugen på ägg att hon stekte ett till mig också.


Nu har vi precis varit ute på en lite längre runda och trorts att vi satt ute en stund igen kom där inte en enda katt och hälsade på mig.

Nu ska jag slappa en stund!

 

Att man ska behöva vänta på matte! (gammal bild)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

24 april 2013 19:04

Hoppas att du tvättade "rätt" tass ;-)
Ni är bra på att spela teater om nåt händer, men det roliga är att ni glömmer vilken tass det GJORDE ont i efter en stund!
Tjejerna är likadana *fniss*

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 april 2013 19:21

Det var rätt tass för den har blivit lite brun från förra gången men jag ville inte visa matte den andra tassen heller, hihi!
Svårare att se nu för matte klippte bot det bruna så nu får jag gå på känn, hihi!
Vi har så mycket i våra huvud att man kan ju inte komma ihåg allt, så är det för era tjejer också ;)

 
Melody

Melody

24 april 2013 19:44

Stackars dig, klart det är synd om dig om du har ett sår eller nästan ett sår i alla fall! Matte hotar med både bad, kamning och lite klippning innan vi ska åka hem.
Ska vi bo på hotell måste vi vara fina säger hon! Ha ha säger jag, de får faktiskt betala för att för extra städning när vi är med så då tycker jag gott att vi kan smutsa ner lite! Jag tror faktiskt det blir betydligt mera städning efter de där barnfamiljerna än efter oss!
Puss från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

24 april 2013 19:49

Kan inte annat än att hålla med dig för vi smutar inte ner nått mer än barn gör!
Då ligger du risigt till om allt det ska göras, fast så slipper du kanske lite när ni kommer hem!

 
Ingen bild

Eva

24 april 2013 20:03

Mjau Aamor!
Stackars dig som har ont i tassen, matte tänker på dig när hon går till affären för när hon går till affären så är det fullt med glassplitter på cykelvägen o vid "BlåHuset" o hon hoppas du inte går där. Med oss är det bra men Ruffa är inte så pigg på att busa längre så lite tråkigt är det ju, fast jag jamar om nattabus så vill hon inte, nä hon ska ligga på mattes arm under täcket o mysa, går jag dit så ska hon tvätta mig så jag blir trött på det o går därifrån, börjar ju oxå bli gammal 63 i människoår o Ruffa den gamla mojan är ju 82, med andra ord ett riktigt äldreboende här nu..;)

Det blev mycket men längesen jag (vi) hörde av oss.

Ha det det bra till er båda!!!

Snutte-Ruffa o Eva

Aamor & Tina

24 april 2013 20:11

Skönt att allt är bra med er!
Vi har sett glaset där och matte leder mig hit och dit för att jag inte ska trö i det men det är glas överallt nu men jag har inga sår - säger matte men jag måste själv kolla, hihi!
Mysigt att mysa och du låt den gamla mojan tvätta dig nån gång för det mår hon bra av!
Ni får också ha det bra!

 
Laika

Laika

24 april 2013 20:17

Det ÄR synd om dig, för tänk så här... om du är ca 20 cm lång (hög) och matten din i runda slängar kanske är 170 cm lång... Min matte är en kortis men det är bättre med 170 cm för det låter så mycket mer när jag kommer fram till poängen :) 170 cm betyder att hon är ca 8.5 gånger längre (högre) än dig, vilket i sin tur gör att ditt sår på 2 mm också skulle vara 8.5 gånger så mycket större. Det betyder att din matte kanske skulle haft ett sår på ca 2 cm på sin tass... mjo, nu tror jag hon också tycker synd om dig ;)
Massor med nospussar på dig och din tass :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 april 2013 20:32

Precis så är det och matte är hela 1,76 m så såret blir större då, visst är det synd om mig men ärligt har jag NÄSTAN glömt det nu, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 april 2013 20:22

Men det är väl klart att det är SYND om dig när du har ett nästan sår, då måste man ju få lite extra omvårdnad.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

24 april 2013 20:29

Ni vet hur det ska vara, ska säga det till matte!

 
Frasse

Frasse

25 april 2013 15:24

Inte så dumt att ha gamla skador att plocka fram ibland, både när man vill slippa göra något och om man behöver lite extra ompyssling, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

25 april 2013 18:21

Gamla skador måste man vårda ömt, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 april 2013 20:28

Klart att ett 2 mm stort sår känns JÄTTE STOOORT på dig Aamor !
Väldigt fisigt av din matte att inte tycka det minsta synd om dig !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 april 2013 20:38

Nu skrattar matte men visst är det synd om mig eller var i alla fall den dagen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards