Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 24 april 2014

Gott!

Av Aamor & Tina - 24 april 2014 18:49

Inget spännande hände på vägen till syrran fast jag tittade och tittade, till sist sa matte till mig att NU MÅSTE vi gå!

Ja ja, stressa inte så mycket matte, inte bra alls, hihi!


Har inte varit lika varmt och skönt idag men vi har ändå varit ute både i hagen och på promenad. Det har regnat till och från också men vi klarade oss.

Nästan hela förmiddagen vilade jag men sen kan det vara lite fart i mig, halvfart i alla fall, hihi!

Den mesta farten kommer samtidigt som matte kommer.


Matte var sen för hon skulle handla men hon sa att hon glömde en hel del så hon blir nog lite sen i morgon också.

Var ingen katt som ville hälsa mig välkommen hem och det kändes lite tråkigt men så är det ibland.

 Jag har ätit min mat samtidigt som matte fixade mat till sig.

Såg sen henne ta ett glas mjölk och då blev jag så sugen så jag fick lite i en skål. Det är laktosfri mjölk så min mage klarar det.

Det var såååååå gott så!

 

Jag njuter!

Blev lite mustaschtvätt sen men det var det värt.

Lurade ut matte på en liten runda nu innan för jag var väldigt nödig, hihi mjölken hade nog runnit igenom.

Fick ner henne till garaget och öppna porten, bilen fanns där men ingen Peggy. Blev även bus i nyklippt gräs och troligen får matte dammsuga i morgon för en del följde nog med in, hihi!

Inne igen frågade matte om jag pinkat men ups det glömde jag ju, hihi! Får göra det nästa gång istället.

 
 
Laika

Laika

24 april 2014 19:37

Det är bra att du håller mattes stressnivå i schack ;)
Vad mumsigt med mjölk, eller ja... egentligen vet jag inte för jag har aldrig druckit mjölk, men jag äter det ju i pannkakor, hihi. Och det är ju väldans gott.
Men hur kunde matte fråga om du pinkat när ni kommit in? Glömde hon att fråga dig när ni var ute? Vilken tur att du tar så lätt på det mesta Aamor ;) hihi

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

24 april 2014 19:42

Hon frågade ute med med men jag bara hade kul så jag lyssnade inte, hihi och är man inte mer än påhittat nödig är det ju inte så viktigt, hihi!
Ibland blir jag sugen på mjölk men inte så ofta.
Inte mitt fel att mattes säng är för skön på morgonen så hon får jaga på lite för jag har MIN tid och den är svårtubbad, hihi!

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

24 april 2014 20:23

Det är fedag imorrn, så det är den sista jobbedagen för veckan å nästa vecka blir också kort ;-)
Det är sällan man ser en vovve lapa mjölk! Du ÄR så söt på bilden :)
Hoppas att Peggy kommer till rätta snart. Hon behövs på gården!
Ha en trevlig tordagskväll!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

24 april 2014 20:29

Ja äntligen helg men det blir ingen lugn hemmahelg.
Jag är nog lite katt trots allt, hihi!
Syrran dricker ofta mjölk men hon vill ha några droppar kaffe i sitt.
Vi längtar också efter Peggy :-(

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 april 2014 23:09

Maja Gräddnos känner jag till och nu vet jag oxå vem Aamor Mjölkmustasch är, hihi! Söt är du

Tycker
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

25 april 2014 06:47

Nog får jag mjölkmustasch och golvet blir vitprickigt men matte får ju ha något att göra också, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

25 april 2014 21:42

Samma lika väder här igår och min matte jobbade delat pass så jag o husse hade det lugnt och skönt ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

25 april 2014 22:03

Skönt att ha nån att njuta med medan matte jobbar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards