Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Sovit!

Av Aamor & Tina - 15 november 2014 18:34

Matte stängde inte in oss i sovrummet men hon stängde in till TV-rummet så att jag inte skulle gå in där och härja under natten.
Jag slapp till och med strumpan hon hotat med för jag slickade inte på min tass så jag fick massor av beröm och gos och det är mycket roligare än att hon säger till mig hela tiden.
Jag har sovit hela natten och inte stört matte en enda gång fast hon vaknade till vid 04 och då ville jag trösta henne lite så jag nosade och slickade lite på hennes hand och sen somnade vi igen.
Blev en riktigt lång sovmorgon för vi gick inte upp förrän 9.30, matte behövde nog ta igen lite sömn, hihi!

Efter att matte sen fixat till sig och ätit gick vi ut. Upp mot idrottshallen var nödvändigt för det är ju helg, hihi!
Hade turen att träffa på Emil, en av vår tvåbente kompis. Jag och syrran har känt honom sen vi var små och nu går han i 5:an. Han skulle in och titta på handboll men var för tidig så han satte sig hos oss och kelade och pussade på mig. När vi sen gick vidare hade han följe med oss hela vägen och sen lämnade vi av honom vid hallen igen.

Hemma igen satte vi oss ner och slappade en stund, jag lite längre än matte för helt plötsligt skulle hon köra igån både tvättmaskinen och diskmaskinen men hon satte sig igen med sin bok.
På eftermiddagen när matte lagade mat till sig var jag inte ett dugg intresserad utan sov istället i soffan. Hon stekte en skinkschnitzel, en sån där riktig som hon köpte hos kötthandlaren och till det blev det brysselkål och spetsig blomkål och ja hon har fått dille på olika sorters kål just nu och en egengjord kall sås till det. Hon frågade om hon skulle spara lite kött till mig men jag ville inte ha nått.

Just nu har vi precis varit ute på en ganska lång runda, vi genade på ett ställe över en gräsmatta och jag rusade igenom massor av löv, prasslade så härligt och vi hade sen lagom långt hem så de hann falla av de som fastnat, hihi!
Åt maten när vi kom in och idag ville jag ha torrfoder med 1,5 tsk smält smör över - mums!
Vi ska ta det lugnt nu ett tag, jag lör nog snart sova en stund och matte ska ta en kopp kaffe och läsa lite till hon ska se "så mycket bättre".

Gammal bild på mig i vår säng, jag har bäddat och gjort det bekvämt för matte och ligger och kallar på henne, brukar göra det på kvällarna.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

15 november 2014 18:59

Så glada vi blir när du låter matte sova ut. Det var tydligen bra med stängd sovrumsdörr.
Roligt med pussvänliga kompisar!
Amanda ska också böka runt i sängen och hon talar om när det är dag för matte att lägga sig. Det blir en massa suck, stånk å stön om hon tycker att jag dröjer för länge ;-)
Ni är ganska lika, men hon sover alltid gott hela nätterna, eller rättare sagt hon rör sig väldigt tyst om hon ska nånstans! :)

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 november 2014 19:14

Jag brukar också röra mig tyst på natten så därför undrar matte varför jag tramsat så nu en tid och att det måste brytas.
Matte är mycket gladare, konstigt va, hihi nu när hon inte blivit väckt stup i kvarten.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 november 2014 19:54

Men jisses har du sovit hela natten ??
Talar du riktigt sanning nu Aamor ;-)

Här har min matte jobbat hela dagen :(
Men jag har hört ryktas om att vi ska ha sovmorgon imorgon :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

15 november 2014 19:58

Helt sant, har i alla fall inte väckt matte fast jag själv varit lite vaken.
Skönt för er med sovmorgon.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 november 2014 20:08

Vilken skön dag ni har haft! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 november 2014 20:19

Varit en kanon dag!

 
Laika

Laika

15 november 2014 21:33

Men så skönt att ni sovit bra :D Tassen upp :)
Låter för övrigt som en väldigt bra och skön lördag... jag hade dock velat äta upp hela schnitzeln, hihi

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 november 2014 21:42

Hade du säkert velat, hihi!
Matte hoppas på en sovnatt till men det får vi se, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards