Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under juni 2015

Av Aamor & Tina - 29 juni 2015 18:19

Tyckte att matte var helkass i morse när vi tvunget skulle iväg, var jättetrött ju men det kändes lite bättre när jag fick åka bil i alla fall.

Har som vanligt mest tagit det lugnt hos syrran. Har varit ute med mattefar både och gått och suttit ute och njutit när solen kom fram.

Matte jobbade länge och på hemvägen blev det en del roliga möten.
Först mötte jag en trädtopp, någon har knäckt en stor gren i ett buskträd, typ och då gäller det att markera högt och det är ju en chans som inte kommer så ofta, hihi!

Lite närmre hemmet mötte jag en liten busa som hette Kajsa. Först var hon lite skraj men sen började hon busa, var helt slut sen, hihi!
Hon är en Shih Tzu på 20 veckor.

Vi satt ute en stund och då kom nästa möte men först blev jag lite sur.

Kolla så irriterad och sur jag är och på vad, jo kolla in alltså vilken fräckhet!

Ollie har hoppat upp på MIN matte och kelar med henne och inte med mig!

Han tröttnade på att jag sa till honom att komma ner genast och kela med mig istället så det gjorde han.
Måste ju även gosa lite med mig!

Nu ska vi strax äta lite mat och sen slappa resten av kvällen.

Av Aamor & Tina - 28 juni 2015 18:38

Vi har varit lite smått lata idag, hihi! Visst får man vara det en söndag?
Blev en långrunda i morse och sen har matte kört en maskin tvätt men annars har vi inte gjort mycket mer.
Jo vi har ätit mat bägge två och sen har matte gjort det hon brukar göra, ja ni gissade rätt hon har läst.

Var ute för en liten stund sen men jag ville inte gå mer än ut bakom vårt hus och efter uträttade ärenden lekte jag och matte lite, jag jagar kopplet som en katt jagar snöre, hihi!
Kommer fortsätta att ta det lugnt resten av kvällen så inget nytt där heller.

Ingen ny bild.

Dui & Deco! Om ni är här inne och läser så har jag inte glömt bort er utan det är så att jag kan inte kommentera hos er, sidan blir fel står det och så händer inget :-(

Av Aamor & Tina - 27 juni 2015 16:36

Igår orkade vi inte blogga eller matte orkade, hon var trött och efter att hon dammsugit och lagat mat slöade vi bägge.
Jag slöade först efter att ha bäddat runt i soffan, hihi!

Jag bäddade först på kudden men la mig sen bakom den, matte tyckte att jag var lite knasig, hihi!

Vi gick en lång runda på kvällen och träffade på en granne som vi slog följe med.
Två av killarna på mattes jobb kom gåendes och jag var ju tvungen att hälsa på dom för de gillar mig och jag dom. Matte och dom snackade en god stund och den ene tyckte att Matte snart kunde komma ut till hans arbetsplats igen när och andra sa vi ses i veckan i alla fall och flinade åt sin kompis.
Inne igen åt jag min mat, klockan var då 21.30 och sen tyckte jag att vi kunde gå och lägga oss, hihi!

Idag är det lördag och efter frukosten gick vi till syrran. Matte sa nått om att hon och mattefar skulle köra till Jula och handla. Matte behövde arbetsbyxor och stålhätteskor.
Jag fick passa mattemor och Affi under tiden.
De var rätt snabbt tillbaka, inga långshoppare precis och det är ju skönt. Matte fick handlat 2 par vanliga arbetsbyxor och ett par 3/4 dels byxor plus röda skor. Nu klarar hon sig ett tag.

Snackade med Ollie ett litet tag när vi sen kom hem och när han traskade vidare traskade vi in.
Jag hamnade på trimbordet och fick bort en stor tova på låret och en uppfräschning av ansiktet, matte ville se min nos och mina ögon sa hon.

Undrar hur länge hon tror att hon ska få se de detaljerna i mitt ansikte, hihi!

Har till och med redan ätit min mat, sa till matte att jag var hungrig när jag blev nersläppt på golvet så nu tänker jag vila mig lite medan matte tänker läsa lite innan hon värmer resterna från igår.

Av Aamor & Tina - 25 juni 2015 19:24

Jag behöver semester, jag behöver sova längre på morgnarna, jag behöver sol, jag behöver oj så mycket men nått kommer jag garanterat att få och vissa får vi bara hoppas på som solen.
Nu har jag tre veckor och en dag kvar innan jag får min semester och kan rå om min matte riktigt mycket och även då få sovmorgon.
Ska jag räkna dagar eller rättare sagt morgnar att gå upp tidigt på så är det 16 st kvar, låter mycket men det kommer att gå fort.

Jag har kelat med mattefar en hel del idag, i alla fall så mycket som syrran tillät, hihi!
Matte var sen och med att hämta mig för hon och mattefar var och shoppade och lite annat, de var på tre olika ställen så det tog sin lilla tid.
Såg först inte matte när mattefar kom in och denna gången gömde hon sig inte utan hon hade inte hunnit så långt, hon satte in bilen och fixade med annat men när jag fick syn på henne sprang jag och mötte henne och hoppade nästan upp i hennes famn.
Jag behöver även min matte.
Matte fick mat innan vi gick hem så det tog också tid, vi var nog hemma strax efter 18.

Jag har ätit och matte har kört en maskin disk, hon glömde starta den igår, hihi!
Tänker sova en stund för får jag inte sovmorgon får jag ha sovdag och sovkväll.
Får kanske göra som i går då jag fick visa matte var sovrummet finns för hon verkar ha svårt att hitta dit, hihi!

Zzzzzz Zzzzzz (gammal bild).

Av Aamor & Tina - 24 juni 2015 18:25

Idag blir det nästan bara bilder, jag är på väg hem och det känns så gott!
Matte jobbade länge men det gick bra det också.

Ja som matte sa innan kan jag inte gå samtidigt som jag tittar och här kom det två på cykel och en gående.

Kom igen matte, du sackar efter jag har en träff med.....


.....en hörna som nog är lite torr trots allt regn, hihi!



Jag kommer jag kommer, vänta på mig!

Nu får du vänta matte, jag måste kolla in en sak!

Högt gräs innebär många nyheter, hihi!

Kollat och där var lite nytt sen i morse.

Snart hemma men måste kolla om katterna är ute. Såg en men det var damen som aldrig hälsar.

Måste undersöka grannens nya hjälp.

Nu kommer vi inte att göra mer, jo jag ska väl äta lite senare för mattes mat var inte god tror jag i alla fall, luktade inte ens på den.

Av Aamor & Tina - 23 juni 2015 17:57

Igår hos matteföräldrarna låg jag ute en stund på trädäcket och kollade in Sixten, han äter gräs och jag vet inte riktigt vad som är fram och bak på honom men förmodligen är fram åt det hållet han går, hihi! Kors och tvärs tar han sig fram och rätt spännande att kolla på.

Ser ni Sixten? Han syns i gallerrutan innan lampan, hihi!
Syrran har slutat skälla på honom nu så hon har nog fattat att det inte är nått som kommer att ta hennes plats i mattefars famn, hihi!

Idag har det varit hyfsat väder men givetvis har det regnat lite då och då, inga skurar men det har droppat blöt ändå.
Jag har mest sovit så länge matteföräldrarna var hemma i alla fall. Ja dom har lämnat mig och Affi själv hemma en stund och de var inte ens tillbaka när matte kom. Ohyfsat av dom!
Jag blev väldigt glad när matte kom och syrran hälsade på henne snabbt för att sen sätta sig i hallen igen och kolla dörren i fall hennes matte och husse också kom.

Matte sa att vi kunde gå uti hagen en stund för att vänta där och när hon kom ut såg hon att gräset i hagen var högt så hon klippte det, Sixten går inte inne hos oss så det får den gamla gräsklipparen ta istället.
Jag tyckte att det var en bra idé att gå bakom matte när hon körde men hon sa till mig att jag skulle gå upp på trädäcket och kolla på henne därifrån så det gjorde jag.
Hon blev allt lite förvånad att jag gjorde som hon sa, hihi! Jag hade upptäckt att det sprutade ut gräs bakom klipparen så jag gick dit för att inte bli nergräsad och inte för att matte sa det men det kan hon ju få tro, hihi!

Här har matte fått en pipleksak och så kelar vi eller har gjort men jag villiga nära en stund precis när hon kommit från jobbet.

Av Aamor & Tina - 21 juni 2015 18:45

Sista dagen på vår ledighet för denna gången, tre dagar går fort men det gör veckorna också. Tror veckorna går fortare för matte än för mig men å andra sidan så kan jag sova mig igenom dagarna, hihi!

Matte vaknade rent för tidigt tyckte hon för hon låg och läste länge i natt men efter lite snurrande i sängen somnade hon om igen men det blev ändå ingen lång sovmorgon.
Morgonrundan blev skön med sol, ovana vid det så som vädret varit den senaste tiden så det gäller att njuta fullt ut. Vi mötte tre personer, troligen mamma, pappa och dotter och när jag hör dottern säga "titta på hunden" så stannade jag så de självklart kunde göra just det, hihi! De frågade matte om jag är en Shih Tzu och när matte svarade att det stämmer så berättade dom att de hade själv en Shih Tzu blandning.
Jag tog samtalet som en ingång för lite kel och charmade dottern, hon fick en del pussar och sen charmade jag de två andra.
Kul att träffa personer som vill snacka med mig, hihi!

Matte har fixat lite här hemma med tvätt, disk och lite annat smått medan jag sov, bra arbetsfördelning, hihi!
Sen ville hon fixa lite som krävde min medverkan. Det blev borstning, tofsning, kloklippning och lite annat smått.
Ville sen gå ut och visa min stiliga nuna, hihi! Ollie kom och kelade lite och slog följe en bit med oss innan han blev mer intresserad av ett gäng skator som hoppade på gräsmattan.

Matte har ätit och trodde att även jag ville ha min mat då men nä jag intog sängen istället, den var också god, hihi!

Matte, kan vi gå ut för jag vill visa mig? Matte föll för min charm och min ljuva lågmälda stämma, hihi!
Jag skällde inte utan bara gurglade lite och låt som en duva, hihi!

Av Aamor & Tina - 20 juni 2015 18:35

Vi har haft en lugn och ganska blöt midsommar, blöt för att det regnade, hihi! Okej det regnade inte hela tiden men tillräckligt ofta för att vi inte kunde hålla till ute hela tiden.
Höjdpunkten var ändå när jag fick kela med Ollie när vi var ute på en runda.

Jagade inte honom igår, hihi!

Idag har vi tagit det lugnt, gjort ingenting mer än gått ut när jag behövt men annars inget annat. Matte har läst och lagat mat.
Vi gick en långrunda i morse. Det ösregnade när vi vaknade och då sa matte att vi väntar med att gå ut och inte mig emot men sen när solen tittade fram passade vi på att gå.
Har hittat nytt favoritställe att sova på. Det är mellan väggen och fåtöljen, har dragit in min solkudde dit.

Skönt här bakom och lite lagom mörkt.

Ha en bra dag alla och speciellt vår vän Julia som fyller år!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards