Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under februari 2016

Av Aamor & Tina - 28 februari 2016 11:36

Ännu en vecka som passerat och jag fick åka bil först i torsdags för matte körde matteföräldrarnas bil de andra dagarna för den skulle på besiktning så därför tog hon deras. Nu fick jag ju åka i vår bil två dagar på raken så jag klagar inte, hihi!
Matteföräldrarnas bil gick utan problem igenom sin besiktning så det var ju bra.

Matte hämtade mig sent hela tre dagar, först jobbade hon länge på måndagen, tisdagen var hon på nån utbildning och på onsdagen besiktigade hon bil men de två sista dagarna blev jag hämtad i rätt tid.

Själv har jag mest tagit det lugnt i veckan med massor av vila och kel. Blir ju trött när jag måste gå hemifrån strax innan 07 och det hjälper inte jättemycket att jag kan vila sen men jag är trots allt van vid det.

Igår träffade jag min kompis Arktis och en annan hund jag känner, vi har inte blivit riktigt kloka på vad han heter men det är en otroligt glad och pigg hund.
Vi gick två lite halvlånga rundor under dagen och nån korta. Vi hade hoppats på lite sol men det var grått och disigt.

Idag låg vi kvar i våra sängar rätt länge, jag sov men matte var vaken, hon vaknar ju för tusan lika tidigt som vardagarna, hopplösa människa.
När matte ätit och gjort sig redo gick vi ut. Ingen sol idag heller men inte disigt i alla fall.
Vi bestämde oss för en lång runda, var längesen vi gick så långt. Mattes rygg har ju protesterat vid för långt gående men den börjar förhoppningsvis rätta till sig efter bakslaget i somras. Hon känner av den än men inte lika mycket alla dagar så det gäller att passa på när det är bra dagar.
Vi gick upp och runt skolan och halvvägs får jag syn på en katt som jag inte känner. Den gick först utom räckhåll men när jag satte mig ner så vände den tillbaka och kom fram och sa hej och sen kelade den med mig!

Först tittade vi på varandra!

Efter att ha katten bumpat sitt huvud mot mig några gånger slängde den sig ner på marken och lät mig nosa på lite.

Hej då kissen, hoppas vi ses igen!

En stund stod vi sida vid sida och då var katten större än mig, okej mycket hår men det var en stor cool katt.

Nu ska vi slöa resten av dagen. Matte tvättade och vallade dammsugaren igår så vi eller rättare sagt hon har inga stora måsten idag mer än att laga mat.

Ha en bra vecka alla kära vänner!

Av Aamor & Tina - 21 februari 2016 15:16

Igår var det väder här, väldigt skiftande väder, tråkigt väder och lite kul.
På min första runda började det snöa och sen hörde jag matte säga några gånger när vi var inne igen "oj vad det snöar" så jag hade förväntat mig snö när jag kom ut igen.
Snacka om att jag blev besviken för det hade börjat regna och ingen snö låg kvar och sen fortsatte det regna hela dagen!

Idag sken solen och det kom inget regn så det var bra väder.
Jag snackade med en hund och sen två barn så rundan var helt perfekt, hihi! Avslutet blev också bra för Ollie kom jamandes mot mig och ville kela lite och när han tyckte han kelat färdigt hoppade han in till sig själv igen.

Min vecka har varit bra, mest tagit det lugnt hos syrran och sen busat lite med matte när vi kommit hem.
Helgen har jag mest slappat men hjälpte matte att dammsuga, höll mig ur vägen alltså, hihi!
Har även hjälpt till med tvätten för när matte tappade en våt strumpa tog jag den och sprang iväg med, den måste ju torka fortare om jag springer och viftar med den, hihi!
Matte sa att jag har inte snott tvätt sen jag var bebis, kan väl vara liten även idag, hihi!

Gammal bild, är nog ca 9 månader.

Av Aamor & Tina - 14 februari 2016 16:32

Idag måste det absolut vara min dag för matte bruka kalla mig sitt lilla hjärta!
Då det är Alla Hjärtans dag idag så är det min dag och givetvis alla andra hjärtan!

Vi, läs matte vaknade tidigt men som tur var valde hon att ligga kvar och lyssna på sin bok.
På morgonrundan såg jag 2 hundar men jag hälsade inte på nån av dom utan bara tittade, matte sa att jag inte fick prata högt med dom utan bara titta så jag gjorde som hon sa, idag i alla fall, hihi!

Jag har mest tagit det lugnt fast det var lite jobbigt att hålla sig undan dammsugarn när matte vallade den, hihi! Var med henne när hon städade toaletten ja jag sov alltså innanför dörren men jag stöttade henne moraliskt, hihi!
Tvätten fick själv klara av för efter allt mitt jobb innan så kände jag att det behövdes lite vila, hihi!

Jag var uppe en vända på trimbordet och fick frillan fixad och några tovor utredda och massor av gos och det sista var mysigast.
Matte har ätit och nu tycker hon att även jag ska äta men jag tror jag väntar tills magen verkligen är riktigt hungrig.

Bäddade till mitt fårskinn lite men missade sen att lägga mig på det, hihi!

Ha nu en riktigt bra Alla Hjärtans dag!

Av Aamor & Tina - 7 februari 2016 11:59

Ännu en vecka som har gått och i morgon är det dags med en ny.
Det var så skönt i fredags när matte hämtade mig och sa att nu är det helg och vi kan slöa och slippa passa tider.
Fick åka bil hem och matte gnällde lite på mig när vi gick från bilen för jag gick tydligen kors och tvärs och eftersom hon bar på en kasse med mat också så blev det lite jobbigt, hihi!

Jag riktigt njöt av fredagskvällen för efter maten gick jag och la mig på ett av mina favoritställen, min kylmatta är skön och sen att ligga bland pipisarna med dom som stötta gör att man känner sig trygg.

Jag låg där länge och bara njöt.

Förra helgen blev jag badad. Ägnade sen 2,5 timme invirad i badlakan i mattes famn, så skönt!
Lika skönt var inte tillfixningen efteråt och särskilt inte när matte blev arg på mig! Kanske det inte hjälpte att jag blev arg på henne först men jag slutade när hon röt till.

Igår var vi ett tag hos matteföräldrarna, de bjöd på helstekt tocke (ungtupp) och så gott det var. Jag fick först smaka några bitar och se blandade matte ihop tocke och torrfoder, inte lika gott men det slank ner.

Idag tänker vi bara slöa för matte har gjort vad hon ska, tvättat, dammsugit, slängt sopor och glas så nu är det bara matlagningen kvar.
Tror jag slöar på nått skönt ställe och matte lär nog slöa med en bok så ingen överraskning där inte, hihi!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards