Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under april 2018

Av Aamor & Tina - 29 april 2018 19:13

Det blev en kort vecka för matte att jobba för hon hade tagit semester onsdag till fredag och sen kom hon på att måndagen veckan som kommer var en klämdag och tisdagen ledig så det blev en hel veckas ledigt för henne.
I onsdags var hon och mattemor på banken och fixade till där så allt blev rätt för mattemor och sen i torsdags kom mattefar i jorden.
Matte sa att han låg i en jättefin sfärisk vit urna med grönt band runt om med texten älskad & saknad.
Matte bar ut den och sänkte ner den på askurnlunden där han får vila nu. Mattefars bror och ena syster med man var med också.
Vädret var lite lurigt den dagen men solen sken när de var där och när de var klara började det stänka.
I fredags hade mattemor tjejen som gör vid trädgården hos henne och vi fikade ihop.
Matte skulle iväg till jobbet trots att hon var ledig för det var sista dagen för en av hennes kollegor, hon ska först ha semester och sen ännu mer semester, hihi! De kommer att sakna kollegan för hon är klok och rolig, jo det är du!
Vi kommer och hälsar på i sommar bara så du vet ;-)

Mattemors snälla granne har klippt hennes gräs två gånger nu innan mattemor fick tillbaka sin robotklippare, nu är den på plats och sköter gräset.
Har varit några intensiva dagar för matte så igår var hon fasligt trött och grinig men nu har det mesta gått över.

Själv har jag och syrran tagit det mesta med ro, vi vilar mest och när vi är hemma är det ryggläge som gäller när alla måsten är avklarade. Måsten är mat (enl matte då alltså), godis, ut på balkongen, ha vatten ur sprejflaska och busa.


Syrran bäddar lite dåligt till sig men tydligen kan hon sova där ändå.

Själv intar jag gärna bakstupa sidoläge när jag ligger och sover på kvällen.
Matte intar soffläge med en bok efter sina måsten.

Ha det bra allihopa!

Av Aamor & Tina - 22 april 2018 19:23

Vilket väder vi haft, har varit så skönt och varmt. Blåste lite väl mycket igår men vi hittade en lugn plats på mattemors trädäck.

I onsdags fick vi passa mattemor eller om det var tvärtom kanske för matte var ute med två kollegor hemma hos en tredje och åt gös.
Hon sa att det var väldigt trevligt och gott.
Vi blev jätteglada när hon hämtade oss och så fort vi kom hem åt jag min mat för den matte serverade mig hos mattemor ville jag inte ha. Går ju inte att äta där utan matte!

Igår, lördag fixade matte nytt staket till oss i vår hage. Det gamla började gå sönder. Det är kompostgaller som hägnar i hagen.
Hon drog bort de gamla rostiga och söndriga och sen klippte hon gräset under. Var nog rätt svårt att dra loss för hon lät en del, gräset hade växt över i botten på gallret och satt ordentligt fast på de flesta ställen.
Hon ska bara ha en paket till med kompostgaller för att få hela helt ny.

Så här blev det.

Idag har det inte blåst så det har varit jätteskönt.
Vi har varit ute mycket och mattemor och matte satt ute och solade på middagen.
Jag höll mig mest i skuggan.
Gick en lång runda när vi gick till mattemor och jag ville att vi skulle pausa på varje bänk vi såg.
Till sist sa matte att det är tur att bänkarna är slut nu för annars blir det kväll innan vi kommer fram.

Inga fler bänkar gör att vi tar långa pauser vid nosbara knutor som snöskottaren dragit upp i vintras. Alla hundar lämnar nyheter där de alla måste undersökas noga, hihi!

Nu har vi varit hemma ett tag och jag har ätit.
Nu får jag, Tina lite lugn och ro för bägge gullungarna ligger och snarkar.

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 15 april 2018 19:24

Det är vår nu säger matte och jag kan bara hålla med henne. Fåglarna sjunger mer, bråkar en hel del och samlar en massa pinnar. De är riktigt roliga att titta på men det gäller att huka sig när Koltrastarna bråkar för de kan verkligen komma lågt och i en faslig fart, hihi!
Träden börjar skifta i lite grönt, känns härligt.
Vi gillar våren!

Vår vecka har rullat på som vanligt och nu är även helgen snart slut.
Matte var på 8 årskalas i går så vi passade mattemor.
Idag ville jag inte gå in till mattemor men då berättade matte att hon inte skulle lämna mig där och då gick jag in.
Gäller att veta vad man vill, hehe!

På vägen hem mötte vi först Alice en Tibetansk Terrier och sen Happy som bor i vår trappuppgång.

Tog det lugnt och sansat på hemvägen.

Nu får jag lägga på ett kol för syrran och matte är långt före, hihi!

Just nu är vi ute på balkongen och busar lite, vi tog vars ett pipdjur med oss ut som vi kan leka med.

I morgon är det dags att vakna tidigt igen!
Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 7 april 2018 20:09

Nu börjar det ta sig, vädret är hyfsat bra och till och med riktigt bra vissa dagar. Våren är nog här nu.
Matte ska få på sommardäcken på tisdag säger hon så nu får vintern ge upp.

Matte anföll mig en kväll med saxen, låter värre än vad det var för hon tog bara mitt hår.
Jag är nu klippt och hyfsat kort. Hon ska jämna till det senare säger hon för jag tröttnade på henne, kändes som det tog en hel evighet.
Det är faktiskt skönt och jag gillar inte att kammas längre så förhoppningsvis blir det mindre av den varan nu.
Även syrran blev klippt. Inte lika mycket som jag blev för matte tog bara det långa stripiga på henne. Affi har mycket tunnare hår ju.

Idag när vi var ute och gick.

Låg och tittade på matte när vi var hos mattemor.

Idag gick vi en lång omväg innan vi gick till mattemor. Var jätteskönt men lite blåsigt.
Vi träffade på en vi brukar prata med, han var ute med 4 av sina hundar, de har några till.
Först skällde vi på dom men matte upplyste oss om att vi brukar hälsa på dom men inte på det stället och då tystnade jag i alla fall medan Affi inte gav upp lika fort.

Nu har vi varit hemma ett tag och matte har försökt få mig att äta men jag är inte hungrig än. Matte har vallat dammsugaren och gnällde på oss att vi inte behövde vara ivägen hela tiden! Klart vi behövde, hihi!
Nu går tvättmaskinen också men snart är här nog lugnt.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 1 april 2018 22:16

Hoppas alla haft en bra Påsk!
Vår har varit bra. Vi har underhållit mattemor med vårt underbart trevliga sällskap, hihi!
Vi har sovit hos henne två nätter, givetvis hade vi matte med också.
Jag tyckte att vi skulle gå hem första kvällen men när matte sa att vi alla skulle stanna på natten så var det okej.
Vi är så lugna och snälla hela dagen, sover mest och håller koll på matte så hon inte lämnar oss.

Strax innan låg vi i vars en säng men matte reste sig och gick ut i hallen och då måste vi ju kolla vad hon gör.

Mattemor fick se hur våra kvällar är nu och hon sa att det är minsann tur att vi inte hålle på så på dagen, hihi!
När jag har ätit mat så vaknar jag till liv och ska göra så mycket. Nu blev det att matte fick öppna ut till altanen (uterummet) och även ut till trädäcket. Hon öppnade och vi sprang ut men när hon stängde och gick in ville vi in igen. Kan väl säga att det skedde ett par gånger eller tio, hihi!
Mellan dessa gånger skulle vi ha godis och annan uppmärksamhet.
Det är som vanligt med andra ord säger matte för några timmar på kvällarna håller jag på så och det roliga är att jag lärt Affi också, hihi!
Matte säger att det är tur att vi tröttnar efter ca två timmar och slocknar igen så matte får lite lugnt på kvällen.

I natt ska vi sova hemma och det är skönt, ron har redan lagt sig hos oss och snart ska nog matte sova också.

En positiv sak som hände precis innan påsk var att mattemor fått tid att prova ut elrulle, köra en i alla fall.
En negativ sak är att de ska göra områdena på hemtjänsten så det troligen blir en massa nya som ska till mattemor och tyvärr mister hon en del av sina pågar och töser som hjälper henne för de har inte rätt utbildning men de är helt underbara och duktiga ändå. Personlig lämplighet kan faktiskt vinna över utbildning, bättre att ge dessa underbara personer utbildningen istället för att göra av med dom.
Vi får se hur det blir i slutändan.

Påskägg i trä som matte gjorde nu innan Påsk!

Ha det bra alla!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards