Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under november 2018

Av Aamor & Tina - 25 november 2018 19:12

Jag gillar inte när det är så mörkt ute! Mörkt när vi går iväg på morgnarna och mörkt när vi går hem.
Det är ju för tusan en stor risk att jag missar att se nån hund som också är ute och går. Missade nästan en hund en morgon, såg den inte förrän syrran började låta. Kan ju inte vara så, hihi!

Har träffat på vår kompis Iris ett par gånger under veckan men hon springer in så snabbt för hon tycker det är kallt.
Även mött Bobby och Lucky med deras husse nån morgon, vi blir alla lika glada.

Vi hade en riktigt lång fredag hos mattemor. Matte kom i vanlig tid, gick en ganska lång runda med oss och sen serverade hon mat till oss men sen fixade hon till sig och stack igen!!!
Hon skulle ut med jobbet. Först lite snack och kul och sen mat och mer kul. Hon kom tillbaka strax efter 22 och gissa om vi blev glada då!
Matte hade haft väldigt kul och det är väl viktigast, nästan!

Just nu ligger jag och matte i sängen och Affi springer runt och letar och kallar på mig, hihi!
Äh, nu hittade hon mig!

Aamor x 2. Tur Affi inte ville ligga där jag ligger utan hon valde mattes sida istället.

Ha det bra!

Av Aamor & Tina - 18 november 2018 18:50

Huh så trötta vi var i slutet av veckan. Upp tidigt varje morgon efter att matte haft ledigt och vi har fått sova ut 5 morgnar. Har ändå gått bra men vi var tröttare än vad matte var.

Igår var vi ovanligt länge hos mattemor för hon var inte riktigt kry fast hon själv tyckte det. Både hemtjänsten och matte la märke till det så sköterskan kom och tyckte att en läkare skulle kolla henne.
Eftersom läkaren inte kunde säga när han kom så fick vi stanna kvar för att släppa in honom.
Han kom 00.20 Vi hade velat gå hem sen 18 men somnade till slut.
När läkaren kom var jag med och kollade allt han gjorde och all utrustning han pillade på och medan mattemors blod kollades av en maskin låg jag och tittade på för den lät konstigt.
Visade sig att mattemor hade en infektion, troligen uv så hon fick medicin och redan idag är hon betydligt bättre. Hon minns inte mycket från igår. Tur matte var envis och inte gav sig när hon kände nått var fel för två gånger innan har det gått så långt att hon blivit inlagd på sjukhus.

Jag låg och vilade på mattemors köksgolv medan vi väntade på läkaren.

Syrran valde att sova uppe hos matte på natten. Skönt så har jag hela golvet för mig själv och slipper den som kollar allt jag gör.

Ny vecka framför oss och matte har inte ledigt en enda dag. Jag gillar när hon har semester ju, hihi!
Matte säger att jag får stå ut i en månad till och sen är vi lediga mellan jul och trettonhelgen. Det ser jag fram emot.

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 11 november 2018 19:15

Vi har varit lediga i hela 5 dagar, helgen inräknad då fast vi alltid är lediga då. Man måste räkna alla dagar ju, hihi!

I onsdags sprang vi på mattes gamla kollega och slog följe med henne och det slutade med kaffe för människorna hemma hos henne och hennes man. Tack!
I torsdags lämnade matte oss hos mattemor för hon skulle ner till stan och shoppa lite. Matte handlade födelsedagspresent till sig själv från mattemor. Blev kläder, två toppar och ett par byxor. Var ju ett tag sen hon fyllde år men hon har inte haft lust att shoppa.
I fredags möblerade vi om sovrummet. Vi började att vara med men tröttnade på det så vi stöttade matte från vars en säng, hihi!
Där emellan har matte putsat fönster och städat lite mer noga än vanlig städning.
Vi höll riktig koll på matte när hon städade i badrummet och vägrade lämna henne ensam ifall hon föll ner i avloppet eller nått sånt!

Att vi snarkade lite då och då var inte som vi inte höll koll, hihi!

I morgon är det dags att gå upp tidigt igen för nu är det slut på lugna morgnar.

Ha en bra vecka!

Av Aamor & Tina - 4 november 2018 18:56

Jippie säger vi för mitt öga är bra igen! Var rött några dagar men fullt öppet och inget sår syntes fast matte undersökte noga.
Jag tycker det är skönt att slippa mattes tvättande och droppande, nu är det bara det normala tvättande och droppande.
Matte är lite nere när hennes lille påg inte är helt okej, hon säger att det gör ont i hela henne. Hon blir orolig för mig och det är ju rätt normalt hoppas vi.

Affi chockade matte igår! Matte var i badrummet och hörde att jag hoppade upp i soffan men sen kom jag in till henne i badrummet så hon tänkte inte mer på det. När vi sen gick in till soffan låg en hund där och matte utbrister, det är ju du Affi!, och hon viftar på svansen och ser såååå nöjd ut. Sen lägger hon sig på kuddarna.

Affi har nämligen aldrig hoppat upp i en soffa eller liknande, hon får men har aldrig kunnat trodde vi.
Jag har studsat upp sen jag var liten.
Var lite kul och nu undrar matte om hon ska göra det fler gånger.

Matte var igår och tände ljus till mattefar och på kvällen chattade hon med en vän, de har känt varandra sen de var 5 år och vännen hade även tänt ett ljus hos honom. Så gulligt gjort.

Vi var ute och gick en lång runda igår med matte och mattemor. Vi var ute i över en timme, var härligt väder.

Matte säger att vi behöver bara gå upp tidigt 2 morgnar den veckan som kommer för hon har tre dagars semester, låter perfekt tycker vi!

Syrran fick inte stå och glo mig i ansiktet sa matte så hon valde att ligga nära istället, hihi!

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards