Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under augusti 2009

Ut!

Av Aamor & Tina - 27 augusti 2009 22:12

Nu är det snart dags med sista rundan för dagen, jag hade varit nöjd med att den var avklarad men matte tycker nog att det var längesen vi var ute nu.

Kanske bäst så hon slipper gå ut med mig i natt.


Fredag i morgon, jippi!

Även om det blir en tuff helg med utställning på lördag och sen hundträff på söndag så är det skönt att det är helg.

Hundträffen innebär många roliga hundar att leka med, förhoppningsvis kommer det många hundar!


Hörs och syns mer i morgon och Ozzy matte har lovat att ta kort på mig när jag är nybadad och fin.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 27 augusti 2009 19:44

Matte trodde att hon fick en smart idé! Hon tänkte som så att eftersom jag ska på utställning på lördag och därför bada i morgon kväll så skulle hon redan nu reda ut en del tovor på mig.

Den idén föll inte mig i smaken alls!!!!!

Men jag var tydligen tvungen. Hon tog mina ben och mage, de värsta ställen jag vet. Vad tänker människan på?

Jag dansade nästan på trimbordet men hon gav sig inte så som vanligt fick ju jag ge mig!!

Hon fick upp tovorna och var glad - jag fick hålla till och var mindre glad.

Fast så här i efterhand var det skönt att de försvann och idén var kanske inte helt fel för jag slipper de tovorna i morgon ju.


Därefter var jag absolut tvungen att gå ut men jag väntade så klart tills matte slagit ner sig i soffan. Lite hämnd, kanske!


Känns väldigt kvavt ute, ska det braka loss så hoppas jag det blir nu och inte på lördag.

Av Aamor & Tina - 27 augusti 2009 17:44

Idag har det varit varmt och skönt, fast det inte såg ut att bli det i morse.

Kom till Affi som vanligt vid 7 och det är kul som vanligt men jag börjar faktiskt längta till helgen nu.

Även idag har vi varit snälla, matteföräldrarna är väldigt förundrande att vi har varit snälla så många dagar nu och då på rad.


När matte satte upp tofs i morse så blev det två stycken så det såg ut som jag hade horn, nästan.

I eftermiddag när matte kom för att hämta mig sa mattemor att de hade haft fågelbesök i trädgården, jaha svarade matte, ja en Berguv sa dom.

En Berguv, när då på dagen sa matte men då började matteföräldrarna att skratta. De menade mig att JAG liknade en sådan.

Snällt va?


Just nu ligger jag och vilar mig lite som jag brukar göra och matte håller på med tvätten, in med den torra och ny i maskinen.

Hon är nog snatr klar!


Av Aamor & Tina - 26 augusti 2009 20:49

Jag var ute nu stax efter 20 och det var nästan mörkt ute, lite trist.

Gick samma runda som igår men vi mötte inga hundar alls idag, lite trist.


Jag tog mig en tupplur innan när vi kom hem och det var skönt så nu är jag full av liv igen.

Gäller att hålla igång matte med en massa leksaker. Roligast är när hon ligger på golvet hos mig och trycka upp dom i ansiktet på henne, hi hi!


Jag och matte ska bara titta på ett TV program till och sen ska vi lägga oss.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 26 augusti 2009 18:45

Jag har varit mycket snäll idag om jag får säga det själv, Affi har också hållt sig snäll det var bara när min matte kom som hon skulle visa sig lite tuff.

Vi var ute på gräset och först fällde hon mig och när jag låg på rygg bet hon tag i mitt öra och min mustach och drog mig längs gräset. Det ser våldsamt ut men jag gillar det faktiskt för jag hade kunnat ta mig ur det men jag bryr mig inte.

Affi har försökt gräva ner sin ene leksak i gräsmattan för att jag inte skulle få leka med den, hon är lite smått tramsig den tjejen!


Hemma nu, ja för ett tag sen, men matte har sprungit runt och fixat och donat, tvätta, diska, dammsugit mm och som vanligt måste jag ju vara med men nu sitter hon så jag kan vila då.

Matte rensade ut lite klder från sin garderob och slängde kläderna på golvet så länge och den högen var väldigt rolig att leka i.

Av Aamor & Tina - 25 augusti 2009 21:09

När jag gick kvällsrundan mötte jag först Peggy, en bra bit hemifrån, Hon blev glad när hon såg oss för hon kom fram och hälsade.

Strax efteråt kom det en hund och det var en sådan som mig, en Shih Tzu alltså fast klippt, han hette Malte och vi lekte lite och det var kul.


Vi gick en bit och då mötte vi en hund som heter Tilda, vi träffas då och då men hon vill inte leka alls.

En bit sen närmare hemmet kom det en tik som nog är Shih Tzu plus något annat och vi brukar prata men det fick bli en kortis för hon löpte.


Det var hundar överallt i kväll, jag var helt slut efter rundan men det var kul, speciellt att möta Malte som jag aldrig sett innan.


Jag säger Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 25 augusti 2009 18:51

Jag fick vara länge hos matteföräldrarna idag igen, matte var sen!

Hon berättade att hon varit hos tandläkaren och då var jag tvungen att kolla henne i munnen för det luktade inte som vanligt. Hon sa att tandläkaren hade fluorlackat vissa tänder och att det var det som luktade annorlunda, både Affi och jag kollade väldigt noga men hon ville ju inte öppna munnen fast vi försökte med tassarna.


Affi hittade en napp idag när hon var ute och gick och den tyckte jag också om.

Jag hittade en för ett bra tag sen själv och jag trodde aldrig att vi skulle komma hem för matte skrattade så mycket åt mig att hon knappt kunde stå och än mindre gå. Folk som kom förbi trodde nog att hon var helt knäpp. Vad man får stå ut med, jag hade bara nappen i munnen ju! Bild längre ner fast hemma då. Visst är jag söt?


Vi har varit snälla idag med men vi har fått "springfnatt" då och då.

Det är så kul att springa genom hela huset och ut på trädäcket, hoppa ner för 2 trappor i ett skutt, ut på gräset och in igen, flera gånger.


När vi gick hem och mattefar och Affi gick med en bit kom där ett helt gäng med "tuffa" killar med boll, den ene sköt en boll nästan mot oss, den kom en bit från mig men närmare Affi. Matte far sa "va f*n gör du, du kunde träffat hunden". Killen svarade "jag är pricksäker". Sen kom det konstiga ljud från dom och då vände sig min matte om och glodde på dom tills de slutade. Min matte kan glo läskigt när hon blir arg!

Så tramsigt av killarna att spela tuffa och göra så, eller hur?


Nu är vi hemma och tar det lugnt resten av kvällen.


Tack till alla ni som håller tummarna för oss på lördag. Vill ni även hålla tummarna den 13 sep för då ska lilla jag på en riktigt stor utställning?

Av Aamor & Tina - 24 augusti 2009 22:06

Jag fick brev idag fast det stod mattes namn på det. Det var programmet för den inofficiella utställningen i Burlöv som jag och syrran ska på i helgen.

Jag har start nummer 138 och Affi 139.

Bara 3 st Shih Tzu kommer dit men en massa andra hundar.

Det ska bli kul.

Matte ska prova vårt utställningstält för första gången, ja hon har ju satt upp det ett antal gånger i matteföräldrarnas trädgård men nu ska det användas.

Jag har slappat som vanligt hela kvällen och ligger nu och väntar på att matte ska komma och säga att vi ska ta sista rundan.


Så Natti Natt....

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards