Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Smått pinsamt!

Av Aamor & Tina - 3 februari 2010 18:35

Igår kväll när jag var ute på min sista runda blev jag så full med dessa trista snöbollar, jag blev dubbelt så tung sa matte när hon fick bära in mig, kunde inte gå!


I morse var det inte nått bättre alls, först blev jag sprejad men "nysmedlet" för att snön inte ska fastna så mycket vilket var öhhh!

Inte hjälpte det mycket heller för jag hade snöbollar i pälsen ändå och på vissa ställen fick matte bära mig för snön gick till knäna på henne och hur lille jag skulle kunna gå där förstår jag inte.

Kunde gå den största biten men inte var det plogat någonstans, trist.


Affi och jag har haft det mysigt och lugnt idag. Hon blev av med mig idag för jag hade lagt mig halvvägs under dynan i ena sängen, hon letade överallt och inte förrän mattemor visade var jag var hittade hon mig!

Då kom hon upp i sängen gav mig en puss och kröp intill mig! Hon är en riktigt gullig syrra för det mesta men ibland är hon en retsticka som senare idag....


När matte kom hade hon varit inne på Morrhoppan och handlat en sak som skulle göra att snön inte fastnade.

Åh nej, inte en sprej till, jag gillar det inte!

Det var ingen sprej utan en overall med ben. Den var lite stel för det ska tåla regn och den skulle jag ha, kul matte!

Jag fick provat och benen var lite långa men de går att vika upp, kändes lite konstigt att gå i den men när Affi började retas och dra mig i öronen kändes det lite smått pinsamt också.

Roligare blev det när Affi provade den, hon hoppade upp i sin säng och tänkte minsann inte gå med den på, såg roligt ut!

När vi skulle gå hem passade mattefar och Affi på att gå rundan också och jag skulle tydligen ha min overall på!

Den första biten sprang Affi och retade mig, drog i mina öron, tacklade mig, luktade på mig så till sist hoppade jag upp i den djupa snön och hon fick inte följa med.

Och vet ni vad? Jag fick inga snöbollar i pälsen fast jag skuttade runt där, jo några små på tassarna men de märktes knappt och jag slapp duscha när jag kom hem.

Kan det bli bättre?


Det har snöat hos oss nästan hela dagen men inte så våldsamt som igår.

 
 
Julia

Julia

3 februari 2010 19:54

Vilken tur att matte hittade nåt som hindrar snön att fastna i pälsen på dig. Jag tror att Affi är lite avis och därför retas hon med dig.

Hoppas att det slutar snöa! Jag är också läss på den!

Ha en mysig kväll med matte, natti natti.

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

3 februari 2010 20:56

Vad skönt att matte hittat en dräkt till dig så du slipper snöbollarna för det såg ju hur jobbigt ut som helst att släpa runt med dom. Säg till Affi att hon ska sluta retas. Jag tycker du är tuff med din overall. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Eva

3 februari 2010 21:08

Mjau Aamor!
Matte sa oxå att hon knappt kom ut från gården i morse, men när hon väl var ute vid vägen kom det en taxi som körde killar till hennes jobb o stannade så hon fick åka med, hon blev jätteglad för det.
Så skönt att du har skaffat dig en overall så du slipper allt duschande, vintern ska hålla i sig länge såg matte nånstans. Bry dig inte om att Affi tråkar dig, typiskt tjejer, men hon vill nog ha en sån när hon ser dig skutta runt i snön o slippa duschen, då kan ju du tråka henne när hon står där.
Ta den nu på dig när du går nattrundan så du kan skutta runt i snön.

Mjauu..från Snutte o Ruffa o sov gott till er båda!

 
Hillman

Hillman

4 februari 2010 10:45

Va bra att overallen hjälpte, såna har de där bomullshundarna för att slippa få snöbollar i pälsen. Det funkade på dig oxå, skulle vi kunna få se en bild på dig med overallen på?

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards