Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Ny tjej!

Av Aamor & Tina - 22 april 2010 19:45

Näst sista morgonen denna veckan som klockan ringde, skönt.

Var även ganska så trött idag.

I morse när jag kom till Affi var även mattemor uppe, Affi hade vaknat vid 4.30 (tror jag det var) och då ville hon sitta och vänta på mig och tydligen ville hon inte sitta uppe själv!

Så tidigt sover ju jag så jag kan ju inte komma då.

Vi kan verkligen påstå att hon blev glad när jag äntligen kom vid 07.

Det har varit ganska så mycket ös i oss idag.


Wille! Jag snodde haninen och gick in i vårt "hus" och la mig på den, Affi hade inte en chans att få tag på den!


När vi sen gick hem mötte jag en ny tjej, en 3,5 månaders Shih Tzu som heter Matilda, så otroligt söt och busvillig.

Det är mina tjejer som fått en "lillasyster" Lillvi har skaffat en valp.

Jag kommer nog att busa med henne fler gånger.


Jag har varit ute på min kvällsrunda, vi gick runt vårt område och då träffade jag Rex och vi snackade lite.

När vi gick vidare fick jag fart under tassarna.

  

När vi nästan var hemma sprang jag på Peggy men hon stannade där hon var men matte kom med den bra idén att vi skulle sätta oss på bänken och vänta.  

Där satt jag och väntade på Peggy och rätt som det var kom hon springandes mot mig!

  

Inne igen så åt jag min kvällsmat och sen satt jag och gosade med matte i hennes knä.

Nu ska jag vila lite och sen hoppas jag att nästa gång jag ska gå ut att Misen är ute för han vill busa med mig, gjorde det i gårkväll!


 
 
Wille

Wille

22 april 2010 22:55

Vilken ruggigt morgonpigg syrra du har ! Förstår om hon blev glad över att se dig, hon hade ju väntat jättelänge.
Bra gjort med "haninen" !
Ha nu en skön kväll. Hoppas du träffat Misen ikväll också.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

23 april 2010 09:10

Det är ungefär som det ibland brukar vara hos oss. Valle han kan vara av den morgonpigga typen. Och speciellt med sina pipleksaker. Inte snällt alls tycker både jag och våra människor. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

23 april 2010 11:29

Jaha, nu är det fredag hoppas du har roligt idag med hos Affi, kul att du kunde ta kaninen verkligen på tiden. Det märks att du börjar bli lite tuffare, är nog för att du träffar så mycket hundar och katter. Roligt med katter som kommer och vill gosa med dig och även leka lite grann. Det är ovanligt ska du veta, så är inte katterna som finns i vårt område, de sticker så fort som de får syn på oss.

Taxkramisar och trevlig helg.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

23 april 2010 14:04

Den där lilla Matilda måste vara hur söt som helst. Affi måste ha blivit jättetrött senare på dagen eftersom hon var uppe så tidigt. Snacka om att vara efterlängtad. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards