Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 juni 2010

TV!

Av Aamor & Tina - 1 juni 2010 20:56

Affi och jag har varit ganska mycket uppe i fönsterkarmen, det är så härligt att sitta där och titta ut.

Inte så populärt när i klättrar på rutan när nån hund kommer, men ...... tja!

                   


Matte jobbade länge idag och så kom hon hem tidigare än vad hon sagt, åh så glad jag blev. Jag hade nämligen suttit och väntat sen 15.22 och hon kom 16.10


Matte och jag har suttit och tittat på TV, vi såg "Geniet hunden" och jag kan ju bara säga ja, det är vi, hihi!

Där var ett inslag om en hund som satte sig vid dörren och invänta sin mattes ankomst och de kom fram till att hunden hörde bussen långt innan människorna hörde den, klart vi hör ju bra.

Jag sätter mig också vid dörren och väntar på min matte, jag har inget sånt som bussljud att gå efter för hon cyklar och jag brukar gå ut vid den tiden hon slutar och vänta ca 10 min innan hon kommer!

Är jag ett geni? Många hundar gör så det vet matte och helt klart är vi geni, eller hur?


Det har regnat hos oss idag mer eller mindre hela dagen, trist men matte sa att de sagt att bättre väder var på gång nu.

Matte och hennes kolleger såg en stor vildsvinsgalt i den skogen dom går i, inte så långt från dom var den heller, huh!

men som tur var sprang den inåt i skogen igen.


Natti Natt....

 
 
Julia

Julia

2 juni 2010 07:09

Klart att ni är genier, men det är katter också, fast på ett annat sätt.
Ni är olika helt enkelt, hundar är flockdjur, medan katter inte är det, ni talar lite olika språk med t ex svansen.
Därför är det så kul att du gillar katter så mycket och att de tycker om dig också.

Ha en bra dag hos Affi, det är ju onsdag och halva veckan är klar, när matte hämtar dig!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

2 juni 2010 08:19

Hej Aamor, Äntligen kan jag höra av mig till dig igen. Du verkar vara superduktig på att hålla reda på tiden. Säg till matte att vara försiktig med vildsvinen. Dom kan vara lite arga. Nospussar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman

Hillman

2 juni 2010 09:53

Det är klart att vi är kloka, det vet väl alla vid det här laget. Här brukar lillhusse komma in och fika mellan sju och halv åtta på kvällen. Så varje kväll är jag extra vaksam, för han ska ju komma och då gäller det att vara först och hälsa med ett voff.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hector

Hector

2 juni 2010 21:25

Självklart är vi genier, ja llal hundar. Här hemma hör vi husse redan när han stiger av bussen, och den stannar en bra bit bort. Då springer Wille iväg först till ytterdörren och i början fattade jag inte vad han höll på med, men sedan trillade poletten ner, och nu gör jag likadant. När matte varit iväg med bilen så hör vi den på långt håll, det ljudet har jag lärt mig känna igen på egen hand faktiskt.

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards