Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 20 juni 2010

Syrrans tur!

Av Aamor & Tina - 20 juni 2010 16:45

Vi gick bort till syrran för en förmiddagsfika och vi busade ganska så mycket men ändå lugnt.

Rätt som det är står matte och blandar med flaskor igen!

Men hon högg Affi denna gång,hihi!

Det var tydligen syrrans tur att bli ren idag.

Jag satt utanför duschen som ett moraliskt stöd och för att se till så de var snälla mot varandra.

Man blir ju lite smått mallig när man själv klarat av den biten dagen innan.

När det var dags för Affi på trimbordet gick jag ut till mattefar som satt på altanen och lät tjejerna fixa själva torkandet och friserandet.

När Affi var klar och kom ut till oss karlar åkte jag på en nacksving!

Det var väl inte mitt fel att hon blev fin?


Jag är ju ganska så kort i rocken och når dåligt till att vattna stolparna så högt som de långbenta hundarna gör.

Men nu har jag kommit på ett sätt!

Gräset är inte klippt runt stolparna och nu är det ganska så högt så jag travar rakt över gräset så det löägger sig, vattnar topparna och när jag går därifrån reser sig gräset och jag når lika högt som de långbenta! Smart va?


Matte var lite jobbig när vi kom hem för hon satte igång och städa och tvätta, for hit och dit! Jobbigt när hon inte kan sitta still!

Som tur var höll hon inte på så länge så nu kan jag ta det lugnt!

  

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

20 juni 2010 17:34

Jasså har det varit den stora tvagnings helgen för er. Vi har haft sånt väder, så det har bara varit att stå ute så har man fått en ordentlig dusch. Ha en fortsatt bra söndag

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

21 juni 2010 17:24

Här har det varit uppehåll sen i fredags men då må ni tro att det regnade, då blev vi blöta varje gång vi gick ut, dyngsura som om vi duschat. Så även om vi inte badat med schampo så har vi i alla fall blivit blöta.

Nu skiner solen och det känns så somrigt men ack vad vi bedrar oss, vi har nyss varit ut och pinkat usch tvi va kallt det var. Bara varmt i solen om det är lä, här är inte lä nånstans just nu.

Taxkramisar

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hector

Hector

22 juni 2010 14:43

Smart sätt att lämna visitkort må jag säga. Ja man får inte vara dum bara för att man är liten inte.
Så det var syrrans tur att bli badad nu. Ja ännu har jag sluppit det, som tur är, måste jag nog säga.

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards