Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

Skyddsängel!

Av Aamor & Tina - 17 oktober 2010 19:04

Jag väckte matte strax innan 7 för jag kände för lite närkontakt, jag fick låna hennes hand som jag tvättade lite och sen somnade jag igen, matte halvsov nog under tiden.

Vaknade sen ordentligt vid 8.15 fast jag gick inte ut förrän vid 9.30, matte tvingade ut mig då!

Varit kallt inatt mellan -5 och -6, löven faller bara av träden. Jag stod och nosade på en trästam och löven drösade ner på mig i mängder!


Varti hos syrran och ätit söndagsmiddag, det blev kycklingklubba och det var mums!

Matte var ute på en riktig långrunda med oss två och det var härligt, solen sken och det var lagom kallt.

Affi blev trött mot slutet, hon och mattefar går inte så fort som matte och jag gör men hon höll takten bra.

Har även varit mattes skyddsängel idag!

Matte skulle frisera Affi på bordet, själv låg jag i fönsterkarmen. När Affi tyckte att det var nog började hon morra och skulle nafsa i min matte!

Glöm det sa jag och kom som ett jehu och gick mellan, la mig ner så Affi inte kom åt matte!

Jag skyddar min matte med livet som insats!!!!

Matte förklarade att hon och Affi hade busat lite så det var därför Affi nafsade, okej då men nu vet matte att jag är hennes skyddsängel!


Varit ute på kvällsrundan nu och jag mötte inte en enda kompis, kom några människor gående bakom oss men de hade ingen hund trots att jag väntade in dom fall i fall!

  

Då var snart denna helg slut, fy vad den springer iväg fort!


 
 
Julia

Julia

17 oktober 2010 20:12

Så bra att du försvarar matte! Då kan inget hända henne... Vilken tur att hon har dig!
Det blir snart fredag igen, ska du se!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Eva

17 oktober 2010 20:54

Mjau Aamor!
Så skön er promenad verkade vara trots att det är riktigt kallt ute. Som vanligt vill vi ut på balkongen varje morgon, men idag blev det ut o in i snabb följd, det var för kallt för oss.
Nu ska vi snart vinna på bingolotto säger matte, vi får väl se.
Du är verkligen en riktig Bodyguard säger matte, både mycket snyggare o häftigare än Kevin Costner (fast matte tycker ändå att han är ganska skön) men du är bäst säger hon,på att skydda din matte.

Mjauu...från Snutte o Ruffa

 
Hillman

Hillman

19 oktober 2010 18:05

Ja det var tomt på löven det kan även jag se, men va sjutton va kallt ni hade i söndags hade vi plusgrader även om det inte var så många.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards