Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Suck och stön!

Av Aamor & Tina - 22 april 2012 19:26

Matte låg och läste till 02 i går kväll och det var i en bok så lampan var tänd! Eftersom vi hade tänkt ta sovmorgon gjorde det inte så mycket men klockan 08 ringde mattemor och frågade om vi fått med oss garageöppnaren med hem och det hade vi. Mattefar skulle in där men kunde ju inte, den andra ligger i bilen .......som finns i garaget, ups!

Sen kunde inte matte somna om så det blev inte så många timmars sömn där inte.

Klockan 10 gick vi bort och lämnade öppnaren och matte tog en förmiddagsfika (läs frukost).

Vi gick hem igen klockan 13 ca för matte skulle - suck och stön - bada mig.


Tydligen räckte det inte med att det regnade ute så jag blev blöt ändå, nä nä här skulle löddras och hållas på!

Nu blev det inte direkt vi kom hem för matte satte sig ner ett tag men sen blev det.

Var rätt så skönt faktiskt, i alla fall när jag var klar. Det var dags för mitt hår liknade en för varmt tvättad lammullströja bara jag sovit en stund, säger matte i alla fall.

När jag var klar skulle det förevigas som vanligt, hon har väl nog med "nybadad Aamor" bilder nu!

 

Är inte riktigt helt torr men jag kröp upp i mattes famn sen så det gjorde inte så mycket, gillar inte fönen så öronen blir aldrig torra när restan av mig är torr!


Jag har hälsat på Skrållan, hon ville leka med mitt koppel och det lät jag henne göra.

Har även hälsat på mina hundkompisar Rex och Lucaz, jag såg dom stod och snackade en bit bort så jag la mig ner och väntade på att de skulle komma till mig. Matte hade endast fått med mig om hon burit mig, hihi så jag fick hälsat! 

 
 
Inga-Lill

Inga-Lill

22 april 2012 20:57

Det är nog tur att din matte badar dig med jämna mellanrum, för din päls går ju ända ned till backen. För du skulle nog bli att lukta allt annat än gott annars, hihi.

Tvåbenspussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

22 april 2012 22:14

Jag skulle nog lukta pissoar, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 april 2012 20:59

Då är både du och Affi nybadade :) Hoppas att matte inte fick ont i sin rygg efter att ha badat er båda samma helg!
Du är allt en liten envis filur! Tur att matte KAN bära dig när och om hon MÅSTE då hon har bråttom *fniss*

=^.^=

Kram å nospuss

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

22 april 2012 22:13

Hon är lite stel i ryggen, jag hör henne allt gnälla och "knaka" den lite då och då men hon ska nog lägga sig på spikmattan sen.

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

22 april 2012 20:59

Så jamars fin du är Aamor, din päls skiner så vackert på dig.
Vi är lite rädda för vatten, vet inte riktigt vad det är för ngt
Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 april 2012 22:12

Många katter är nog det, matte sa att det var hennes katt också, föruton när hon var liten för då hoppade hon ner i badkaret till matte, hihi!

 
Bamse och Valle plus Matte Maria

Bamse och Valle plus Matte Maria

22 april 2012 21:20

Oj det var inte snällt av din Matte att ta med sig garageöppnaren. Men hon fick ju sitt straff med lite sömn istället. Bada det lär vi få vänta ett tag med, fast det har duschats i veckan. Våra vägar är ju bara, och sanden har dom inte tagit bort. Så det hänger sand och grus under våra magar efter våra promenader. Nospussar från brorsorna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis,se

Aamor & Tina

22 april 2012 22:11

Det är ett elände med sand och grus när det är vått, jag vet.
Matte får ha bättre minne bara så glömmer hon kanske inte öppnaren, hihi!

 
Laika

Laika

23 april 2012 11:30

Klart hon tar nybadade bilder, när du ju blir så himla fin :) Och visst känns det skönt efteråt trots allt :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 april 2012 18:06

Visst är det skönt efteråt men innan, hua mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards