Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Besök!

Av Aamor & Tina - 8 maj 2012 18:30

Igår kväll så gick vi en långrunda och efteråt satte vi oss på bänken utanför och både Skrållan och Igor kom och snackade med oss. Det var så mysigt. Inne igen åt jag min mat.


Matte kände sig lite kass i morse, trött, huvudvärk och lite allmänt öhig men hon skulle jobba ändå.

Jag tyckte hon skulle bli hemma men jag hade inget val mer än att gå till syrran ändå.


Vi fick besök idag för mattemors syster kom på besök, de satt och snackade och vi deltog självklart i samtalet, en stund i alla fall men sen somnade vi.

Har varit kyligt och ganska blåsigt hela dagen trots att solen har försökt komma fram, kom nu på eftermiddagen.

Matte kom direkt efter jobbet och när vi gick hem fick jag gå lös med kopplet hängande efter mig men efter halva vägen tyckte matte att det tog för lång tid för jag skulle nosa noga på många grästussar, hihi!

Vi satte oss på stenen och kollade på katter och matte lyssnade på bok men så kom grannen och snackade så matte stängde av den, jag pussade på henne och på två andra minder tvåbenta som kom och hälsade på mig.

Såg Skrållan, Igor, Peggy, Melle, Scarlett och en annan katt men det var bara Igor som kom och hälsade.


Matte känner sig fortfarande opigg så hon väntar bara på att nått skit ska bryta ut eller att det opigga ska försvinna.

Hon tyckte som vanligt att jag skulle äta min mat men jag sa att jag åt ju igår så det får hon vara nöjd med, hihi.

Min tofs har blivit omsatt trots att jag protesterade men sen gick jag och la mig.

Gammal bild! 



 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 maj 2012 19:12

Kan det vara pollen? Eller nån bacill som bråkar med matte?

=^.^=

Kram å nosgos

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

8 maj 2012 19:17

Hon är inte allergisk så det är troligen nån bacill för det är rätt många förkylda runt om!

 
Laika

Laika

8 maj 2012 23:42

Hoppas matten blir bättre så inget jobbigt bryter ut. Och vilken trevlig stund ni hade ute vid stenen. Sitta och titta på katterna och få bli hälsad på också. Trevligt :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 maj 2012 10:50

Det är så mysigt att ligga och titta på de lekande katter eller ännu bättre om de vill gosa med mig.
Matte är hemma idag.

 
Edith

Edith

9 maj 2012 12:38

Hoppas matten kryar på sig snabbt och det bara var en tillfällig 'formsvacka'. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

9 maj 2012 12:42

Det hoppas hon också men hon är hemma idag och är allmänt kass.Jag har inget emot att ha henne hemma men matte vill helst slippa vara hemma och dålig.

 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

9 maj 2012 16:15

hoppas att matte kryar på sig snart - du får väl spinnheala. eller vad det är ni hundar gör. Pusshealar kanske?
lillie är också sjuk idag - det är bra. Vi gillar när hon är sjuk, för då hittar hon inte på en massa dumheter!
nosgos å hälsogottisar
Maurice & Kajsa

http://lillieslya.blogspot.com

Aamor & Tina

9 maj 2012 18:15

Alltid nått ont som har nått gott med sig. Eller hur?

 
Frasse

Frasse

9 maj 2012 16:23

Matte säger att hon och många av hennes arbetskompisar också känner sig opigga. Matte tror att det är den konstiga våren som påverkar oss.
Hoppas du och matte fick en skön myskväll och att det opigga har försvunnit nu!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 maj 2012 18:14

Nä det opigga har inte försvunnit men jag har njutit av det, hihi.

 
Felix

Felix

11 maj 2012 17:14

Jaha, du gillar katter du med, det fanns två styckna där jag är född, så jag har inge emot såna fyrbeningar. Synd att matten känner sig opigg, hon kanske är som min allergiskisk, med snuva och allt.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

11 maj 2012 17:25

Matte säger att hon inte är allergisk men hon har varit väldigt trött så kanske ändå nu när det har varit så mycket pollen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards