Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Förvirrade matte!

Av Aamor & Tina - 28 maj 2012 17:47

Matte ville lyssna på slutet på sin bok i går för den var spännande sa hon me hon hade vett att släcka så jag kan inte klaga. Rätt som det var höde jag att hon la MP3:an och sa "så nu var den slut" och sen somnade hon!

I morse när hon stod i duschen hör jag henne plötsligt säga, jag ligger nämligen inne på toa hos henne, "ja men hur slutade den?" och jag fattade ingenting för jag hör ju hur duschen strilar så det kan inte vara den som slutade!

Hon berättade sen att hon troligen somnat från boken och vaknat precis när hon hörde "du har lyssnat på.....", alltså min förvirrade matte, hihi!

Hon fick lyssna om på det sista igen.


Vi har haft fint väder idag, visserligen har det blåst en del men det gör inte så mycket för då känns det inte så varmt.

Syrran och jag har busat en del och jag drog igång det en gång.

Har legat uppe på altanbordet och kelat med matteföräldrarna. Skrämde nästan slag på mattemor för jag gick till mattefar och la mig längst ute på kanten för att Affi inte skulle kunna gå mellan men istället för att ligga still snurrade jag runt och hamnade halvvägs utanför bordet, tur jag är snabb i mina reflexer, hihi!


Matts kom smygande bakvägen idag och jag blev så förvånad när jag såg henne, vi andra var i köket. Affi kom också så vi hann gosa lite innan matteföräldrarna fick syn på henne, tur de inte blev rädda!

Vi gick hem och sen satte vi oss ute en stund, jag såg några katter och en kom och pussade på mig, han bor med mina andra kattkompisar men vi vet inte vad han heter men det får vi ta reda på.

Matte gillade inte min egen frisering, kliat mig i tofsen så den kommer nog att sättas om sen men först ska vi ta det lugnt en stund!

Här är vi på en gammal bild i vår hage som nu är mer än dubbelt så stor! 


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 maj 2012 18:58

Jag skrattade gott åt mattes "ja, men hur slutade den???", det händer mig med att jag somnar och vaknar till när boken är slut och har ingen aaaning om HUR boken slutade...
Ni har gott om plats att busa på!!!

=^.^=

Kram å nosgos

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

28 maj 2012 19:12

Skönt att höra!
Hon var så säker på att hon hört allt men hon hade inte hört mer än det som de sa när hon släckte och sen det sista, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 maj 2012 19:00

*fniss*
Kuligt att höra att det inte bara är min matte som är förvirrad :)
Här har det oxå blåsigt lite mer idag , men jag tycker som du att det bara varit skönt !

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 maj 2012 19:11

Samma sak säger jag för ibland tror jag att min matte är det mest förvirrade som finns samtidigt som hon är väldigt sansad, hihi!

 
Ingen bild

Eva

28 maj 2012 20:36

I dag har det varit lagom väder för matte o oss, det mesta har gått på sparlåga innan.
Det verkar som många mattar är "hieda" att veta slutet på en bok, vår försökte lyssna på CD men efter en kort stund var tankarna nån annnanstans , så det gav hon upp, MP3 har hon inte provat på än. Hon kan läsa tills det nästan är tid att gå upp för att veta hur det gick, men samma sak händer, "hur sluta det, vem var skyldig"? (Hon läser mest deckare o thriller) så får hon läsa om nästa dag ;)
F.ö mår vi alla bra här <3

Ha det bra till er båda!
Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

28 maj 2012 21:19

Jo nog är matte hied när upplösningen närmar sig och det blir alltid när man ska sova verkar det som, även när det är en vanlig bok.
Matte tycker det är lättare att lyssna när hon har det i lurararna för när hon startade stereon slutade hon lyssna och tex om hon började spola i vasken hörde hon inte!
Skönt att alla mår bra!
Vad fick du för nått?

 
Ingen bild

Eva

28 maj 2012 21:56

Matte fick ett vackert halsband av arb.givaren, ett med en vacker pärla av sina grupper o ett presentkort i stadens bokhandel av kollegerna, så nu ska det läsas ännu mer sa hon ;)
Problemet med hennes läsande är att vi inte kan ligga så nära vi vill för då ser hon inte boken.(Vi sover hos matte,ibland får vi nästan tjata ihjäl oss innan hon lägger sig,vi får ingen nattaro innan) Då säger hon :gå ni o lägg er så kommer jag, men det kan vi inte ;)
Nu är det i alla fall snart dags,Natti natti......

Aamor & Tina

28 maj 2012 22:06

Vad kul!
Er matte får skaffa en bokhållare så kan ni ligga nära, hihi!

 
Felix

Felix

30 maj 2012 12:21

Vicken härlig hage du och syrran din har, en sån skulle jag oxå vilja ha.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

30 maj 2012 18:10

Säg till din husse så fixar han säkert en, är kompoststaket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards