Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Bada!

Av Aamor & Tina - 8 juli 2012 19:16

Vi sov till 8 men matte låg kvar och lyssnade på sin bok till 9 och när hon kom upp gick vi ut en runda.

Satt ute en liten stund men matte skulle in och göra sina morgonsysslor så jag fick nöja mig med det lilla!


Vid middagstid gick vi bort en sväng till syrran för vi tänkte att det var gottigt väder att sitta ute och så kunde syrran och jag leka lite.

Men nån direkt lek blev det inte för det var så varmt att vi orkade inte.

Matte gick ner i källaren och hämtade upp sin gamla badbalja som hon badade i när hon var bebis för hon tänkte att vi skulle svalka våra tassar i den.

Jag sa till henne att det kunde hon bara glömma!

Hon lyfte i Affi och hn hade inget emot det men när hon kom mot mig och frågade om jag ville bada la jag benen på ryggen och dök in under matteföräldrarnas sängar, hihi!

Kom fram sen men när matte rörde sig sprang jag in i uterummet och satt och tryckte under bordet, matte påstod att det såg ut som jag skrattade åt henne men om hon har rätt tänker jag inte avslöja, hihi!

Det slutade med att matte sa att vi skule gå hem och då kom jag fram, jag hamnade i baljan så tassarna blev svalkade, rätt så skönt trots allt!

 

Från förra året när Affi tyckte att det var en perfekt vattenskål, hihi!


Hemma var det för varmt att sitta ute så vi gick in och inne var det rätt så svalt i jämförelse med ute.

Jag la mig under skrivbordet och matte satte sig och släktforskade lite.

Sov mig igenom mattes matlagning men jag vakna lagom till att smaka lite, gäller att planera, hihi!

Nu har jag varit ute och rastat matte lite men inga katter ute så vi gick in, får kolla nästa gång men jag snackade med en av mina små tvåbenta vänner i stället.


En vecka kvar för oss att jobba och sen är det semester i 5 veckor - vi längtar!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 juli 2012 19:39

Det ÄR skönt att svalka tassarna när det är såhär varmt.
Här var Åskar å hälsa på, men det blev inte mycket bättre efter hans besök, det kom bara pytte lite regn.
Nu räknar ni väl ner, det är ju bara 5 ggr till klockan väsnas på morgonen för er. Sen får den semester också... Härligt!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

8 juli 2012 19:52

Hihi, bägge inläggen kom med.
Visst räknar vi ner. Matte och hennes kolleger har räknat ner sen 9 veckor och stukit en siffra varje fredag!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 juli 2012 19:45

Nu har er blogg fått spader... Jag får väl skriva om kommentaren då.
Det är skönt att svalka tassarna när det är såhär varmt.
Här har Åskar hälsat på med några dunder och pytte lite regn. Det blev inte mycket bättre efter hans besök.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://thhp://hjuliahullerombuller.blosgspot.se

Aamor & Tina

8 juli 2012 19:51

Nämen har den fått värmeslag, hihi!
Det får den ibland när matte ska logga in fast hon skrivit rätt - tror hon i alla fall!
Hoppas nu att ni får bättre väder efter besöket!

 
Laika

Laika

8 juli 2012 20:11

Ja, dom där söta tassarna är bra att få svalkade då och då, speciellt när det är varmt ute. Om inget annat så märker man det efteråt, att det var skönt.

Bra planering där att vakna lagom till matlagningen :) Som på beställning liksom. Jag gjorde så hos matteföräldrarna bara det att jag tog miste, det var grannarna som började laga mat så det luktade så gottit :/

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 juli 2012 21:43

Jo det är ju rätt skönt efteråt men lite läskigt innan, hihi!
Vilken tabbe! Kunde du inte gå in till grannaen då?

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 juli 2012 20:15

Nämen ville du inte bada i den fina baljan , Aamor ??
Här har det också varit alldeles för varmt att sitta ute i eftermiddags.
Men nu ikväll har det varit alldeles lagomt :)

http://htp://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

8 juli 2012 21:41

Nä det kan ju vara farligt, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

8 juli 2012 22:25

Vi gillar inte heller att doppa tassarna i ngt vatten som finns i ngn balja, kan ju vara farligt kanske?
Mjau
Här var det regnigt i dag

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

8 juli 2012 22:32

Visst kan det!

 
Rebellen

Rebellen

8 juli 2012 23:58

Hihi, vilken tokig matte du har! Bada? Vart får hon allt tokigt ifrån, hon kanske ville bada själv och inte fick plats och då tänkte hon se om du också ville bada? Hihi, vår mamma har lärt sig att det är lönlöst att ens tänka tanken. Senaste som skulle bada var Malte och det blev en mindre kamp. Fast det är lite skillnad då han var smutsig.. Och såna bad gör väl du har jag för mig? Nåjam, din matte är som vår mamma, full av tokigheter ;) Nosgos och Kärlek <3

http://skyggisfamiljen.blogspot.se

Aamor & Tina

9 juli 2012 06:28

Håller med dig, de är allt lite knasiga men det är nog därför vi har det så bra som vi har det, hihi!
Jo jag badar också när jag är smutsig men det är bara det att matte tycker att jag är smutsigare än vad jag tycker att jag är, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards