Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Kliade!

Av Aamor & Tina - 26 juli 2012 16:22

Vi satt ute till 22.15 igår kväll, var skönt då och inte så varmt och matte läste till det blev för mörkt.


Vi sov inte så länge i morse, matte vaknade nog vid 8.30 och det var helt okej tid för mig.

En sabb runda ut när matte var klar med morgonsysslorna och sen in igen och då tyckte matte att min tofs behövde sättas om, typiskt!

Tydligen hittade hon mer än tofsen för hela jag fick en omgång med borste och kam.

Rätt som det var hör jag matte "sitt still, vad tusan var det?" och sen letade hon på golvet, trimbordet och på mig men såg inget så hon fortsatte att kamma och då far jag upp och gnager lite på mitt ben, det kliade där så matte kollar lite mer och så får hon syn på det där som hon såg innan och denna gången fick hon tag i det!

En äcklig liten igelkottsloppa som nu har vandrat vidare till se sälla jaktmarkerna! Heja matte!

Nu kliar det inte längre men ni ska tro vilken genomgång jag fick efter det, blev så trött på henne!


Gick bort en stund till syrran och satt på deras trädäck men rätt som det var fösvann matte och mattefar, de skulle handla och vi fick inte följa med!

Matte handlade lite till mig också - bajspåsar, mmmmm vad gott, hihi och faktiskt även mina favvo "pinnar" och de är mycket godare än påsarna, hihi!


Hemma igen och matte sprang upp i förrådet och hämtade ner fläkten men det är lite skum för den blåser på mig när jag passerar fast det känns rätt så skönt!

 

Gammal bild!


Vi har jättevarmt idag och det går knabbt att vara ute, mycket skönare här inne!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

26 juli 2012 19:16

Vilken tur att din matte fick fatt på den usliga loppan som kittlade dig , Aamor !
Ni undrade vart min matte fyndat igår ?
Det var i Höör :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

26 juli 2012 19:47

Visst var det och de skitarna biter också!
Matte trodde att det kanske var på Pema för där har de nog julsaker hela året men matte har aldrig varit där.

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

26 juli 2012 19:56

Vilken tur att matte fick tag på krypet. Nu kan den inte killas mer.
Fläktar ska blåsa, det är liksom vitsen med dem ;-) Det gör den på vårt bord också och jamisarna gillar den bara sådär...

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

26 juli 2012 19:59

Visst var det tur, hoppas nu att där inte är fler men det hade hon nog sett då!
Jag la mig faktiskt framför fläkten för en stund sen och när den blåste i mitt ansikte tittade jag upp på matte och hon undrade om det var skönt så la jag mig ner igen!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

26 juli 2012 22:29

Jamars tur att din matte fick bort den där kliande krypet, inget trevligt med sådana, uschjam.

Så söt och fin du blev när matte hade bundit om tofsen på dig, mjau

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

26 juli 2012 23:18

Såna räliga odjur tycker vi inte om - usch!
Det blev rätt så bra men jag har själv fixat till den bättre sen ;)

 
Felix

Felix

27 juli 2012 14:40

Usch, tvi en loppa och jag som klagar på knottisar och myggisar, din stackare. Fast en loppa är egentligen ingen loppa, men knottisar så man är svartprickig det är grejer det. Skönt att du hade varmt igår du med, för här var jädrans så skönt, jag fick bada på altanen igen, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

27 juli 2012 22:04

Nä fy att bli anfallen av en massa knott, usch säger jag!

 
Laika

Laika

27 juli 2012 22:01

Jaa, usch alltså för det där krypet. Så otrevligt, men duktiga du som visade matte vart hon skulle leta efter den.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

27 juli 2012 22:02

Det var skönt att bli av med den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards