Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Fegisar!

Av Aamor & Tina - 13 september 2012 17:01

Trött och trött, märks att det är i slutet av veckan för jag ligger kvar längre i min säng när matte gått upp.

Ska bli skönt med bara en tidig morgon till och sen kan vi sova tills vi vaknar av oss själva.


Jag och syrran blev kallade fegisar idag! Av matteföräldrarna, vilket påhitt, vi som är så tuffa!

Det började med att mattefar skulle ut med oss och då kom några vänner till dom och de har två hundar, Whippet som heter Yatzy och Kenzo, de var grannar där de hade husvagnen och vi har träffat hundarna mycket men inte den senaste tiden.

Vi skällde ut dessa två efter noter, tänk er att bara stå och hänga på andra sidan staketet och vara så coola, så de fick verkligen vad de tålde men så sa mattefar till vännerna att komma in tillsammans med hundarna och då blev det annat ljud på oss!

Affi klättrade nästan upp på mattefars ben och själv ställde jag mig bakom mattefar, nu gjorde vi inte det för att vi är fega utan för de har långa ben och skulle kanske trampa på oss, hihi!

Jo det är faktiskt så - helt sannt så var det för fega är vi inte alls - kanske lite, nä inte alls!   

Sen hade hundarna fräckheten att tömma allt matföråd vi samlat in, allt av syrrans mat som stod framme försvann, inte för hon blev ledsen över det men sen tog de alla frolicarna som vi har under byrån i hallen - puts borta! Tur de inte öppnade skåpen och tog allt där också!

 

Jag och Kenzo förra året!


Matte var i tid för att hämta mig och vi hälsade på lite katter, Peggy kom och gjorde en snabbhälsning och jag fick ett gå förbi-kel!

Har ätit en portion torrfoder med leverpastej (lite) för matte tyckte att jag skulle äta nått ordentligt idag, har inte käkat torrfoder på 3 dagar men nu är hon glad, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

13 september 2012 17:59

Det kan vara liiite läskigt med lååånga ben på kompisar. Det blir så mycket ben på en gång liksom... Är dom 2 dessutom kan det rent av bli för mycket ;-)
Jättebra att du åt, så matte slutar tjata på dig. Vi blir också oroliga när du inte äter på flera dagar.

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

13 september 2012 18:01

Jag och syrran kan nästan stå på varandra och gå under benen på i alla fall Kenzo, nästan i alla fall, hihi!
Ja det blir lite lugnare här hemma när hon slutar tjata, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 september 2012 18:26

Klart att du inte var rädd, ibland vill man ju bara kolla lite på håll först.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

13 september 2012 18:55

JA så precis var det, hihi!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

13 september 2012 21:13

så jamars fin din kompis är.
Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

13 september 2012 21:23

Kenzo är väldigt fin!

 
Laika

Laika

13 september 2012 21:30

Så fin du är på bilden tillsammans med den där stora vovven med de långa benen. Klart man gömmer sig bakom hussen eller matten när en sådan kommer för nära, för man vill ju inte bli trampad på. Det där har ingenting med feghet att göra, inte det minsta. Jag brukar ofta ställa mig bakom matte när jag dragit igång lek med stora vovvar och inte längre vill vara med i leken. Matte säger alltid att jag inte ska trigga igång andra hundar när jag inte själv vill leka eller blir lite feg... feg... nej nej, jag vill inte heller bli trampad på.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 september 2012 06:29

Precis så gör jag också och visst är det inte feghet utan överlevnadesinstinkt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards