Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Ny titel!

Av Aamor & Tina - 14 september 2012 17:22

Hädanefter får ni alla kalla mig "Aamor, katträddaren i nöden", hihi!

Det var som så att igår var jag så bestämd att jag skulle gå ner till garaget, matte sa nä men jag fick ändå till slut som jag ville, jag satte mig ner framför vår port och vägrade gå trots att matte kallade och kallade.

Till sist tog hon av sig lurarna som hon lyssnade på bok i och sa "kom nu Aamor, bilen är inte där och ingen katt heller" men då hör hon ett mjau så hon öppnar porten och ut kommer Peggy,

Nu är det inte första gången jag räddar henne från garaget men nu ska jag ha det som ny titel, hihi!

Går ingen nöd på henne för där är 17 portar och hon kan röra sig fritt i alla så det blir aldrig så länge hon är där.


Fredag idag och det är lika härligt varje gång matte säger det, är så skönt att ha 2 lediga dagar.

Jag och syrran har ägnat dagen åt att visa vad vi kan och hur duktiga vi är och efter varje gång ville vi ha nått gott, sen att matteföräldrarna inte tyckte att vi förtjänade det varje gång var lite taskigt.

Räknas man inte som duktig när man blir lyft upp på bordet? Eller för den delen blir nerlyft, hihi!


Matte och jag är hemma och det blev inget kattkollande för det regnar och blåser och har gjort så mest hela dagen.


Nu ska jag berätta om det som matte och jag gjorde hos mattes kusin för några veckor sedan. Vi fick titta på bilder och film ju och jag skulle återkomma med vad det var.

De har fått en son, en kille på strax äver 2 år som de adopterat och vi längtar så efter att få träffa honom, han ska tydligen gilla hundar och det gillar jag men matte säger att vi måste vänta med att hälsa på så de kan ha en lugn hemkomst. Viktigast är nu att de 3 lär känna varandra, de två gör det sen länge men inte den lille killen än.

Lycka till säger vi!

 

Gammal bild!

 
 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

14 september 2012 19:50

Det är bra att du är envis ibland. Nu slapp Peggy vänta mer för att få komma ut från garaget, busfian. Undrar varför hon vill smita in dit? Hon kanske fångar möss???
Du är värd din nya titel som Katträddaren Aamor ;-)
Ha en mysig fredagskväll.

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 september 2012 19:53

Vet inte varför hon gillar att vara där, hon är lite rolig. Hon smet faktiskt in där när matte och jag körde in bilen nu ikväll!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 september 2012 20:22

Du är ju underbar!Förstår att ni längtar efter att träffa nytillskottet! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

14 september 2012 20:36

Hihi!
Oh ja vi vill nosa på honom, ja matte gör väl annat än nosar, hihi!

 
Laika

Laika

14 september 2012 20:26

Jag bugar för Aamor-katträddaren i nöden. Vad skulle stadens alla katter gör utan dig?
Skönt med helg, det tycker vi här hemma också. Det bästa av allt är att min matte är ledig i fyra hela dagar nu, som två helger på raken har hon sagt och det har jag verkligen ingenting emot :)
Trevlig kväll och trevlig helg!

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 september 2012 20:35

Ja precis, i alla fall grannens katter, hihi!
Ledig i 4 dagar, vilken lyx. Fast hon jobbar ju helg också så det är hon värd!
Det samma till er!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

14 september 2012 22:40

Mjausan, vilken fin titel du har fått *Katträddaren Aamor*
Då är du den bästaste hunden i världen, *Fniss*

Trevlig helg på er

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

14 september 2012 22:49

Det säger matte i alla fall att jag är - för det mesta, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards