Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Godmorgon!

Av Aamor & Tina - 18 september 2012 18:00

Har inte väckt matte i natt utan vi har sovit så gott, synd bara att klockan startade 06, hihi!

När vi kom till syrran i morse var huset helt mörkt men matte trodde att mattefar var ute med Affi och att mattemor fortfarande sov men gissa om att vi blev förvånade, hihi! De sov gott alla 3, hihi!

Godmorgon sa vi och matte lyfte upp mig till dom i sängen och sen körde hon till jobbet.

Vi gick upp strax efter det men så härligt det var.

Matte har länge sagt till dom att de inte behöver gå upp utan att hon bara kan släppa in mig, kanske de gör det fler gånger, hoppas det i alla fall, hihi!


Mattefar har suttit i uterummet och lyssnat på bok och Affi har legat uppe i hammocken men jag låg på mattefars fötter så han inte frös om dom, så snäll jag är, hihi!

Varit en lugn dag hos syrran. Har varit rätt okej väder men det har blåst en del. Lite regn på morgonen och just nu regnar det igen.


Matte behövde handla lite, min torkade kycklingfilé var slut så det var väldigt nödvändigt om jag får säga mitt att hon handlade idag!

Satt ute på stenen ett tag men inga katter syntes men så kom katternas matte och när hon kallade kom några av dom, vad lycklig jag blev när de samlades runt mig!

Tyvärr började det regna med stora droppar och då ville varken matte, deras matte eller nån av katterna vara ute så det blev till att gå in!


Nu ska jag sova en stund medan matte håller på med datorn ett tag, älskar att sova under skrivbordet ju, full koll på matte då!

 

Gammal bild!

 
 
Emme

Emme

18 september 2012 18:14

Superfin blogg! Kika väldigt gärna in på min och lämna en kommentar eller två så skulle det betyda guld. Kramis!

http://www.emmarothelius.devote.se

Aamor & Tina

18 september 2012 18:18

Tack!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

18 september 2012 18:49

Så braigt att ni smög in. Klart att ni kan smyga in fler gånger. Trevligt att få mysa i sängen med matteföräldrarna och Affi på morgonen :)
Tur att matte handlade gottis åt dig... VAD skulle hända om det inte fanns torkad kycklingfilé hemma när du blev sugen. KATTaståf ;-)

=^.^=

Kram å Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 september 2012 18:51

Jag kan lova att matte hade blivit sårig i öronen om hon inte hade haft mitt gottis hemma, hihi!

 
Laika

Laika

18 september 2012 18:59

Ja men torkad kycklingfilé är ju bara ett måste att ha hemma och skulle det inte finnas så måste matte handla :D Kan enbart hålla med. Skönt med en lugn start på morgonen med massa mys.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 september 2012 19:05

Skönt att ni mina vänner håller med mig för matte kan vara lite så att jag ska kunna klara mig utan ibland - hopplöst!

 
Edith

Edith

18 september 2012 20:01

Visst är det härligt med sovmorgon. Tycker i alla fall jag som är ganska morgontrött. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

18 september 2012 20:14

Jag skulle också önska sovmorgon varje dag men samtidigt vill jag ha hem matte tidigt och det går inte ihop säger hon om hon ska jobba heltid!
Så......jag får ta sovmorgon hos syrran!

 
Frasse

Frasse

19 september 2012 16:31

Hihi, tur ni tassade tyst så mattemor och mattefar fick sin sovmorgon :-)Visst är det synd att våra mattar måste gå upp så tidigt, det kan aldrig vara nyttigt att börja jobba så tidigt (det håller min matte förresten fullständigt med om :-))
Kycklingfilé låter inte alls dumt... *slickar sig om munnen*
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

19 september 2012 17:43

Visst var vi snälla som smög in, hihi!
Du skulle bara veta hur gott den torkade kycklingfilén är - mums fillibabba!

 
Felix

Felix

19 september 2012 17:59

Jag ligger antingen bakom mattens skrivbordsstol eller under skrivbordet, i alla fal när matten sitter vid da-tore, hihi. Diskar eller lagar mat så ligger jag på hennes fotar, sitter hon vid köksbordet så ligger jag under bordet, bästa att vara nära så hon inte smiter, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

19 september 2012 18:14

Det låter som om det vore mig du berättar om, hihi och jag håller fullständigt med dig - det gäller att hålla sig nära.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards