Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Aamor & Tina - 14 januari 2012 17:35

Matte vaknade strax efter 8 och vid 8.30 gick hon upp men precis när hon skulle gå in i duschen behövde jag gå ut så hon fick klä sig istället. Vi hade tänkt ta en snabb runda eftersom matte inte ätit men det blev en lång runda istället.

Det var så härligt väder med nån minusgrad och solsken.

Jag sprang lös med min långa lina större delen av rundan, vi gick runt några kollonier och bara njöt av att det inte regnade för en gång skull!

Det gäller att hänga med matte för hon går lätt om mig om jag fastnar på nått ställe och jag får säga att det luktade gott på många ställen så det blev många ställen som jag sprätte på och sen rusade i fatt matte!

Jag ville titta efter katter när vi kom hem men matte frös om rumpan sa hon om hon skulle sitta ner! Stå då upp, menade jag men då var hon trött i ryggen sa hon!


Vid middagstid gick vi bort till syrran för matte skulle bada henne, gör inget så länge jag slipper.

När matte fixat klart med blandningarna och skulle ta Affi så lurade hon mig och sa "kom Aamor!". Bad? Glöm det matte och så dök jag in under kökssoffan. Affi stod och tittade på annat håll så hon fattade inte vad som hände förrän hon var fast.

Det gäller att lära sig alla rutiner och alla mönster ens matte har för sig vid vissa tillfällen så kan man kanske komma undan nån gång!

Syrran blev ursnygg men jag fick för att hon fick bada, hon bet mig i öronen!


Matte tog kort igår när jag provade den nya lammfällen, kolla så bra vi passar ihop, hihi!

 



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards