Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Bus!

Av Aamor & Tina - 15 januari 2013 18:03

När vi gick ut i morse hade det snöat lite och det var vitt överallt och snön dalade sakta ner. Det var riktigt kul att hoppa i snön och så många nyheter!

Innan vi lämnat vårt område stannar jag för jag hör plingeling från mina kattkompisars halsband, tittade mig omkring och så såg jag Basti och Simba som var på väg hem, de hade nog hittat på lite bus tidigt på morgonen.

Simba stannade och hälsade men Basti hade bråttom hem.


Jag och Affi har hjälpt mattefar att skotta trädäcket även om han tyckte att vi inte var nån vidare hjälp, hihi!

Överraskade syrran med att vilja busa, oftast drar hon igång bus men idag gjorde jag det och hon blir lika fundersam varje gång, kul att nästan chocka henne, hihi!

Jag låter som ett mindre lejon när jag busar och syrran gillar inte det så hon slår omkull mig och sen tuggar hon så härligt på min mage - är mysigt!


Matte kom och hämtade mig sent även idag, dålig stil men hon hade en orsak men jag vet inte om jag godkänner den.

Först snabbt in om affären och sen skulle hon till tandläkaren för koll men där var inga hål så nu slipper hon gå dit igen på ett tag!

Vi är hemma nu sen ett tag och matte har kammat ny tofs på mig och sen tyckte hon att jag skulle äta men jag la mig istället under skrivbordet för att värma hennes ena fot.


Det har fortsatt att snöa hela dagen med korta uppehåll, har nog kommit ca 5 cm och det är ljust och fint igen. Kallt nu i kväll -7 grader.


Fy vilken hemskt stor krock det varit idag i norra Skåne, helt otroligt att så många fordon var inblandade.

Mattemor berättade att hennes systerson (mattes kusin alltså) var uppe i Norrköping och där stod lastbilar överallt som inte kunde köra. Vet inte om han körde i jobbet, han kör lastbil eller det var privat men det kvittar.

 

Från förra gången vi hade snö!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

15 januari 2013 19:06

Snö är kul om sen inte fastnar som kulor på dig. Är det -7 så är det nog tillräckligt kallt för att busa i utan att den fastnar.

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 januari 2013 19:08

Jepp, ingen snö som fastnat allt idag utom den som föll på min rygg, hihi!

 
Melody

Melody

15 januari 2013 19:59

Fy sjutton så kallt det är, minus 9 grader nu och mina tassar vill inte alls
vara ute. Blev bara kort promenad i kväll.
Matte hade rätt när hon sa att vintern kommer i januari i Skåne!
Himla otur att hon inte hade fel.
Puss puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

15 januari 2013 20:19

Isch ja vi har nästan -11 nu.
Matten din kan sina saker, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 januari 2013 20:07

Vi har nog fått 20 cm snö idag, det har hållt på hela dan! Härligt med lite bus särskilt när yrran inte är beredd! nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 januari 2013 20:18

Oj så mycket.
Ja det var kul att förvåna henne!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 januari 2013 20:41

Snöat en massa här med idag , vi har nog en drygt 10 cm djupt täcke nu.
Jag var ute och provtassade lite innan i eftermiddags , det var inget bra för all snön fastnade i min päls :(

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

15 januari 2013 20:44

Fy för snö som fastnar!

 
Laika

Laika

15 januari 2013 21:17

Ja, det har visst snöat lite överallt idag. Vi har fått massor med snö, det har virvlat hela dagen och olyckorna ramlar in titt som tätt. Vi läste om den stora krocken i skåne, så hemskt.

Jag tror att ni hade kunnat hjälpt till hur bra som helst med skottandet, om ni bara hade velat. Våra svansar kan nog borsta bort det mesta :) Fast.... dom är ju förstås för fina för sådant grovgöra :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 januari 2013 21:20

Har visst gjort det. Hemskt för alla som hamnat i alla dessa hemska olyckor.
Nä svansen måste man vara rädd om och inte använda till sånt ;)

 
Roy och Tess

Roy och Tess

16 januari 2013 12:27

Du gillar också snö :) ..Matte blir tokig på mitt rullande och hoppande i snöhögarna, hon tycker inte vi kommer någon vart ..
Vi läste om den stora olyckan, fy så hemskt :( .

Ha det så gott
kram Roy

http://cockernroy.blogspot.se

Aamor & Tina

16 januari 2013 16:29

Jag rullar mig inte längre i snön men jag gillar den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards