Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Tidigt!

Av Aamor & Tina - 8 mars 2013 18:34

Jag väckte matte tidigt i morse för jag behövde gå ut och det var rätt så akut, matte var inte överlycklig direkt för klockan var bara 04. Sen efter en baktvätt la vi oss igen men matte somnade inte och tur var det för sen behövde jag ut igen 05 och 05.30 Vi slumrade sen i sängen bägge två och gick inte upp förrän klockan var 10.20 och då behövde jag gå ut igen - varit lite rännande med andra ord!

Matte har tvättat mina handdukar men annars har vi tagit det mest lugnt, matte lyssnar på sin bok så hon är lite trist, hihi!

Vid 17-tiden blev jag väldigt rastlös och matte frågade lite olika saker för att ta reda på vad jag ville men först när hon frågade om jag ville hälsa på syrran blev jag glad!

Vi gick dit och matte lämnade en stor gryta hon lånat. Syrran blev jätteglad och vi ville ut i hagen och så busade vi lite där men när vi kom in igen ville jag hem.

Matte sa att jag allt var lite tramsig för jag satt och passade matte och sa att jag ville hem, matte sa att jag pep men det gjorde jag inte!

Vi gick i alla fall hem för matte misstänkte att jag var hungrig och det var jag för jag åt mitt torrfoder när vi kom hem.

Kanske inte så konstigt eftersom jag sprungit ut hela morgonen, hihi!


Det blåser som tusan idag också men solen har i alla fall visat sig så nått bra har det ändå varit.

Kelat lite med Peggy och Ollie kom farande från några buskar och sprang förbi oss nu när vi kom hem, matte blev jätte rädd, hihi!

Nu ska jag inte göra mycket mer än att ta det lugnt och smälta maten, matte lär nog fortsätta med sin ljudbok för hon säger att där är bara skit på TV, hon har knappt startat TV.n de senaste veckorna, jo sett på DVD men inget annat, bara några enstaka program har hon sett!


Matte sa att det var sista arbetsdagen nu jag har henne hemma för hon ska jobba på måndag, skönt trots allt att det blir det normala igen.

 

Gammal bild på "plattmasken" som matte säger!


 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 mars 2013 19:18

Lite jobbigt när magen krånglar.. skönt att ha matte hemma hela dan! Ha en mysig kväll.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 mars 2013 19:20

Visst är det för det är inte så kul att rusa ut så ofta!

 
Melody

Melody

8 mars 2013 19:22

Stackars dig som fick springa ut på natten, sådant är inte roligt!
Mattes talbok tog slut för en liten stund sedan, så nu undrar jag vad hon
tänker pyssla med i kväll för när det gäller kvällens TV program tycker hon
som din. Bara hon nu inte kommer på något idiotiskt som att jag behöver borstas!
Ha en riktigt mysig fredagskväll med matte!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

8 mars 2013 19:24

Säg till henne att starta en ny bok så kanske du klarar dug, hihi!

 
Laika

Laika

8 mars 2013 20:09

Aamor, plattmasken. Kärt barn har många namn :)
Du och jag har något gemensamt, jag var med supernödig vid fyra i natt. Jag glömde göra nummer två på kvällsrundan och mitt i natten ville den ut helt enkelt, hihi.
Härligt att du fick åka och hälsa på syrran :) Det är en bra fredag det, både matte hemma och syskonbesök :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 mars 2013 20:32

Hade vi bott nära kunde vi ju träffats då vid 04, hihi!
Jo det har varit en bra fredag men vi blir helt förvirrade på dagarna när vi är hemma!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 mars 2013 20:33

Hoppas att ni inte behöver gå ut klockan jättetidigt imorrn, utan kan sova färdigt :)
Du är jättesöt som Plattmask *fniss*
Vi har sett på film hela kvällen och nu är det extra materialets tur...

=^.^=

Kram å puss på nosen.

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 mars 2013 20:38

Matte blev helt paff först när de startade slagmålet för det mindes hon inte i boken men som vi sa hos dig hon ska lyssna igen.
Matte har inte se extra materialet än.
Konstigt att jag kallas plattmask ibland och tjocksmock ibland - går inte ihop, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards