Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Sol!

Av Aamor & Tina - 9 april 2013 16:49

I går kväll valde jag att äta min mat precis innan matte skulle lägga sig så hon blev lite gruffig för hon vet hur jag är efter maten, hihi!

Jag ska ha godis och jag ska dricka vatten från sprayflaskan som finns i TV-rummet och så lite bäddande och annat - jag själv säger att det är lite "efter maten" rutiner, hihi!

Nu blev det inte så mycket av detta för jag såg ju att matte la sig i sängen och hoppade upp till henne men efter lite bäddande blev jag törstig och gick ner och drack från vattenskålen jag har i sovrummet. Tog några extra varv i lägenheten för att sen hoppa upp till matte igen och där fick jag bäddat om för medan jag var nere slätade hon ut täcket och så ville jag inte ha det!

När jag väl var klar la jag mig men fick snabbt resa mig igen för jag kräkte, kom snabbt men mest slem och några få bitar torrfoder.

Oj så snabb matte var upp ur sängen för att hämta papper, blev bara pyttelite blött så matte struntade i att bädda rent just då!


Idag har jag tagit det lugnt mest hela dagen.

Varit sol ute men ändå rätt kyligt för himlen har varit molnig men nu i kväll är det nästan molnfritt.

-3 grader i morse så än så länge ingen vår trots att många vårfåglar har kommit nu.


Matte och jag satt ute en stund när vi kom hem och jag såg bara en katt men hon vill inte hälsa alls, har bara gjort det en gång och det var när hennes matte var bortrest i en vecka.

Så fort vi kom in började matte bädda rent och själv hoppade jag upp i soffan och la mig, får inspektera det senare för det är ett måste, hihi!

Vi ska nog inte göra så mycket i kväll, matte ska hänga upp tvätten men det överlåter jag till henne och sen ska hon nog ta nått att äta, blir nått lätt för hon har ätit middag en gång idag. Allså inget som jag kan äta!!!

 

Gammal bild men jag ska nog övertala matte att vi ska gå dit och kolla i helgen, se om där är några ankor och sothönor!

 
 
Laika

Laika

9 april 2013 17:54

Här har det också tvättats en massa, även sängkläderna och de som skulle tvättas slängdes på hög på golvet och där i den högen är det väldigt roligt att bädda och greja :) Det var inget kräks på dom lakanen men däremot fanns det alldeles för mycket småsand i sängen... Konstigt att just hundägare får så mycket sand i sina sängar, vad gör dom egentligen?
Hihi, vilka roliga efter maten-rutiner du har :) Fast det måste man ju ha, jag har också det, dock ingen sprayflaska :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 april 2013 17:58

Vi får ju lära våra tvåbenta att låta bli att dra in en massa grus, hihi för det måste ju vara nått de gör för det kan inte vara vi väl!
Jag är allt lite konstig men har man en konstig matte kan man inte bli annat, hehe!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 april 2013 18:11

Inte kul när ni mår illa i sängen, det händer här också nån gång ibland.
Tråkigt att kisse inte ville hälsa på dig. Kanske blir det bättre lycka nästa gång ni går ut. :)
Vi hoppas på bättre vårväder. Vi vill ha + grader på nätterna också!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 april 2013 18:33

Ja det är tur det händer så sällan att jag kräker i sängen!
Hon är lite fisförnäm för hon kommer från Trollenäs slott och tror hon är en grevinna, hihi men jag kanske träffar på Peggy istället nästa gång!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 april 2013 18:55

Riktigt kallt hos oss i morse -8, då kan man lika gärna stanna inne. De där kräkningarna rår man ju inte för, skönt att det inte blev så mycket.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 april 2013 19:28

Brrr vad kallt!
Nä man kan ju inte hjälpa att man kräker och matte bara torkar upp och säger att allt är bra!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

10 april 2013 14:57

Inget kul att må illa i vare sig sängen eller när man är nere på golvet :(
Här ska det visst också tvättas en massa i veckan säger matte , men det är ju inget jag heller behöver bry mig om :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

10 april 2013 16:47

Det är illa att må illa!
Här hemma behövd det göras hur mycket som helst men matte tar lite i taget!

 
Frasse

Frasse

10 april 2013 16:19

Trist att du blev illamående, det händer även mig ibland, men beror oftast på att jag behöver få upp hårbolla på grund av flitig pälstvätt. Ibland, men mycket sällan, är anledningen att jag ätit för fort och för mycket - jo, det är VÄLDIGT sällan jag gör det, matte!!
Hoppas värmen också kommer till oss alla snart, tycker faktiskt synd om småfåglarna som måste vara ute i kylan hela tiden <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

10 april 2013 16:45

Klart du äter lugnt och sansat, inte kastar du i dig din mat!
Synd om alla som inte kan vara inne i kylan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards