Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Bra!

Av Aamor & Tina - 14 april 2013 13:51

Matte vaknade redan 06 för hon hostade så mycket så det var inte lönt att ligga längre tyckte hon och tur var det för jag behövde gå ut också.

Den goda kycklingen ville ut och sen har de rivna morötterna velat ut lite då och då under dagen, hihi!


Vi gjorde inte så mycket på förmiddagen men vid middagstid kände sig matte rätt så bra i ryggen och ville prova att gå en längre runda med mig. Det är inte ryggen egentligen hon har ont i även om det kommer därifrån utan hon har ont i skinkorna som krampar och benen som domnar men det gick bra idag och hon var så glad och hoppas det håller sig så länge nu men det vet man aldrig.

Vi gick ut och direkt kom Peggy och ville kela lite och när vi gick vidare följde hon med oss en liten bit!

 

Men hon sprang sen åt ett annat håll och jag och matte gick vidare ner mot den lilla dammen som vi inte varit vid på länge. Inga ankor syntes men någon "duktig" person hade slängt i en kundvagn där!

 

Matte vad gör den där vagnen i vattnet?

 

Jag ville gå ut en bit i vattnet men matte sa att jag fick stanna på land.

Vi gick vidare efter en stund och sen hörde jag en massa liv i luften och stannade men jag såg inget men matte upplyste mig om att det var stora fåglar som flög runt runt där uppe.

Det var hundratals tranor som kom i olika sträck och som de lät.


Hemma igen satt Peggy och väntade på oss där hon lämnade oss innan och det blev mer kel.

Matte fick för sig att hon skulle putsa balkongfönstern på utsidan innan solen kom fram så vi gick in och hämtade sakerna och medan matte höll på satt jag och tittade på Peggy som låg och tittade på min matte.

Nu ska vi ta det lugnt resten av dagen, matte ska bara hänga upp tvätten som är klar och sen laga nån mat men annars inget annat!


Strålande sol är det och helt underbart ute, en riktigt härlig dag med andra ord!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

14 april 2013 17:12

Matte måste vara rädd om ryggen :)
Här har vi också fått lite vårväder äntligen.
Jättefina bilder. Dumma den som körde ner kundvagnen i er fina damm :(
Mysigt med kel av Peggy två gånger idag. Det kanske blir fler när ni går ut nästa gång ;-)

=^.^=

Söndagskram och Söndagsbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 april 2013 17:16

Vissa tvåbenta är rätt korkade, hade matte nått den hade hon dragit upp den.
Jag har kelat mer med Peggy, hihi!
Jo matte är rädd om sin rygg även om hon inte vill gå till sin veterinär, hihi än för hon har själv satt diagnosen, knasbolle är hon!

 
Melody

Melody

14 april 2013 19:37

Vilka fina bilder på dig! Så bra att äntligen våren har kommit hos er, då kanske matte kan tänka sig åka tillbaka till Sverige! Här blåser iskalla vindar idag, så de där 16 gr.som termometern visar märker vi inte av!
Hälsa matte att vi hoppas att hon snabbt blir bra i ryggen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

14 april 2013 19:45

Ja ni kan komma hem nu!
Matte har haft ont i ryggen till och från nu i över 1 år så hon vill också bli bättre nu!

 
Laika

Laika

14 april 2013 21:41

Ja, varför ska folk kasta saker i vattnet som inte hör hemma där. Dumt...
Kul med Peggymöte, vad skulle en promenad utan att få träffa henne vara?

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

14 april 2013 21:44

Förstår inte det heller! Folk kan vara bra korkade!
Ja idag har jag verkligen fått kela med Peggy och en del andra av hennes kompisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards