Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

The Boss!

Av Aamor & Tina - 29 april 2013 17:30

I går kväll när jag låg och sov hörde jag matte dona med nått men jag brydde mig faktiskt inte just då men när hon satte sig ner en stund senaregick jag fram och inspekterade vad hon sysslade med och då blev jag väldigt aktiv, hehe!

Matte hade satt sig i ett fotbad och det kan aldrig vara bra, hon kan ju bli helt uppblött om sina tåssingar, hihi!

Jag löste detta med att rusa in i TV-rummet, matte satt i hallen vid datorn och krävde att få vatten från min sprayflaska - matte suckade lite men torkade av fötterna och kom. Hon satte sig igen och då rusade jag ut i köket och krävde att balkongdörren skulle öppnas för jag hade något viktigt på gång där ute - matte torkade fötterna och öppnade dörren och mitt viktiga ärende gick snabbt och det var väl inte mitt fel att matte knappt hann sätta sig förrän jag kom in igen!

Det gäller att visa vem som är The Boss här hemma, hihi!

Gick och la mig efter en stund framför mattes fötter så hon fick lite badtid för fötterna i alla fall, hihi!

 


Då har måndagen snart gått och jag har haft en bra dag hos syrran, började bra för jag fick åka bil till henne.

Mattefar sa att jag varit lite envisare än vanligt för jag har knappt velat gå ut, är jag inte nödig så är jag inte!

Matte jobbade länge idag och när vi gick hem regnade det, inte alls kul för då är där inga katter ute, hoppas på bättre tur när jag ska ut nästa gång.

Var hungrig när vi kom in så jag har ätit min mat och precis slugit sista biten av "efter maten godiset".

Tänkte vila en stund nu och njuta av att matte har kommit hem!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

29 april 2013 17:56

Vilken trams-Pelle du var. Din matte är alldeles för snäll ;-)
Hon är säkert glad över att fått fossingarna badade till slut!
En morgon till sen är det HELG, två jobbedagar och sen är det vanlig helg ;-)
En ovanligt bra vecka med andra ord!!!

=^.^=

Kram å nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

29 april 2013 18:02

Trams-Pelle???? Ja lite kanske, hehe!
Så borde alla veckor vara, nästa är också bra med en helgdag och sen semeter på klämdagen!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

29 april 2013 19:31

Du har helt klart lindat matte runt tassen! Bra jobbat! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

29 april 2013 19:46

Ja hon är väldigt lätt att Linda, hihi!

 
Melody

Melody

29 april 2013 19:36

Ha ha du är ju nästan värre boss än jag...
Men det är väl klart att vi ska hålla igång dem, inte ska en matte tro att vi ska sysselsätta oss själva! Speciellt ska inte min matte tro att hon kan sitta och äta utan att jag får sitta på en stol bredvid!
Ha det gott!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

29 april 2013 19:45

Nä det är rätt för sina principer måste man hålla på, hihi!
Tänk så försoffade de hade blivit utan oss - vågar knappt tänka tanken!

 
Laika

Laika

29 april 2013 19:46

Hihi, det är så bossar gör :D
Jag skällde till exempel i bilen när jag väntade utanför mattes jobb. Hennes kollega frågade om det var jag som skällde så dant och så säger matte att jag inte skäller. Joho, säger kollegan, hon skäller massor. Jag kan om jag vill, hihi. Sedan fick jag bli klappad av hennes kollegor som tyckte jag var så söt. Matte var mindre nöjd med mitt betende, allt gnällande och så skällande på det.
Men jag tycker att vi båda gjort ett bra jobb Aamor :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 april 2013 19:55

Man måste ju säga vad man tycker och hade jag fått sitta i bilen så hade jag också skällt! Du kunde väl fått följa med in!
Du de kan inte alltid vara nöjda för vår egen vilja är stark!

 
Frasse

Frasse

30 april 2013 15:40

Har aldrig förstått mig på varken helkroppsbad eller fotbad. Ibland roar sig matte med att ställa ner mig i badkaret och fylla det någon centimeter eller två. Det slutar alltid med att jag först står på tre ben - för att åtminstone skydda en tass från vätan - och sedan kastar mig ur badkaret :-) Men om tvåfotingarna gillar det så vore det mig fjärran att hindra dem att ta sig ett fotbad :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

30 april 2013 16:52

Jag kan tycka att det är skönt men när matte gör det har hon ju inte full fokus på mig och det går inte för sig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards