Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

Maj!

Av Aamor & Tina - 1 maj 2013 18:18

Nu är det maj och tiden går så förbaskat fort, vi hinner knappast med, hihi!

Matte har ju varit ledig idag och vi har haft en lugn dag, jag har sovit mycket men jag fick flytta på mig några gånger när matte fick ett städryck!

Dammsugaren kom fram och den var väldigt noga idag, mina fårskinn skakades och jag hålla stenkoll på dom så inte de föll ner i rabatten, satt två katter och tittade och ville säkert ha mina fårskinn.

Sen drog hon igång tvättmaskinen, en stackars hund fick ingen ro, hihi!


Vi tog en lång morgonrunda, skönt så är det avklarat. Blivit några kortare sen och så har vi suttit ute länge när vi kommit tillbaka, hade hoppats på massor av kattgos nu när vi är lediga men de bara passerade mig.

Träffade tre av mina tvåbenta halvstora kompisar nu när vi var ute och det var kul för två av dom har jag inte sett på länge.


Matte påstår att hon ska jobba i morgon men en helg är väl i alla fall två dagar lång! Nu är detta tydligen bara endags helg men matte ska bara jobba två dagar innan det är helg igen, låter helt okej.

Solen har strålat på oss men det har ändå inte varit så himla varmt för det blåser lite.

Försöker just nu komma på en utväg för att slippa min mat och få äta mig mätt på godis men jag kommer inte på fler och de jag försökt har inte varit så lyckosamma.

Missade också när matte lagade och åt mat så där har jag inget att hämta, slutar kanske med att jag struntar i maten - haha!


Matte satte upp mig på trimbordet för att tvätta av mina ögon, jag är lite i gnugga ansikte stadiet nu och då samlas det en del skräp i håret runt ögonen och då passade vi på att kela massor!

 

Ser ni att jag och matte har nästan samma hårfärg, hihi (hennes är inte äkta kan jag avslöja, hihi!)


 

Jag sitter snällt och väntar på någon kelig katt men det kom ingen!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 maj 2013 19:44

Skönt med lata dagar, fast din matte jobbade mycket hemma idag :)
Både tvätt å snabeldrake, tur att du inte blev av med dina fårskinn i farten ;-)
Tråkigt att ingen kisse var ute som ville kela med dig, kanske de kommer på nästa runda!

=^.^=

Kram å nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 maj 2013 19:46

Vi får hoppas nån katt vill kela med mig sen!
Hon kan inte bara slö som jag gör hihi!

 
Laika

Laika

1 maj 2013 20:50

Ja, konstigt med en endagshelg bara så där. Jag håller med att en helg ju faktiskt är två dagar, eller ibland till och med tre som det brukar vara för matte. Men det har varit skönt att få vara ledig idag. Kul att du fick träffa kompisar du inte sett på länge, kan tänka mig att de ville kela en hel del med dig :)
Synd bara att du inte fick träffa några kisevänner.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

1 maj 2013 20:57

Gillade inte när matte sa att det är jobb i morgon igen men jag får ta det!
Försökte springa efter tjejerna när de cyklade iväg men matte ville inte springa, hihi!
Inga keliga katter nu heller på dagens sista runda.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 maj 2013 21:34

Visst var det härligt med en dag tillsammans, vi njöt vi också! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 maj 2013 21:46

Skulle varit så varje vecka så vi kunde ha våra tvåbenta hemma mer!

 
Melody

Melody

1 maj 2013 21:49

Jag skulle gärna ha kommit och kelat med dig! Jag är väldigt bra på att pussas också! I kväll är dock matte lite småsur för Internet fungerar inget vidare och det här är tredje gången vi försöker skicka en hälsning till dig!
Puss puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

1 maj 2013 22:09

Du hade gärna fått pussas med mig ;)
Vårt internet tramsar sig också lite då och då idag!

 
Frasse

Frasse

2 maj 2013 17:52

Min matte fick också städfnatt på sin lediga dag. Jag tycker förstås att alla lediga dagar ska ägnas helt åt mys och gos med oss pälsklädda, och egentligen håller nog matte med, men hon påstår att hon måste städa ibland.
Det är faktiskt jamarsvårt att se skillnad på din päls och din mattes hår, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

2 maj 2013 18:20

All ledig tid ska ägnas åt kel och gos men de måste ju städa säger de men då får det gå snabbt, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards