Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

Skönt!

Av Aamor & Tina - 3 maj 2013 17:05

Trots att det varit helgdag mitt i veckan är det verkligen skönt att det är helg nu och att jag kan få rå om min matte.

Dagen hos syrran har varit rätt bra men jag har varit lite "sjuk", lite hängig och haft svårt att ligga still. Jag har lite ont i min tass, det där lilla såret som jag slickat upp igen.


I och för sig gick det nästan över när matte kom och hämtade mig, i alla fall så höll jag upp svansen igen och gick som vanligt - tänk så mycket det kan hjälpa att matte kommer.

Jag fick åka bil hem och det är sånt som också hjälper och sen kom Peggy gåendes och idag ville hon kela lite och det hjälpte också.


Matte har ätit lite och så frågade hon om jag också ville ha lite mat men jag valde att gå och lägga mig på hennes fötter när hon satte sig vid datorn.

Där känner jag mig lugn och trygg och ett extra plus är ja att jag känner när matte rör sig, hihi!


Igår terroriserade matte mig. Det började med att jag kallade ner henne på golvet och istället för att lägga mig ner vid sidan om matte för att gosa valde jag att torka nosen på hennes tröja och sen sätta mig så pass långt bort att hon inte nådde mig - trodde jag i alla fall!

 

Hon börjar pilla på mig med sin fot, vad liknar det för hade jag velat att hon skulle pilla hade jag lagt mig hos henne!

Efter ett tag tröttnade vi bägge och jag la mig ner och somnade!

 

Matte är bäst men ibland är hon lite småjobbig, hihi!


Trevlig helg!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

3 maj 2013 18:55

Tänk att (så lite), matte, åka bil och Peggy hjälper för allt :)
Din matte ÄR klurig *fniss*

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 maj 2013 19:34

Det hjälper att tänka på annat säger matte. Varit ute och fått kelat mer med Peggy! Kan inte bli bättre!

 
Laika

Laika

3 maj 2013 19:41

Hihi, terroriserar du matte? Man ska hålla igång sina mattar så dom har bra kondition :) Det är bra det.
Vilken tur att du fick så mycket idag som hjälpte dig och din tass att känna sig bättre :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 maj 2013 19:58

Nä matte terroriserar mig, hihi men frågar du henne ibland är det tvärt om!
Just nu är jag rätt hungrig men jag vill inte äta!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 maj 2013 19:53

Skönt att det blev bättre när matte kom och hemfärden kan du ju inte klaga på- både bil och Peggy.Mys på ordentligt och njut av fredag kvällen.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 maj 2013 19:57

Tänk så lite som kan hjälpa, sen hoppas både jag och matte att jag är helt okej i morgon.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

4 maj 2013 10:13

Hoppas du är bättre di din lilla tass!

God helg önskar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

4 maj 2013 12:20

en är redan bättre för jag tvättar den inte lika mycket just nu! Tack för omtanken!


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards