Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 maj 2013

Bröllop och annat!

Av Aamor & Tina - 19 maj 2013 13:14

Matte vaknade tidigt igår och kunde inte somna om igen så hon gick upp, inte så lätt när hon vaknar med ryggont men det har hon ofta.

Vi gick en runda och när vi kom hem igen vilade vi lite och det var skönt.

Vid 12-tiden gick vi matteföräldrarna och matte berättade att jag skulle vara där tills någon gång på kvällen för hon skulle på bröllop.

Mattes kusins dotter skulle gifta sig.

De hade tur med vädret för det var soligt och varmt som tusan, matte sa att hon gick här hemma och svettades efter duschen och ville knappt klä sig men när hon var klar gick hon ut till bilen och körde för att få lite kyla från AC:n i alla fall, hihi!

  De var så fina och allt gick bra, festen var utanför stan i en fd lada, jättemysig sa matte.

Matte kom och hämtade mig strax efter 22 för då var hon trött i ryggen och då hade de börjat dansa och det kände hon inte för, hihi!

Jag blev jätteglad när matte kom och när vi kom hem åt jag min mat, ville inte äta den hos matteföräldrarna - vet att jag är tramsig men det är godast hemma.


Idag sov vi länge men tyvärr vaknade matte med rygg och nackont, stel i hela nack och ryggpartiet säger hon, har nog suttit konstigt igår. Hon är lite känslig, hihi!

Regnsmatter på fönsterblecket väckte oss och när vi gick ut lite senare regnade det fortfarande men nu är det nog uppehåll.

Matte har kört några varv med dammsugaren och säger att hon ska plocka undan lite med och även köra igång tvättmaskinen, själv ska jag bara vila fast jag tror jag hamnar på trimbordet senare för jag fixade själv till en liten hög bröllopsfrissa igår, hihi!

Vi ska vila sen resten av dagen för i morgon är det en ny arbetsvecka framför oss!

 

Bild från innan denna månad!



 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

19 maj 2013 14:09

Så fin bild matte tog utanför kyrkan på brud och brudgum!
Bra att du inte var där och stal showen för brudparet ;-)
Hoppas att matte blir bra i ryggen och nacken.
Det är ett elände att ha ont! Hon satt nog för länge, först i kyrkan och sen under middan. Bröllop tar tid ;-)!!!
Hemma kan man alltid gå några steg eller sitta på ett annat sätt om man behöver. Det är inte samma sak när man är på fest.

=^.^=

Kram å Pingstpussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 maj 2013 14:34

Jag hade det bra hos syrran!
Troligtvis har hon suttit och stått för länge, ryggen har hon alltid ont i hon får nog snart söka för det för hon känner igen smärtan från förra gången hon hade diskbråcket!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 maj 2013 15:28

Trevlig för matte att gå på bröllop! Synd att inte du kunde följa med! Du får gosa extra med matte idag med tanke på bristen igår.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

19 maj 2013 15:30

Ja det får jag göra, vi har gosat en hel del redan!

 
Melody

Melody

19 maj 2013 19:17

Ja, igår var det riktigt härligt väder för ett pingstbröllop! Så synd om din matte som hade och har ont i ryggen! Du får pussa på henne riktigt mycket i kväll så det onda går över. Här är det tjock dimma och fuktigt värre, det blir man inte piggare av!
Varit en ganska trist dag med alldeles för lite uteliv, fick ett stort tuggben i eftermiddag att trösta mig med!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

19 maj 2013 19:37

Hon säger själv att det tyvärr blivit en vana att ha ont men nu är hon trött på det.
Tur vädret inte var som det är idag för inget kul att bli blöt!
Ett stort ryggen kan ju hålla en sysselsatt ett tag även om det är roligare att vara ute.

 
Laika

Laika

19 maj 2013 23:53

Spännande med bröllop och självklart att du skulle ha egenfixad bröllopsfrissa, även om du inte fick följa med :)
Här har också vädret varit lite så där trist idag, men denna söndag var det ändå helt okej för min del.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

20 maj 2013 06:32

an måste ju vara likadan som de andra "divorna", hihi med egen frilla, hihi!
Var okej här också sen för det kom bara några stänk då och då!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

20 maj 2013 16:31

Kuligt för din matte att gå på bröllop :)
Jättefint kort hon tog på Brudparet !
Tycker nog allt att du kunde fått följa med och ätit Bröllopstårta ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

20 maj 2013 17:38

Jag äta tårta, hihi? Hade jag nog inte gillat.
Men jag hade gärna följt med och hälsat på alla trevliga människor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards