Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Nytt kel!

Av Aamor & Tina - 4 juni 2013 18:38

I dag fick vi besök att mattemors syster, hon kunde själv gå till oss nu när hon ser igen men när hon kom in genom vår grind kunde hon helt plötsligt inte gå längre!

Det var för att hon hade två hundar vid varje ben och som sprang framför hennes rullator när hon sa tut tut till oss, hihi! Vi blev ju så glada att se henne och hon kunde se oss, fördel om rätt ända klappas, hihi!

Matte lämnade tillbaka mitt lånade gods, två pipisar var det för den jag lånade förra gången hade jag gömt men matte hittade den i morse, syrran blev glad när hon fick tillbaka sina saker.

Hon tog den ena direkt och ville upp i fönstret så nu ligger den där uppe så jag inte kan låna den med hem, hihi!


Jag fick åka bil hem och det blev jag glad för men det bästa var ju att matte inte var lika sen som igår. Hon var lite sen för hon hade varit i stans köttaffär och handlat lite.

Jag ville sitta ute en stund när vi kom hem men matte sa att först var vi tvugna att gå in men att vi kunde gå ut när hon fått köttet i frysen och det var jag helt klart med på.

Vi satt där och njöt av solen (i skuggan) och helt plötsligt kommer en svart katt gående, trodde först att det var Simba men det var det inte utan en av mina halvstora tvåbenta kompisars ene katt, den är inte riktigt fullvuxen än men han kom och strök sig mot mig, nosade mig i ansiktet och så fick jag en stykning till!

Matte sa hela tiden lågt till mig att sitta still så det gjorde jag, så roligt med nytt katt kel!

 

Matte hann inte få upp kameran (mobilen) förrän katten gått iväg.

Ser ni mer än den svarta katten, finne en katt till, hihi!


Gick in efter en stund och då fick jag min mat och matte åt sin och när vi bägge var klara var det tydligen dags för mig att ligga på trimbordet!

Jag körde ner huvudet i kudden men det hjälpte inte alls utan jag fick en omsatt tofs och kroppen borstad och en tova på frambenet bortklippt!

 

Matte, nu har jag varit duktig och vill nog ha nått gott, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

4 juni 2013 19:28

Härligt med nya kattkompisar!
Du har många nu, som tur är :)
Kul för Affi att få tillbaka sina leksaker, fast nog finns flera att låna om och när du behöver även om hon lägger några i fönstret *fniss*
Bara en jobbedag kvar denna vecka!!! HURRA!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

4 juni 2013 19:35

åh ja hon har mångaaaaaa fler jag kan låna, hihi!
Jag har många kattvänner, matte sa att de fattar nog inte att jag är en hund, hihi!
Bra vecka - gillas!!!!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 juni 2013 19:38

Du är en osedvanligt trevlig hund du som har så mycket kattkompisar! kUl! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

4 juni 2013 19:47

Nått märkligt är det i alla fall med mig som lockar okända katter att komma och kela men jag gillar det, hihi!

 
Melody

Melody

4 juni 2013 20:26

Nu blir vi verkligen imponerade, en ny kattkompis till dig! Matte undrar om du är förtrollad på något vis, för hon har aldrig varit med om en katt som kommit fram och kelat med hennes hundar!
Här blev det inte bara trimbordet idag, utan jag åkte in i duschen först! Så kan det gå när man hjälper matte att gräva i rabatten! Så hälsar matte att potatis äter hon inte heller speciellt ofta, men "nypotatis" i en sallad kan hon tänka sig så här
på försommaren. Annars håller hon med om att de inte smakar speciellt mycket!
Men det är nog för att de här potatisbönderna vattnar dem så mycket och driver upp dem för snabbt, vi vet som bor granne med dem!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

4 juni 2013 21:06

Min matte håller med din att de är vattniga de där nypotatisarna!
Ja jag vet inte om jag är lite förtrollad men jag är inte som andra när det gäller okända kattvänner, matte bara skrattar åt det!
Oj duschen den slapp jag men det kanske är dags snart trots att jag inte gräver i nått och absolut inte i jord, är nog lite fin i kanten, hihi!

 
Laika

Laika

4 juni 2013 20:38

Nytt kattkel, det kan inte vara dumt inte :)
Vilket fint armband din matte förresten fick och klart att du skulle ta med en nalle hem på låns när du fått vara borta från matte så länge :)
Vi sitter också gärna ute och njuter av solen, men här har ingen sol synts till idag.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 juni 2013 21:02

Nytt katt kel är toppen!
Lite rätt att låna pipisar har jag allt, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 juni 2013 21:29

Kul att du träffat en ny kattkompis och att din matte kom och hämtade dig i tid idag :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 juni 2013 21:49

Ja en toppendag med andra ord, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 juni 2013 08:29

Tittar in och säger Hej, Matte ska läsa ikapp oss ikväll!

Bella

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

5 juni 2013 08:38

Ni får titta in precis när ni vill ;)

 
Gunilla och frasse

Gunilla och frasse

5 juni 2013 15:43

Ni verkar ha ett så härligt aktivt socialt liv i era kvarter -bra grannsämja, många kompisar, bättre kan det ju inte bli! Kul med nya polare också :-)
Fin du blev i nya tofsen <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

5 juni 2013 19:02

Här är bra men matte säger att det är först sen jag kom hem här som det är så många som snackar. Fast så är det nog, hundägare pratar och matte är ute mer på gården sen jag kom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards