Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Trött!

Av Aamor & Tina - 10 juni 2013 19:02

Måndag redan och jag stannade i sängen så länge som det var möjligt, ända till matte började närma sig ytterdörren i alla fall!

Fick åka bil till syrran och det är ju något som jag alltid uppskattar, hihi!

Syrran blev glad när hon såg mig och matte och jag blev också glad, hörde att mattemor var vaken så jag rusade in till henne och matte lyfte upp mig i sängen så hon kunde få en morgonpuss och en huvudgnuggning (jag gnuggade mitt huvud i hennes täcke).

Lite senare på dagen försökte jag mig på att kela med mattefar men det swischade bara till och så var syrran mellan oss!


När matte kom blev jag väldigt glad och gav henne en pipleksak som jag snabbt tog tillbaka igen och så fick hon självklart en puss.

Syrran ville busa lite med matte och jag tycker det låter så våldsamt att jag försöker gå mellan så inte min matte blir skadad och vad tror ni sen händer! Jo jag hamnar på rygg eftersom syrran dragit omkull mig, okej jag trillar väldigt lätt men det är bara ett skydd, hihi!

Vi gick hem och trots att vi satt ute kom inga katter och hälsade en "arbetande" hund välkommen hem, hihi!

Kanske de är ute nästa gång.

Jag har blivit tvingad att ligga på trimbordet, matte lurade upp mig där men jag är van vid hennes tilltag så jag finner mig i det.

Det värsta var att det var dags att klippa runt och under mina tassar, jag tror hon ska klippa av hela benet men hon lovar att inte göra det bara jag sitter still - inte så lätt alltid!

Sen skulle jag leka modell och det är så trist - ibland, hihi!

 

Du är så tröttsam och jag är trött!!!!!


 

Bra så här då? Jag är trött och vill sova en stund så är vi klara nu - låt mig komma ner på golvet nu!


Matte skar upp mat till mig men jag gick och la mig istället, hårt att jobba igen, hihi!


 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

10 juni 2013 19:22

Visst blir man lite trött när det är dags att återgå till vardagen igen. Det är ju så mysigt att vara hemma! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

10 juni 2013 19:30

Tur man kan sova i lugn och ro hemma.
Bara ta dagen som den kommer är det bästa!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

10 juni 2013 19:52

Tänk att du tramsar med matte fortfarande...
Du VET ju att om du är stilla går det mycket fortare, vad nu matte ska / måste göra :)

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 juni 2013 19:54

Hoppet är väl det sista som lämnar en så jag bara måste, hihi!

 
Melody

Melody

10 juni 2013 21:16

Men nu börjar ju matte igen tjata om vilken tjock och fin päls du har och att jag bara gnuggar sönder min tofs! Attans också att du ska vara så himla snygg!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

10 juni 2013 21:53

Vi är utrustade med olika tjocklek på pälsen, min syrra har tunn päls med nästan ingen underull på kroppen medan jag har en tjock päls .
Tack ni och du är också snygg!

 
Frasse

Frasse

11 juni 2013 11:40

Så coolt att du också har en gäspbild i bloggen - matte lyckades ju fånga min gättegäspning häromdagen :-)
Förstår att du blir trött första arbetsdagen, tycker nog att det borde ha funnits en liten välkomstkommitté av katter när du kom hem efter dagens slit :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

11 juni 2013 12:46

Visst borde de sitta och hälsa mig välkommen hem, hihi!
Bilden blev lite suddig men man ser ändå hur trött jag är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards