Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Bada!

Av Aamor & Tina - 23 juni 2013 15:48

Vi vaknade vid 8 tiden idag och gick ut efter en liten stund, matte måste vakna riktigt först, hihi!

Tyvärr regnade det så det var ingen höjdare att vara ute.

Inne igen bar matte in mitt badkar i badrummet och jag gjorde som vanligt dök in under sängen.

Matte åt frukost och sen satte hon sig vid datorn en stund och då tyckte jag att det var säkert att komma fram - vilket det inte var men jag hann ligga i ena sängen i 15 minuter först.

När matte tog tag i mig visade jag mitt missnöje med att knorra lite men det hjälpte inte det minsta.

Först hamnade jag på trimbordet och matte klippte mig längs sidorna och lite här och där - hjälp hur skulle detta bli!!!!!

Som tur var tog hon bara en sån sax som tunnar ut håret så det syns inget och det yttersta håret lyfte hon upp.

Sen skulle det schamopneras och balsameras, hu vilken tid det tar sen innan allt balsam är bortsköljt!

Heljobbigt att bada, hihi!

 

Matte vi är klara nu, visst är vi det! Lyft upp mig nu då!

Efter badet är ju det mysigaste av allt när jag får sitta i mattes famn inlindad i mina badlakan, blev 1,5 timme idag! Oj så gott jag sov ett tag!

 

Sen var det bara det sista tråkiga som föning och kamning men det gick rätt fort.


Vi gick ut en runda och när jag fick syn på mina kattvänners matte vände jag och gick med henne, hon hade kattmat på sin kärra och det hade katterna koll på så de kom medan hon och matte snackade.

Ollie den lille busen hoppade upp och bet hål på påsen för att ta lite.

Deras matte såg detta och tog lite mat och la på marken till dom och då kom de och åt och till och med jag smakade på det, där satt jag tillsammans med 5 katter och matte sa några fula ord att hon inte hade kameran med sig för tydligen var vi såååååå söta!


Just nu håller matte på att laga mat, blir lasange och det kommer hon nu att ha några dagar, hihi!

Jag ska äta senare för jag har ju precis ätit med mina vänner, åt nog mer än matte trodde först, hihi!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

23 juni 2013 17:32

Du MÅSTE se till att matte har med sig kameran jämt! Vi missar ju de bästaste bilderna juh :(
Vilken höjdare till bilder de skulle ha blivit när du åt tillsammans med dina kattvänner. Ni hade väl nästan party på gång :)

Så söt du var i karet och ännu sötare hos matte, där du låg i hennes famn. Gottigt att få ligga hos henne och torka till lite.
Nog är det rätt så mysigt att bada ändå ;-)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 juni 2013 17:39

Visst var det typiskt att både kameran och mobilen var inne!
Det var kul att ära med katterna!
Det är rätt mysigt med bad men jag erkänner det inte för matte, hihi!

 
Melody

Melody

23 juni 2013 20:12

Ja, tänk vilken bild det hade blivit! Du som är så kräsen äter kattmat!
Tror nog att jag också skulle kunna mumsa i mig det om jag fick chansen.
Just nu har jag ganska många jordgubbar i magen, men det går alltid ner något mera!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

23 juni 2013 20:15

Ja jag var tvungen att smaka när katterna gillade det så mycket, hihi!
Matte erbjöd mig jordgubbar men jag sa nä tack!

 
Laika

Laika

23 juni 2013 22:17

Men tänk hur gott du måste dofta nu :) Och visst är det alltid skönt att få ligga inlindad och mysa efter duschen även om jag gillar föningen nästan bäst :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 juni 2013 23:21

Matte kör näsan i min päls så fort hon får en chans, pinsamt!
Myset är det bästa förutom när jag är helt klar, hihi!

 
Bella, shi tzu

Bella, shi tzu

25 juni 2013 19:07

Vilken badpojke, tjo ho! Du ser lika "glad" ut som jag i duschen ;) Det bästa är att vara inlindad i badlakanet!
När vi hälsar på hos någon katt så äter jag upp kattmaten i en farlig fart! Matte tycker att det är lite retligt att jag tar för mig så när vi kommer bort. Så nu har hon har köpt en egen paket till mig! Matte fattar inte varför jag tycker att katternas torrfoder är godare än våra? Å det gör inte jag heller, hihi! Jag får det då och då som godis alltså, inte som mat.

Mjau från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

25 juni 2013 19:10

Vi är nog lite konstiga, hihi!
Matteföräldrarna har vänner som har 2 Whippet och när de hälsar på äter de upp allt ätbart hos syrran, hihi!
Verkligen tjoho att bada - not!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards