Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Regn!

Av Aamor & Tina - 2 september 2013 18:09

Hörde att det spöregnade i morse när matte stängt av väckarklockan och önskade att vi skulle slippa gå iväg men tyvärr var vi ju tvugna.

Lite tur hade vi för det regnade inte när vi gick rundan och sen ner till bilen men när vi kom fram till syrran hade det börjat igen.

Vi släppte ut Peggy som säkert hade skulat inne i garaget när nån annan öppnat om det inte är så att hon varit där hela natten, man vet aldrig men jag fick en hel del kel.


Jag och syrran har fortsatt med att tjata oss upp på bordet så tidigt som möjligt på morgonen, matteföräldrarna har nog ingen lugn frukost, hihi! Blir nöjd först när jag får ligga mitt på bordet så de kan klappa mig från bägge hållen, man ska väl ha det bra!

Annars har det varit en lugn dag då vi inte har velat gå ut med glädje för även om regnet slutade så var det ju blött överallt.


Matte jobbade länge idag och nu säger hon att hon ska göra det en dag till denna vecka, låter inte alls bra tycker jag men nästa vecka blir det ingen lång dag och det gillar jag.

När matte och jag skulle gå hem ringde hennes mobil och medan hon pratade började jag tugga i mig lite torrfoder som Affi tappat på golvet, gott men när matte satte ner hennes matskål ville jag inte ha.

Istället fortsätter hon att skräpa ner på golvet med mer torrfoder och de måste jag ju städa bort och åt även de också så till slut var jag mätt - ups! Slapp äta när jag kom hem, hihi!

Syrran och mattefar följde med oss en bit på vägen hem för Affi skulle ändå gå ut så de gick åt vårt håll.

Matte har ätit mat, hon kokte bara mannagrynsgröt för hon hade ätit kyckling innan idag.

Själv tänker jag sova en stund och kanske den blir en lång stund för min tofs hänger på sne så det finns en viss risk att jag hamnar uppe på trimbordet!

 

Gammal bild som ni ser men idag hade jag inga bullar att hålla varma när jag låg på bordet, hihi!

 
 
Laika

Laika

2 september 2013 18:44

Hihi, även om inte bilden var från idag så kan jag ju förstå varför du vill ligga på bordet, finns ju många anledningar men så sköna kuddar man kan få på ett bord gör ju så klart att man vill upp där :)
Sov du länge än, annars blir det trimbordet, hihi. Fast av nån anledning brukar man ju ändå inte komma från sånt.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 september 2013 18:50

Nä risken finns för jag ska ju ut mer och då måste jag vara vaken och kan inte rävsova, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

2 september 2013 18:50

Att somliga ber om att bli klappad i stereo på bordet...
Tänk så bortskämda du och syrran blir (läs ÄR) ;-)
Fast det bästa man har, är ju på bordet, så viss ska ni ligga där ni med *fniss*

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

2 september 2013 18:53

Ska det vara så ska det vara mycket, hihi!
Visst är vi bra duktigt bortskämda men det blir alltid djur i vår familj och har alltid blivit, kärlek och egen vilja är bra att ha!
Fast är det nått som de absolut inte går med på så är det inte ens lönt att försöka fast vi provar ändå ;)

 
Melody

Melody

3 september 2013 06:48

Och husse som säger att jag är bortskämd... det är ju ingenting jämfört med Er!
Matte hon fick sig ett gott skratt av fotot. Hon tror inte jag skulle legat en enda sekund på bullpåsen, utan jag skulle bitit hål på den direkt och ätit upp allihopa!
Ha en riktigt bra dag hos syrran!
Puss fr Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

3 september 2013 06:51

Hihi, du hade nog ätit på bullarna ja men jag tyckte bara det var en bra kudde!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

4 september 2013 19:01

Vilket härligt foto. "Hot dog" har vi hört talas om, men.... "dogburger" är nytt för oss!

Leende hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

4 september 2013 19:02

Det är bra som kudde, mjukt och skönt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards