Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Biltur!

Av Aamor & Tina - 25 september 2013 19:23

I morse var det kallt ute, så pass att det var vitt på taken sa matte, jag själv såg inte så högt och mattefar sa att även gräset på norrsidan var vitt.

Vi vill inte ha vinter riktigt än, tack!


Bra dag hos syrran, har mest vilat mig och när mattefar kallade att vi skulle gå ut valde jag att inte höra på honom utan låg kvar i en skön säng och sov såååå djupt, hihi!

När matte kom från jobbet skulle vi åka på en liten biltur. Matte hade lovat mattefar att köra honom till det stället där deras husvagn står på vintern, inställd i en lada för han skulle sätta dit såna där torrbollar.

Vi var först och köpte torrbollar och syrran var lite ledsen när hennes husse gick in i affären och sen på hemvägen var vi inne och handlade pizza och då gick matte in och då var det min tur att bli lite ledsen. Tänk om hon inte kommit ut igen.


Vi har nu varit hemma ett tag, vi satt ute på bänken och troligen hörde Arktis oss för han lurade sin matte att han var akut nödig men när de kom ut gick han direkt bort till oss, hihi!

Innan Arktis kom var Peggy och kelade med mig lite men hon stack när "sambon" kom - synd!

Har ätit mat, en halv portion i alla fall, matte var inte riktigt nöjd med det men jag var och det är ju viktigast.

Nu tänker jag vila en stund tills vi ska ut nästa gång.

 

Gammal bild.

 
 
Laika

Laika

25 september 2013 20:02

Så klart att huvudsaken är att just du är nöjd :) Här är matte nöjd och då är jag det inte, eller så är jag nöjd men inte hon... varför ska de trilskas så?
Usch och fy för att gräs och tak börjar bli vita av frost, snart måste man skrapa bilen också och det betyder att jag kommer få stå och frysa innan bilen blir varm...brrr...

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 september 2013 20:17

När det gäller mat så är jag oftare nöjd än vad matte är med mitt ätande men när det gäller godis är det tvärtom, hihi!
Matte snackade med en kompis som bor ca 4 mil norr om oss och hon hade fått skrapa sin bil i morse, hu!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

25 september 2013 20:35

Vi har sluppit frosten än så länge, det är skönt!
Tänk så lomhörda ni blir om ni inte VILL höra nåt *fniss*
Tur att ni fick en liten biltur på eftermiddan, även om mattefar och sedan matte försvann några minuter. De kom ju tillbaka båda två :)
Skönt att du fick lite Pegy-kel innan Arktis kom.
Ni fr ha en trevlig kväll!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 september 2013 20:44

Det är väldigt bra att ta till när man inte vill nått, att vara lomhörd kommer och går, hihi!
Gillar inte att matte går från mig även om jag såg henne hela tiden var hon inte tillräckligt nära mig!
Säger aldrig nej till lite Peggy kel!

 
Melody

Melody

25 september 2013 21:02

Någon frost hade vi inte i morse, men kallt om tassarna var det och matte var sur på mig för att jag hade gömt hennes ena handske! Och så undrar jag ju förstås om du fick smaka pizzan? Det luktar ju så himla gott med pizza och jag blir överlycklig när husse köper det, men det blir inte så ofta för när man bor på landet så hinner den bli iskall innan den kommer hem.
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

25 september 2013 21:17

Du får leta upp mattes handske!
Jag fick erbjudande om att smaka men jag ville inte ha nått.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards