Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Tvättad!

Av Aamor & Tina - 6 januari 2014 18:59

Idag har vi inte gjort många knop för det är viktigt att vila inför arbetsdagen i morgon, hihi! Vi som har slitit så hårt under ledigheten, hihi!

Morgonrundan avslutades med lite kel från Peggy så det blev ju perfekt och sen gick vi in igen och efter att jag fått min tofs omsatt och lite allmän ompyssling så blev det lite slpappande, för mig i alla fall för matte läste lite nyheter på datorn och sen snackade hon i telefon länge.

 

Efter omtofsningen!


Helt plötsligt får matte se att min säng i TV-rummet är skitig och hugger efter den och vips så är den tvättad och hänger på tork - skulle aldrig gått ifrån den!

Nu bara måste jag ha en säng att vila min trötta kropp i på just det stället så matte fixade till det till mig och nu vet jag inte om jag vill ha den tvättade sängen tillbaka, hihi!

Hon tog en saccosäck-typ och la en fårullsfilt över och "gropade" till den lite och jag provade!

 

Godkänd!


Nu har vi precis varit ute och gått en runda och snackade med en granne och inne serverade matte mig mat men jag stuntar nog i att äta den idag, känns inte som jag är sugen på mat, kanske senare.


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

6 januari 2014 19:21

Tur att matte "gropade till" saccosäcken så den dög till bädd åt dig :)
Du ser inte ut att lida av att ligga i den!!!
Det blir bara 4 arbetsdagar denna vecka, bra att börja lite lätt efter den långa ledigheten ;-)
Ha det så kul hos syrran å hälsa matteföräldrarna!

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

6 januari 2014 19:26

Det är viktigt att det känns rätt när man vilar, hihi!
Ska bli lite skönt och kul att umgås med syrran och matteföräldrarna nu igen men säg inget till matte ;-)

 
Laika

Laika

6 januari 2014 19:27

Vilken fin frisyr du har nu :D
Och vilken tur att ni slappat på bra sista dagen på ledigheten. Extra skoj att du fick träffa på Peggy med :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

6 januari 2014 19:29

Det håller bättre med tre tofsar för med två bara hänger den sista bara på sniskan!
Alltid lika kul att kela med Peggy!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 januari 2014 19:28

Här har vi också mest slappat idag :)
Man kan behöva sådana dagar också emellanåt.
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

6 januari 2014 19:30

Slappa är skönt men blir det för mycket kan man bli lite rastlös, pyttelite ;-)

 
Melody

Melody

6 januari 2014 22:06

Jag tycker du ska vara glad att det bara var din säng som din matte tvättade!
Min matte har tvättat mig tre dagar i rad. Nu är jag trött på det här smutsiga Småland, så i morgon åker jag hem till Skåne igen.
Duscha varje dag, det är inte min grej!
Hoppas matte och du orkar upp i morgon bitti!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

6 januari 2014 22:07

Oj oj duschad så ofta!
Välkommen till Skåne igen!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

7 januari 2014 10:26

Men hur kan du äta så lite, bara varannan dag? Jag behöver mat 3 ggr om dan!

Hungriga hälsningar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

7 januari 2014 17:34

Tre gånger om dagen!!!!!!
Det fick inte ens matte i mig när jag var valp!
Jag överlever ;-)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

7 januari 2014 14:01

Låter som en härlig kombo med saccosäcken och ullfilten, så fifigt av matte att komma på det! Hoppas du har fått tillbaka aptiten nu och att det inte var alltför jobbigt för er att tassa upp tidigt i dag :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

7 januari 2014 17:35

Det var sååååååå jobbigt att gå upp, du skulle bara känna hur trött jag var puh!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards