Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Gnuggande!

Av Aamor & Tina - 1 februari 2014 17:25

Vi sov till 8 men låg kvar en stund efter att vi vaknat för att riktigt känna efer så vi var vakna, hihi!

Märkte så fort vi kom ut att det är töväder idag men snön var mjuk och härlig så det blev en massa gnuggande.

Matte klagade lite att vi inte kom någonstans men jag brydde mig inte för jag fick massor av motion av att gnugga huvudet i snön. Jag hoppade, sprätte och körde flera varv och när snön blev nergnuggad fick jag ju flytta mig till näsat braiga snö.


Inne satte matte igång med sitt projekt för dagen, laga en del mat och frysa in så hon kan ta med sig till jobbet så hon slipper fundera varje dag vad hon ska ta med.

Jag höll henne först sällskap i köket men tröttnade efter en stund och gick och la mig i en säng.

Hon gjorde en köttgryta, åt även av den till middag och sen gjorde hon en stor form med lasangette. Hon sa att hon kände sig rätt nöjd.


Vid middagstid ville jag ut igen för det var dags för mer gnuggande, hihi. Blev ingen långrunda då heller men jag gjorde vad jag tänkt så vem bryr sig, hihi!

Lite slappande på soffan sen för oss, matte tog sin bok och jag låg och höll henne sällskap.

Sen fick hon för sig att tvättmaskinen nog behövde gå en stund så den tysta friden tog slut.

 

Vad säger du matte? Tycker du att jag ska gå ut och göra lite mer gnuggande?

OKEJ!!!!!

Tog en liten runda och matte passade på att kasta sopor. Jag träffade Ares, vår vägg-i-vägg grannes hund, hon passar bara den.


Nu ska vi snart inte göra mer idag, jag ska givetvis ut men jag tror matte håller sig lugn nu för hon har lagt sig och läser i sin bok. 

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

1 februari 2014 18:01

Skönt när det finns mat i frysen, som man bara kan värma!
Söt bild på dig idag med och HUR du ser ut när du har gnuggat huvudet i snön vet vi ju sen förut ;-)

=^.^=

Kram å puss på hakan

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

1 februari 2014 18:07

Jag var lika fin alla gångerna som på bilder jag visat innan, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

1 februari 2014 19:19

Skönt bild! Livet på en pinne..Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

1 februari 2014 19:21

Livet i en säng, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 februari 2014 20:54

Jasså, du har gnuggsnö. Här hos mig har det börjat regna så all den fina snön är nu bara smutsig och otäck. Jag vill inte gå nån längre sträcka precis!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

1 februari 2014 22:02

Regnar hos oss också nu i kväll och det uppskattar jag absolut inte!

 
Laika

Laika

2 februari 2014 12:23

Vilken hurtbulle till matte du har, min matte har latat till sig riktigt ordentligt med sina matlådor, men nu blev hon peppad att iaf få till lasagnette :) Tur att jag får med henne ut på promenader iaf :D Vi njuter ute för det är så härligt med snön, fast idag är det blandväder, snö och regn om vart annat. Vi får välja våra tillfällen att gå ut.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

2 februari 2014 19:06

Min matte har slarvat med matlådorna länge nu så nu tog hon ett ryck vilket inte tillhör vanligheterna, hihi!
Idag har vi bara slappat och inte gjort nått vettigt mer än gått ut några gånger!

 
Edith

Edith

2 februari 2014 21:21

Jag tycker matte gjorde rätt i att koppla av med en bok när hon varit så flitig under dagen.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

2 februari 2014 22:35

Jo men hon är lite tråkig när hon läser. Idag gick halva dagen åt att läsa ut boken - suck!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 februari 2014 21:03

Här har min matte också varit ledig i helgen och lagat en massa mat och tvättat :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

4 februari 2014 21:05

Vad duktig din matte är!
Skönt att hon är hemma även om hon inte bara sitter och myser med dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards