Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 februari 2014

Plurret och hemligheten!

Av Aamor & Tina - 8 februari 2014 17:00

Vaknade vid 8 och när matte tittade ner på mig hör jag "Godmorgon Aamor, idag får du minsann bada!".

Vilket sätt att vakna!

Jag valde att gå en lång runda på morgonen för att skjuta upp det så länge som möjligt.

Inne började matte plocka med mina badgrejor så jag förstod att matte menade allvar så jag satt snällt och väntade på henne.

Försökte försvåra det lite för matte när jag väl hamnat i plurret för jag försökte ligga ner men matte reste mig upp så det var lika bra att låta henne hållas. Var ju rätt skönt trots allt och jag var i stort behov av bad för vattnet var inte direkt genomskinligt när matte sköljde av schampot, hihi!

Efteråt satt jag och myste i mattes famn i över 2 timmar.

Tog en liten snabbtur ner för att kasta sopor när jag var klar!

 

Så här fin blev jag efter badet men ni kan aldrig gissa vad jag såg nere på parkeringen - jo det kan ni nog!

 

Jag träffade en väldigt kelen Peggy! Hon till och med bet mig i öronen och stoppade in huvudet under min mage, heltokig idag!


Inne igen var det dags för mig att öva på hemligheten vi nämnde lite om igår. Det gick som en dans för matte lockade med godis, går ju lättare då, hihi!

 

Jag har fått en ramp istället för min trappa som blev för låg med den nya sängen. Matte köpte sen en matta och häktade på men vände den igen så den gummerade baksidan blev framsida istället, inte lika snyggt men bättre för mig och det är ju det viktigaste.

Jag kommer nog att vänja mig vid den när jag provat flera gånger men än är den lite läskig, särskilt när jag ska gå upp!

Blev hungrig sen och åt min mat så när sen matte stekte en kotlett till sig var jag mätt och ville inte ens smaka.


Trevlig lördag på er alla! 

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 februari 2014 17:28

Så fin du blev efter badet !
Inte konstigt att Peggy ville kela lite xtra med dig :)
Men jisses är din nya säng så hög att du behöver en ramp för att ta dig upp i den ??!!
Tycker nog allt att din matte kunde kapat benen på sängen istället *fniss*
Tassklappar o Nosgos

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

8 februari 2014 17:32

Tack!
Den är så hög att jag precis ser över kanten när jag står på bakbenen!
Matte kunde legat på golvet på en madrass så hasade jag inte behövt nått utan kunde bara trampa upp till henne! ;-)

 
Edith

Edith

8 februari 2014 17:30

Vad tjusig du blev efter badet. Förstår att din kattkompis blev helförtjust i dig. Lycka till med rampen!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

8 februari 2014 17:33

Tack!
Behöver nog mer godis för att öva med rampen, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 februari 2014 17:43

Du blev jättefin efter badet. Klart att Peggy ville kela extra då du doftade gott!
Rampen kommer du att klara galant! Tänk att jag också måste ha en, fast den behöver jag utomhus till min rullstol för att kunna komma ut och in i huset.
Kan man inte gå, så får man rulla med hjälp av en rullstolsramp ;-)

=^.^=

Kram å nospussar

PS
14-dagars salladen blev jättegod på mitt sätt med. Tack för receptet! DS

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 februari 2014 17:46

Hon gillade nog att jag luktade nytvättad.
Då har vi vars en ramp, klart bättre om vi sluppit dom men nu när vi behöver så är det bra de finns ;-)

Bra att du gillade den, fixade du till nått extra?

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 februari 2014 18:21

Jag bytte vitkålen mot spetskål och hade i 1 röd och 1 grön paprika och minskade på morötterna, för jag behövde en morot till annat. Kanske hade jag i lite mer purjulök också, men annars gjorde jag som du skrev :)

Kram igen!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 februari 2014 18:25

Aha, spännande! Jag brukar ha mindre morötter och mer purjolök också. En kollega brukar blanda ner lite olika grönsaker när hon gjort grunden. Fyller ut det för var portion så det inte ligger i blandningen hela tiden.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 februari 2014 19:23

Går ju an att bada om man får två timmars mys efter!Och så massa kattmys också! Omtänksamt av matte att fixa en ramp till dig, blir toppen när du vant dig! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 februari 2014 19:27

Mys med matte och Peggy var absolut värt ett bad ;-)

 
Laika

Laika

8 februari 2014 19:32

Men Aamor vilken lyx, en sån fin ramp du fått :D Wow... Jag tittade genast på matte, men hon säger att vi inte får plats med en sån här hemma i vårt lilla sovrum, suck ;) Blev så imponerad att jag nästan glömde ditt härliga besök med lilla fröken Peggy :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 februari 2014 19:36

Det är lite trångt hos oss också men matte får hoppa över den, hihi!
Du får ha en "spiralramp" de tar mindre plats, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards