Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Lördag!

Av Aamor & Tina - 15 februari 2014 17:05

Igår kväll bestämde jag att vi skulle gå och lägga oss 20.30, matte tyckte att det var i tidigaste laget men vi hamnade ändå i sovrummet och matte startade TV:n. Som jag njöt av att ligga där inne.


Det blev en hyfsad sovmorgon trots att matte vaknade redan innan 06 men hon låg och lyssnade på bok men somnade inte igen. Vid 9 gick vi upp.

Matte vaknade med att det bubblade i halsen och lite allmänt konstig i kroppen.

Nu uppåt dagen har hon börjat gnälla att hon har ont i lederna och att hon börjar känna sig dålig.

Trist för hon vill inte gå nån långrunda och hon vill inte serva mig i allt jag vill ha och göra och då är hon inte som vanligt.


Jag har hjälpt till att göra hemmagjord pizza så nu har hon massor av bitar hon kan ta med till jobbet.

Själv åt jag mitt torrfoder uppblandat med lite bacon, rent för lite om jag får säga mitt. Matte sa att det var inte så salt så jag hade tur som fick nått överhuvudtaget.

Har även övervakat när matte renbäddade sängen, hon klagade på att den kändes lite grusig! Undrar om hon grusar lakanet för att inte halka av, hihi!


Nu vill hon inte hjälpa mig att skriva mer och snälla ni håll tummarna att hon inte blir med kass, tyvärr går det influensa på jobbet men jag och matte vill ha henne frisk.

 

Gammal bild.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 februari 2014 17:33

Krya på sig matte jamar vi, det finns ju fördelar med krasslig matte , hemma och gos.. men det är ju lite arbetssamt att ta hand om dem när de är sjuka för de blir ju lite kinkiga.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

15 februari 2014 17:35

Matte hälsar och tackar!
De blir väldigt kinkiga, hihi!

 
Melody

Melody

15 februari 2014 17:47

Nu håller vi både tummar och tassar för att din matte inte får influensan!
Hoppas, hoppas att hon är frisk och pigg i morgon.
Både kräksjukan och influensan verkar härja, så nu är det trista tider.
Ta hand om matte nu och ge henne massa pussar, det är bästa medicinen.
Puss till dig från Melody och så puss till din matte så klart!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

15 februari 2014 18:07

Matte tackar!
Jag ska försöka att hålla mig lugn och inte ställa en massa krav på henne ;-)

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

15 februari 2014 17:48

Hoppas att matte kryar på sig och inte blir sämre. Inte bra att ha ont i lederna och kroppen under influensatider. Risken är stor att hon har blivit smittad :(
Ha en mysig lördagskväll! Här blir det hockey för maken och bok för mig :)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 februari 2014 18:09

Nä det är nig tyvärr så, hennes kollega känner sig likadant fick hon precis veta!
Ingen lämplig vecka heller att bli dålig på för det är sportlov och många redan lediga :-(

 
Laika

Laika

15 februari 2014 19:22

Men ja, det är ju säkert därför dom grusar ner sängen :) Att jag inte tänkt på det, hihi. Jag tycker inte att matte ska gnälla så mycket för inte nog med att hon inte halkar ur sängen, det är ju gratis peeling också, sånt som hon tydligen gillar ibland.
Hoppas matten din håller sig frisk, du får ta hand om henne.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

15 februari 2014 19:24

Lite grus är inget att gnälla om, hihi!
Matte blir sämre och sämre, ont nästan överallt och så fryser hon så hon hoppar!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

15 februari 2014 21:02

Håller tassarna för att din matte inte blir sämre !
På min mattes jobb har det också gått influensa.
Här låg vi också i sängen tills kl 09:00 idag :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

16 februari 2014 08:11

Man kan inte precis säga att matte blivit bättre och gnäller gör hon!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards