Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

Trött!

Av Aamor & Tina - 19 februari 2014 11:51

Vi tog det lugnt igår, matte gjorde det hon orkade och det var inte mycket kan jag lova.

Hon värmde mat, var ute med mig och startade diskmaskinen men annars var det inte mycket mer.

Själv sov jag men när jag ville göra nått annat fick jag roa mig själv men matte fick vara lite delaktig, utan att det blev jobbigt för henne!

Det hon behövde var att klippa sönder en av mina favorit sticks i småbitar och stoppa dom i min godisgömma, därefter roade jag mig med den.

 

Den hade jag kul med ett par gånger under dagen.


Idag är jag helt utmattad för det har inte blivit mycket sömn för mig i natt, matte hon har hostat nått förskräckligt så jag tror att även hon har varit vaken mycket.

Hon har nästan inte sovit alls säger hon och hon är segare än seg idag. Får nog bli en ännu lugnare dag.


Träffade min kompis Chili på morgonrundan och jag överraskade henne med att vilja leka lite, hon blev paff, hihi!

Blev en runda som gick sakta men den blev lite längre än de andra dagarna för matte sa att hon behövde rensa lungorna och det gjorde hon kan jag säga, host host och host.


Just nu ligger jag och vilar och matte lyssnar på bok samtidigt som OS är på TV men hon tittar inte, hon vill nog helst sova lite men säger att hon heller vill sova i natt, får se hur länge hon kan hålla sig vaken!


Lite roade hon sig igår ändå utan att det tog på krafterna! Kommit lite nya ramar i hennes app.

 

Puss till er alla!


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

19 februari 2014 14:25

Det är kanske dags att matte besöker sin vettis och får nån dundermedicin mot hostan, så (du och) hon får sova.
Ingen blir frisk utan sömn.
Den nya ramen runt en busig Aamor är jättefin!!!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

19 februari 2014 14:28

Nja hon skickar gärna andra till vettisar men går inte gärna dit själv, den ger sig nog säger hon!
Allt klär en skönhet ju, hihi! ;-)

 
Laika

Laika

19 februari 2014 18:49

Ojdå, matte får krya på sig och verkligen se till att vila. Tur att du har en godisgömma att leka med när matte inte är på alerten :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

19 februari 2014 18:52

Den är bra att ta till!
Matte planerar att sitta och sova i natt, hoppas det blir bättre!

 
Melody

Melody

19 februari 2014 19:45

Stackars din matte, men det där med att sitta och sova är bättre än att inte sova alls. Själv är jag lite hängig för att jag löper och det värsta är att jag inte får sova på mattes kudde! Riktigt dumt av henne för jag sköter det där utmärkt nu, bara när jag blir överraskad och måste hoppa upp fort som det blir en liten droppe.
Pussa din matte nu så hon blir frisk.
Puss till dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

19 februari 2014 19:49

Vad duktig du är som sköter det fint!
Du får ligga vid din mattes sida istället men det kanske inte är lika kul!
Matte har hållit sig vaken hela dagen så hoppas hon sover i natt, hon ser rätt trött ut faktiskt!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 februari 2014 21:04

Puss på dig finasate AAmor, bra att du tar tass om matte när hon är dålig.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

19 februari 2014 21:38

Idag har jag verkligen vårdat henne så nu är jag helt slut ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards