Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Träffar!

Av Aamor & Tina - 23 april 2014 18:11

Idag har det blivit en hel del träffar av alla de slag.

Första träffen blev i morse på väg till syrran för då mötte jag syrran och Alice (en tibetansk terrier), roligast att träffa syrran för Alice slår med framtassarna. Ja jag vet att jag är känslig med det men jag har ju ingen nos och de kommer så nära mina ögon.


Syrran och jag har busat en hel del idag, vårkänslorna som rusar i kroppen, hihi! Vi har kutat runt matbordet och sen rusat genom huset några gånger, jag har ju inte en chans att hinna fatt syrran men det är kul ändå, hihi!

Kelat med mattefar, det är kanonbra att gnugga huvudet i hans bröstkorg och samtidigt river han så gott i min päls med alla fingrarna. Matte säger att det är av det jag får tovorna men jag bryr mig inte och inte hon heller, hihi!


Inga ärenden för matte idag som tog lång tid i alla fall. Hon var på ett snabbt men jag märkte knappt att hon var lite sen så det var okej.

På hemvägen blev det nästa träff. Mötte Skrållan, en Jack russel som är vildare än vild men hon leker som jag tycker man ska, hihi!

Den allra bästa träffen blev när vi satt ute en stund innan vi gick in för då kom först Ollie och sen kom Melle. I och för sig var det bara Ollie som ville kela men jag är nöjd bara katterna kommer nära mig.

 

Jag , Ollie och Melle.

Ollie körde bort Melle efter en stund och sen kelade han jättemycket med mig - lycka.

Mindre kul är att Peggy har varit borta länge, hon har inte varit hemma på nästan en hel vecka, hoppas det är okej med min favorit katt.


Det blev trimbordet idag trots att jag satt och gömde mig under köksbordet en stund men så fort jag smög ut såg matte det och då var det kört.

Maten är där matte tycker den ska vara - i min mage och nu ska jag vila mig lite för matte ska nog snart äta och då passar det bra att sova en stund.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

23 april 2014 18:45

Du har visst nos, fast den är liiiten :)
Hoppas att Peggy är bara öpå nån liten vårutflykt och inget har hänt henne. Vi håller allt vi kan för att hon är hemma snart igen!
Trist att Melle blev bortkörd, men Ollie ville kela själv med dig och INTE dela ;-)

=^.^=

Kram å puss på din söta lilla nos!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 april 2014 18:52

Jag har kel till många katter ;-)
Hoppas också vi ser Peggy snart.
Själva nosen är väl hyfsat stor, hihi men längden är det inte mycket med!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

23 april 2014 18:47

Här kom också min matte hem nästan direkt efter jobbet idag och det är ju bra :)
Har mest sovit hela dagen så att jag orkar med att busa hela kvällen *fniss*
Så mysigt att alla katterna på din gård gillar dig och bra att maten är i magen och tovorna borttagna !
Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

23 april 2014 18:53

Det är bra när de är där de ska i rätt tid, hihi!
Jag har flörtat länge med dom nu och de har vant sig vid mig.

 
Laika

Laika

23 april 2014 19:52

Ja, det gäller att leka försiktigt så det inte viftas för mycket.
Hoppas Peggy kommer tillrätta snart så det inte hänt något, men det är väldigt trevligt att du har fler kattvänner som vill hälsa på dig :) Och att du är så snäll som ställer upp på deras hälsande, hihi.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

23 april 2014 20:12

Hoppas också Peggy kommer hem snart. Vi får fråga hennes matte när vi ses.
Jag ställer upp för alla keliga katter, hihi!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

24 april 2014 15:42

Åh, så många du fick träffa med, så kul att du har så många vänner :-) Förstår att det blir jobbigt med en massa tassar i ansiktet när man inte är så långnosad <3
Låter bra att du är tovfri och fullmatad :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

24 april 2014 17:01

Tja tovfri är jag nog aldrig, inte helt för nya kommer fort, hihi!
Jag är nöjd med alla kompisar för det är kul att ha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards