Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2014

Gäster!

Av Aamor & Tina - 3 augusti 2014 18:52

Vi vaknade väldigt tidigt i morse för det regnade och åskade ganska kraftigt och klockan var bara 05.20 och sen somnade inte matte om, tror hon somnar tidigt ikväll.
Klockan 9.30 gick vi ut på dagens första runda för det hade slutat regna och åska då. Vi satt uppe vid idrottshallen en stund och det var rätt skönt där för solen började titta fram.

Hemma igen berättade matte att vi skulle få gäster, mattes kompis sen de var 5 år skulle komma och hennes dotter.
Jag väntade med spänning och varje gång jag hörde porten sprang jag ut till ytterdörren.
När det äntligen ringde på dörren tyckte jag att matte var för långsam och fick skynda på henne, hon stod och skar grönsaker till mackorna de skulle äta.
Var så kul när de kom och jag delade ut pussar till bägge två och sen var det dags att kela med mig, hihi!
De vet hur man ska göra för de har själv hundar, katt och hästar och lite andra djur.

Låg och bara njöt av att höra dom snacka och skratta - jag älskar att ha gäster!
Efter fikan satte de sig i soffan och dottern satte sig på golvet hos mig så då var det dags att kela igen.
Vi följde dom ner till bilen och när de körde iväg blev jag ledsen och satte mig mitt på vägen på parkeringen för de kanske skulle komma tillbaka men det gjorde de inte - trist men de lovade att återkomma nån gång.

Nu är jag trött och varm för det är riktigt kvavt och varmt ute, ska nog sova en stund och väntar med att äta till senare.

Matte sitter vid köksbordet och jag slumrade vid väggen, den är lite sval för det är betongvägg.

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 augusti 2014 19:13

Roligt med kelkunnigt besök :)
Det gäller att hitta svala platser. Du är jättebra på det.
Vi är också jättetrötta på denna tropiska värme. Jag mår bäst när det är max +25, definitivt inte mer! *Pust*

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

3 augusti 2014 19:17

Det är jobbigt när det är för varmt tycker jag och matte. Bara en liten aktivitet gör att matte svettas så det rinner längs panna och rygg, inget hon uppskattar precis.
Bra med kelkunniga tvåbenta, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 augusti 2014 19:37

Vilket trevligt besök! Gäster som kan kela är alltid välkomna! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

3 augusti 2014 19:40

De är de bästa och enda som kommer in här, i alla fall om jag får bestämma, hihi!

 
Melody

Melody

3 augusti 2014 21:57

Visst är det härligt med gäster som förstår att en liten hund vill ha mycket kel!
Vilken toppen söndag du haft! Här är vi också trötta i kväll för vårt åskväder
började redan kl 3 i natt och efter det var det svårt att somna om.
Sov gott!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

3 augusti 2014 21:59

Det sägs att det började tidigare här men då hörde inte vi det men matte säger att det är ett nytt oväder på väg in snart - bara vi får sova så!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

3 augusti 2014 22:35

Här åskade det också tidigt imorse , sen kom solen med en massa värme och nu ikväll har det åskat och regnat en massa igen.
Kuligt med gäster som vet hur man uppför sig :)
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

3 augusti 2014 22:38

Åskan är nog på väg in till oss igen säger matte. Kommer från Tyskland nu.
Visst är det bra med gäster som vet hur man vill ha det!

 
Laika

Laika

3 augusti 2014 22:41

Här åskade det också riktigt rejält och regnade med för den delen, men bara på natten :D Jag sov gott men inte matte eller husse så dom är väldans trötta nu, hihi.
Vad roligt med gäster, allra bäst när de kommer hem till en och hälsar på :D
Hoppas ni somnar tidigt ikväll bägge två och får sova gott :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 augusti 2014 22:57

Åskan störde inte mig men matte gjorde när hon vaknade, hihi!
Hoppas också att vi sover gott i natt men åska är på väg igen så matte lär nog hålla sig vaken ett tag till eller så drar boken men i vilket fall som helst ska jag sova nu!

 
Kim

Kim

3 augusti 2014 23:42

Men snälla aamor, jag kan nog inte riktigt avgöra vad som är fram och vad som är bak på dig på den där sovbilden. Du är ju lika lurvig som en jakoxe ;-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

3 augusti 2014 23:54

Baken är vis bordsbenet, hihi! Ibland när matte sätter dubbla tofsar på mig brukar mittemot säga att jag liknar en sån, hihi!

 
Edith

Edith

4 augusti 2014 17:20

Hilda och jag tycker också att det är superkul med gäster, särskilt minisar. Dom är så snälla. Våra gäster har åkt hem idag och det är så tyst hemma hos oss. Hilda och jag har sovit en hel del, för det tar på att vara barnvakt.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

4 augusti 2014 18:12

Det är kul med gäster men man blir så trött efteråt men det gör inget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards