Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Vill!

Av Aamor & Tina - 16 augusti 2014 18:14

Det blev en ganska lång sovmorgon när matte väl somnade om igen för hon var uppe en sväng vid 05.30 men hon la sig igen som tur var. Vaknade sen igen 8.30, hyfsad tid tycker jag eftersom det var jag som vaknade då.
Blev en ganska lång runda efter att vi först mellanlandat på bänken vid det vanliga stället. Såg inte en enda hund men hemma träffade jag på Ollie men han ville inte kela så jag jagade honom istället - också kul men jag får stänga öronen för matte traggar lite på mig när jag gör så!

Inne har det mest blivit slappande för mig, matte har tvättat och donat lite. Hon fick upp mig på trimbordet för jag liknade en sopkvasten i huvudet sa hon och det kunde nog stämma för jag hade gnuggat det i gräset, hihi!
Vi tyckte lite olika vid några tillfällen men storsint som jag är lät jag matte " vinna", hihi!

En liten diskussion blev det när jag blev hungrig, jag tyckte jag kunde äta godis men matte satt jag fick det först efter maten - lät henne vinna en gång till, hihi!

Jag vet allt att hon har godis uppe på bordet men tro i te att jag fick nått, nä maten först så jag fick ju offra mig och äta maten med små bitar bacon iblandat! Var rätt gott och jag känner mig rätt nöjd nu, speciellt efter jag ätit godiset också, hihi!

Kvällen lär bli lugn, matte ska kolla om de visar nått intressant på TV och om inte så lär hon fortsätta med sin bok.

Trevlig lördag!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

16 augusti 2014 19:18

Du verkr ha många godisar runt dig på bilden. Hade du gnagt av det gottaste på dem? Klart att matte vinner. Mat först godis efteråt :)
Så är det bara.
Ha nu en lat kväll å jaga inte Ollie när ni går ut nästa gång. Han kanske inte vill kela med dig om du jagar honom ;-)
Han VET ju att sådär gör inte du egentligen.
Du är den där gulliga vovven som är jättesnäll mot ALLA katter och som är mysig att kela med :)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

16 augusti 2014 19:29

Visst gnager jag bort det gottigaste men jag kan ta och tugga på nått då och då!
Har precis kela med Ollie, jag ville leka och tog med tassen på honom men då gick han in i buskarna men kom fram när vi snackade med Bebe istället, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

16 augusti 2014 19:19

Det gäller ju att låta dem vinna när det gäller oviktiga saker, så kan man vara envis när det gäller något man verkligen vill. Gottisar ska man absolut ha en lördag! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

16 augusti 2014 19:30

Fler gottisar jajaja!
Nån gång får de ju vinna men bara om vi vill låta dom, hihi!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 augusti 2014 01:00

Jamar som Dui och Deco , det gäller att låta dom 2-benta "vinna" vid rätt tillfälle :)
Jag har haft en lugn dag , eftersom matte varit på rymmen i Bjuv :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 augusti 2014 10:24

Skönt med lugna dagar för då kan man planera lite mindre lugna, hihi!

 
Edith

Edith

17 augusti 2014 06:44

Matte och jag brukar också ha lite diskussioner då och då. Ibland låter jag henne vinna, precis som du. Men andra gånger ger jag mig inte. Matte hälsar och tackar för alla fina boktips. Fantastiskt snällt av din matte. Nu ska matten snart åka till Sverige och då ska hon inhandla några av de rekommenderade böckerna. Trevlig söndag!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

17 augusti 2014 10:27

Vissa gånger ger jag mig inte heller och då struntar matte i att tjata.
Matte älskar böcker och delar gärna med sig om vad hon läser, finns så mycket bra böcker.

 
Laika

Laika

17 augusti 2014 14:21

Jo, man får ju allt låta dom vinna då och då så dom inte tappar modet helt ;) Och egentligen, om man skulle få godis innan maten tycker ju jag i alla fall att man bygger upp aptiten mer, visst? Hihi

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 augusti 2014 14:32

Det händer ganska ofta att jag får en bit innan maten just för att komma igång men ibland vill jag ha mycket mer ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards