Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg under september 2014

Av Aamor & Tina - 13 september 2014 14:37

Matte hade satt klockan på 8 i morse men vaknade redan klockan 7, låg kvar ett tag eftersom vi inte behövde gå upp redan då.
När sen klockan var nästan 9 gav vi oss iväg till den stora internationella utställningen som är under två dagar.
Kul att åka bil även om det inte blev så långt.
Fick gå en liten bit innan vi kom fram till ingången, först tittade dom på mitt vaccinationspapper och sen ville dom att matte skulle ställa mig på ett bord för de skulle undersöka så ögon och andning var okej, inga smittsamma sjukdomar var välkomna in där sa dom.
Matte sa att hon kunde lyfta upp mig så dom kunde kolla men att hon inte tänkte ställa mig på bordet för tänk om de avvisat nån som var sjuk och jag fått smittan sen. En van utställare sa det till matte när jag ställdes ut innan att aldrig sätta ner mig på bordet.

Inne på området kollade vi var Shih Tzu ringen fanns, först skulle de Tibetanska Terrierna gå och de höll på när vi kom dit.
Vi kollade in utbudet bland försäljarna och matte fick några olika sorters prover med torrfoder, hon köpte torkad kycklingfilé och en stor dunk av mitt schampoo. Sen hittade hon en söt skylt som hon var tvungen att ha, hihi!
Jag blev fotograferad så jag måste hålla koll om jag kommer med på några bilder, hihi!

Efter långt vandrande gick vi tillbaka till ringen och då hade några av de matte känner kommit dit så vi slog oss ner där.
Bar bara 29 Shih Tzu anmälda och sen var där några som inte kom så det var inte så många tyvärr.

Här går Champion hanarna och han som tittar fram mellan sin mattes ben blev bästa hane och BIM så grattis igen till dig Ola!

Det var rätt kallt för det blåste en del och efter ett tag frös både jag och matte så vi kurade ihop oss tillsammans, matte la en filt över mig efter en stund också och sen satt jag där och bara njöt.

När vi sett vem som blev BIR och BIM gick vi till bilen och körde hem, var rätt skönt för jag hade missat massor av sömn ju, hihi!

Jag intog min säng direkt och då passade matte på att ställa upp skylten eller kanske tavlan som hon köpte.
Visst är den gullig! Den hänger uppe på vår vägg nu.

Nu tänker jag inte göra många mer knop idag för jag har massor av sovtid att ta igen, hihi!
Matte har börjat förbereda maten till sig, den ligger och tinar i alla fall.

Av Aamor & Tina - 12 september 2014 18:39

Matte sa att det är fredag idag men det känns inte så men det beror nog på att jag varit hemma tre dagar med matte, var ändå kul att komma till syrran.
Passade på att sova riktigt länge, syrran också för vi sov nog till klockan 13, hihi!
Vi har hållet ett öga på mattefar när han körde runt och klippte gräset, syrran höll nog bägge ögonen på honom.
Rastade mattefar en liten bit men vi kände inte för att gå så långt, man har rätt att vara lat en fredag (också, hihi).

Strålande sol och varmt under dagen men i morse var det riktigt dimmigt så man trodde inte att det skulle bli så fint.
Matte kom lite senare för det var en taxi som var sen men när hon kom fick hon både en puss och en pipleksak.
Vi tog det så lugnt när vi gick hem och jag fick nosa var jag ville och nästan hur länge jag ville.
Fått en nyuppsatt tofs och mustaschen tvättad och sen sa jag till matte att jag var hungrig och slurp så var det slut, hihi!

Vi ska bara ta det lugnt som vanligt ikväll, matte ska titta på SoA, jag ska sova.
Matte har kört några varv med dammsugaren och jag la mig på sladden så det tog lite tid innan hon fattade varför hon inte fick med sig den, hihi!

Har gått in på toa och lagt mig, trodde att matte skulle gå in där för hon hade tänt lampan men hon kom aldrig så jag somnade, hihi!

Av Aamor & Tina - 11 september 2014 17:57

Jag väckte matte klockan 8 för ska hon nu vara hemma så ska hon inte sova för längre. Matte for upp för hon trodde att jag behövde gå ut eftersom jag låg och kallade på henne men när hon kommit upp gick jag och la mig igen, hihi!
Jag var inte pigg på nån runda förrän matte ätit och fixat till sig.
Det blev en ganska lång runda i det fina vädret och vi njöt riktigt ordentligt.
Inne igen ringde matte till jobbet för att säga att hon ska jobba i morgon och sen läste hon lite nyheter och annat på sin iPad.

Nästa gång vi gick ut träffade jag många hundar. Först ut var Arktis och han uppförde sig nästan helt okej, hihi!
En bit in på rundan blev det först Bamse, en lite sur och snarstucken Jack Russel, han ville bara hälsa på avstånd, ibland är han glad och vill hälsa nära men men och strax efter kom valpen Lucky och han växer och växer men han ska ju bli stor som en Labbe när han är klar.
Det var kul att träffa dom. Tyckte vi kunde gå och kolla om lilla söta Shih Tzu valpen Rut var ute men matte sa att hon var iväg på jobbet med sin matte så vi gick ett annat håll.
Träffade istället på Ollie som ville hälsa lite idag och jag fick lite kel av honom.

Jag valde att inte äta nån mat igår för jag var lite kass i kistan, drack lite mjölk istället och det var gott men idag har jag ätit och efteråt blev jag så trött, okej okej jag är trött rätt ofta men efter maten är jag tröttare än vanligt, hihi!

Har somnat under köksbordet medan matte åt sin mat.

Vi ska ta det lugnt resten av kvällen och försöka sova i lagom tid så vi kan komma upp i tid i morgon, jag i alla fall för det blir nog inga problem för matte.
Har passerat hundutställningsplatsen vi ska besöka i helgen och de höll på för fullt med att dela in ringar och röja gräs, ska bli så spännande. Jag ska träffa min morfars fars matte, hihi hon är jättesnäll.

Av Aamor & Tina - 10 september 2014 18:21

Vi sov till 8 idag och matte sa att det kändes skönt för halsen har inte svidit så mycket i natt så hon har sovit bättre.
Matte var tvungen att göra ett ärende till den närmaste affären för mjölken och brödet var totalt slut och så var vi tvungna att hämta hem vår bil som stod hos matteföräldrarna, de hade inte plats för den där idag.
Träffade därför min syster en kort stund och oj så glad hon blev när vi kom men när hon sen hörde matte säga att vi skulle hem igen blängde hon på henne, hihi! Affi tyckte nog att jag var där för kort tid, tyckte inte jag.

Träffade Skrållan när vi gick hem från garaget, hon är en busig Jack Russel tik, jag busade lite med henne.
Vi har tagit det lugnt sen resten av dagen, jag har sovit och matte har läst sin bok. Hon säger att vi ska stanna hemma imorgon också men troligen ska jag iväg på fredag för hon tänker jobba då.

Nu har vi precis varit ute och matte frågade om vi skulle gå förbi mina tjejer för att se om de var ute och det var jag väldigt pigg på.
Hade tur för de var ute i trädgården, tyvärr finns två av dom inte kvar för de har tassat vidare men det visst vi men matte ville mest se deras nya valp.
Hon var så söt och jag ville så gärna hälsa på henne. Fick jag göra också och hon luktade så god, frågade matte om vi kunde få ta med henne hem men matte sa att vi kunde inte ta just den valpen. Trist för lilla Rut.var ju så go.
Värre var det med Matilda, hon skrämde mig så jag ville inte ens titta på henne efteråt. Sara ville bara hälsa på mig. Söta flickor även hon som skrämdes!

Vi tänker ta det lugnt nu i kväll. Jag kommer nog att inta min säng nedanför soffan.

Matte tog denna igår när jag sov så gott med huvudet uppe på den mjuka kanten.

Av Aamor & Tina - 9 september 2014 18:49

Matte började få ont i halsen i går på eftermiddagen men det blev värre och i natt har hon haft ont, frusit och varit varm så vi har stannat hemma.
Då vi gick morgonrundan var jag så glad och tyckte att vi skulle leka lite men då sa matte att vi tydligen hade olika uppfattningar om hur kul det var att stanna hemma på en vardag.
Jag struntade i hennes åsikt för jag var lycklig över att få ha henne hemma även om hon mår lite sådär.

Har varit rätt trist väder för det har blåst och regnat men de två gångerna vi har varit ute har vi klarat oss från att bli blöta och eftersom vi tog en lite längre runda på morgonen behövde jag inte gå nån längre runda sen.
Vi har tagit det väldigt lugnt, matte har mest legat i soffan och läst och ätit halstabletter, nu börjar hennes näsa täppas till också - trist!

Just nu har matte serverat mig mat men jag valde ett gammalt tuggben istället och kanske min matlust ökar när jag tuggat på det, hihi!
Kvällen kommer vi också att bara slappa, ut en gång till i alla fall och i morgon blir nog nått liknande för vi ska stanna hemma även i morgon.

Har mest legat bredvid soffan i min säng eller på min gula kudde och tittat på matte!

Av Aamor & Tina - 8 september 2014 17:46

Som vanligt hade matte svårt att somna igårkväll, typiskt en söndag men det gick bra ändå för hon hade inte speciellt svårt att vakna ändå.
Matte fick locka med att jag skulle få åka bil till syrran för annars hade jag nog inte gått upp över huvudtaget, hihi! Inte blev det bättre när jag sen kom ut för det var blött på marken men det hade slutat regna som tur var men det märker man ju inte så direkt i halvdvala.

Syrran och jag var ensamma hemma en lång stund idag för matteföräldrarna skulle på läkarbesök och sen passade de på att äta middag ute också. Kul för dom men där satt vi hemma och bara längtade efter dom!
Vi tänkte sura när de sen kom hem men vi hade glömt bort det så istället blev vi så glada att vi knappt visste var vi skulle bli av, hihi!

Matte kom tidigt och hämtade mig så alltså skulle hon inte jobba länge idag.
Satt ute en lång stund innan vi gick in, snackade med grannens son och sen med Arktis matte. Såg några katter men ingen ville hälsa på mig.

Direkt när vi kom in hamnade jag på trimbordet för min tofs liknade inte samma tofs som jag hade på morgonen, hihi!
Syrran hade hjälpt till ganska mycket att få den lång och utdragen, var tydligen i vägen för henne när hon skulle hälsa matteföräldrarna välkommen hem. Det sista gummibandet som ska sitta ända in i hårbotten hängde säkert 20 cm för långt ut sa matte så tofsen hängde fram över ena ögat.
Nu sitter tofsen där den ska och det känns bekvämt igen. Håret är så mjukt och halkigt när jag precis badat så gummibandet glider lättare även utan hjälp.

Maten har jag ätit och nu tänker jag vila en stund och det ska matte också göra, hon har torrmoppat golvet för där var lite, ganska mycket faktiskt hår från mig och Affi på golvet, matte klippte oss också lite och hon hade missat nått igår.
Det enda hon ska göra mer idag är att hänga upp tvätten när maskinen är klar och sen gå med mig ut en sista gång innan sovdags.

Jag ligger i alla fall inte på denna bilden men jag ville inte titta på matte, hihi!

Av Aamor & Tina - 7 september 2014 18:01

Blev en ganska lång sovmorgon i dag, matte vaknade först och väckte mig när hon frågade pm jag ville gå ut. Jag tittade på henne och sen gick jag och la mig igen, hihi!
Matte fick duschat och ätit innan jag skulle kunna tänka mig att gå ut, hihi!
Vi träffade inte på nån hund på rundan, knappt någon överhuvudtaget och det var lite konstigt med tanke på att det var fint väder.

Det var min tur, om man kan kalla det tur att hamna i plurret idag. Jag tyckte det var rätt skönt för det var längesen nu inte för jag klagar, hihi!
Matte fixade och donade och jag lät henne göra det men när hon kom till tassarna fick jag säga ifrån några gånger att det räckte, matte blev så irriterad på mig på slutet och slog handen i trimbordet och skällde på mig sen gick det bättre.
Allt som allt tog det nog 4 timmar, lite mer än 2 timmar satt jag och myste i mattes famn inlindad i badlakan - det bästa med hela badet.
Ville ut och visa mig efteråt men ingen som var intresserad över hur fin jag blivit, Ollie kom förbi men han hade inte tid att stanna.

Har sovit sen och nu har jag ätit mat. Idag blev det torrfoder med små bitar av kycklingkorv över - gott!
Tuggar på ett tuggben nu, ett sånt där med torkad kyckling runt ett ben.

Ser ut som det fina vädret vi haft nu ett tag snart är slut för det är lite grått och disigt nu, känns som det hänger regn i luften.

Sover efter badet!

6!

Av Aamor & Tina - 6 september 2014 18:50

Jag väckte matte i morse men då var klockan nästan 9 så det gjorde inget sa hon. Jag behövde gå ut och det var bråttom, jag var nämligen tvungen att kolla om där var någon katt ute, hihi!
Jag får väl göra lite som jag vill denna dagen när jag fyller år, hela 6 år blir jag!
Vi gick en lång runda, jag träffade på en kompis och vi hälsade men jag var mest intresserad av Neos minimatte, hon fick en puss.
Hemma igen fick jag presenter, en pipleksak av matte och ett paket torkad kycklingfilé av syrran och matteföräldrarna.

Efter en lugn frukost för matte och jag passade på att vila lite gick vi till syrran, hon skulle följa med oss hem för hon skulle bada idag och matte tyckte det var lättare här hemma.
Fast innan vi gick hem var matte och förtidsröstade så hon fick det gjort.
Syrran var väl inte riktigt nöjd med upplägget att bada men hon fixade det bra, gissar att jag åker på det i morgon för matte har inte plockat bort badkaret än.
Gick hem med syrran sen så nu har vi vandrat den vägen några gånger idag så nu får det vara nog, hihi!

Hemma så träffade jag på några av mina små tvåbenta kompisar och mamman och den ena tjejens bror som sitter i rullstol. Hälsade på tjejerna men sen ville jag upp till killen så efter att matte frågat om det var okej lyfte hon upp mig och han fick en puss av mig, han tittade sen efter mig var jag blev av - kul att kunna glädja någon så. Mamman är så imponerad av mig att jag inte är rädd för konstiga ljud och stora rullstolar.

Nu ska vi bara ta det lugnt resten av kvällen, ska nog snart äta och sen ska vigörs så lite som möjligt, finns nog någon bok på mattes agenda eller några men hon får ta en i taget, hihi!

Min present, syrran fick en som var lila där min är grön.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards