Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Kom!

Av Aamor & Tina - 22 januari 2015 17:55

Jag träffade på min kompis Chili även idag. Hon väntade nog på mig för hon satt ner och vägrade gå när vi fick syn på henne och när hon såg mig ville hon gå med oss.
Vi småbusade lite och sen gick vi vidare.

Varit en lugn dag hos syrran som vanligt, har inte gjort några större knop.
Matte hämtade mig snabbt efter jobbet idag med för den där rörläggaren skulle komma efter 15.30 Vi skyndade oss hem och väntade och väntade.
Matte sa: kommer han inte idag ska jag ringa och skälla i morgon men han kom faktiskt!
Han kom 16.45 Sen kunde han inte lösa stoppet för han behövde nått som var hårdare att knuffa på med. Tydligen satt det fast skit eller vad det nu är precis innan en 90 graders böj på röret.
Han kommer i morgon och fixar det då, hoppas vi.
Ska se om jag kan få hjälpa till i morgon för idag tyckte matte att jag skulle låta bli, hihi!

Ätit har jag gjort och matte också även om hon fick göra uppehåll i matlagningen när han kom.
Nu ska vi göra så lite som möjligt och bara njuta av att vi är hemma.

Min plats i badrummet. När matte är där inne så lägger jag mig vid tvättmaskinen och väntar på henne. Oftast hinner jag knappt lägga mig förrän hon är ute igen.

 
 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

22 januari 2015 18:05

Men fy så taskigt att du inte fick hjälpa rörmokaren idag :(
Hoppas du har bättre tur imorgon :)

Tassklappar och Nosbuffar

http://http ://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

22 januari 2015 18:16

Hihi, hoppas jag också!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

22 januari 2015 18:19

Kul att ni fick leka lite på morgonen, du och Chili. Man brukar ha mer bråttom då.
Bra att vvs-gubben kom till slut, fast tråkigt att han inte kunde göra jobbet klart. Nu håller vi allt vi har att han verkligen dyker upp, så matte slipper vara arg hela helgen.
Ha en mysig kväll och kom ihåg att det är veckans bästaste dag imorrn!
FREDAG, HURRA!!!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 januari 2015 18:36

Nä matte är inte arg så länge, hon låter lite ett tag men sen tänker hon att det inte är lönt att lägga energi på sånt hon ändå inte kan påverka.
Ja i morgon kommer den, den bästa dagen i världen, hihi!

 
Melody

Melody

22 januari 2015 18:35

Vi hade stopp i avloppet i duschen en gång, men då kom en bil som det stod
"spola kröken" på! Det var en konstig bil som brummade och lät, men den spolade genom alla rör i hela huset! Igår skulle du ha varit med mig hos katterna!
De hade älskat dig. Den yngsta ville upp i mattes knä när jag låg där, men hon var rädd för att jag skulle bli sur på honom så hon putta ner honom. Jag brukar ju inte gilla när någon annan ska vara i mattes knä och nu låg ju redan jag där.
Kanske matte vågar släppa ner mig nästa gång!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

22 januari 2015 18:39

Hihi, jag hade gärna delat matte om en katt hade velat vara där samtidigt med mig.
Vi har bara stopp i köksröret så hoppas han får loss det nu annars får vi nog "spola kröken" även här, hihi!

 
Laika

Laika

22 januari 2015 20:21

Nej vad tradigt, hoppas det löser sig imorgon då :) 90-graders vinklar på rören är bra onödigt fast det kanske är nödvändigt ;)
Imorgon är det fredag Aamor, heeeelg på ingång och här är matte med ledig, husse ska bara jobba lite.
Hoppas du får träffa Chili imorgon med :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 januari 2015 20:34

Tror jag missar Chili i morgon för vi är iväg lite tidigare då.
Avloppet går nog ut i det stora där i kröken men visst är det dumt med sån vinkel.
Helg=underbart, hihi!

 
Mimmi, Tazan Sessan

Mimmi, Tazan Sessan

22 januari 2015 21:48

Mjausan Aamor, vi har sorg här hemma så vi orkar inte tassa så mycket just nu, men vi är på G iaf. Det är mattes moster som gått bort. Men vi kommer tillbaka så fort begravningen är över.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

22 januari 2015 22:10

Matte berättade det och vi beklagar er förlust!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

23 januari 2015 16:03

Visst är det konstigt med hantverkare - antingen kommer de inte, och om de trots allt dyker upp så har de aldrig rätt utrustning med sig :-) Hoppas ni fick fixat stoppet i dag!
Önsker er en riktigt härlig myshelg!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

23 januari 2015 16:17

Det är jättemärkligt! Vi sitter och väntar på honom nu och hoppas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards