Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Fredag!

Av Aamor & Tina - 30 januari 2015 17:51

Vi kom iväg lite för tidigt i morse så jag fick nosa var jag ville och hur länge som helst, nästan i alla fall.
Matte sa att det var fredag och att det var sista dagen denna vecka vi behöver vakna till väckarklockan och det låter alldeles utmärkt.

Jag och syrran har varit uppe på bordet mest hela dagen när matteföräldrana var där så klart. Det är bra där för vi kan skifta mellan gos, sova och titta ut genom fönstret. Vi försökte berätta för en svart hund som passerade att vi var chefer på den vägen men den struntade totalt i oss och bara gick vidare. Mattefar sa att den inte hörde oss så det var därför den bara gick vidare och vi som talade om det väldigt högt, hmmmmm!

Matte var i djuraffären innan hon hämtade mig, hon ville se om de fått in godiset som varit slut länge och det hade dom fått så nu har jag sånt mumsigt hemma.
Vi körde hem efter att matte fått mat hos matteföräldrarna och sen satt vi ute en lång stund innan vi gick in.
Har ätit men först försökte jag få godis istället men matte kastade ner små bitar godis i maten så till slut fick jag äta, inte allt men jag blev mätt.
Min knuta fortsätter minska men inte lika fort som i början men det viktigaste är att den minskar i alla fall.

Nu ska vi hålla helg och bara njuta av den och inget speciellt har vi inplanerat heller. Trevlig helg på er!

Jag kollar in om det var nått godis i min godisgömma, ni kan ana den lite vid mitt ena öra närmst bokhyllan men den var tyvärr tom och matte sa att den inte skulle fyllas heller så jag gick och la mig!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

30 januari 2015 18:02

Jättebra att knutan blir allt mindre, snart finns den inte längre!
Tänk att vi känner igen bokhögarna bakom dig.
Vi har såna med, trots att de flesta av böckerna finns i datorn.
Jag vågar inte ens tänka på hur det skulle se ut om de var fysiska böcker. Då hade vi behövt köpa ett hus till för bara dom ;-)
Trist att det inte fanns nåt godis i din godisgömme. Matte fyller kanske på den en annan dag, eller är det DU som lägger gottisar där?
Ha en mysig och lat fredagskväll!

Kram och puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

30 januari 2015 18:07

Nä matte fyller på i den och så "gungar" jag ut godisbitarna.
Ja de där böckerna stör matte, hon fick några kassar av en fd kollega och det finns ingen plats i bokhyllan men hon har tänkt, väldigt länge på att ta med till jobbet och lägga dom där så kan även andra ha nytta av dom men först ska hon sortera ut om det är några hon ska behålla.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

30 januari 2015 19:05

Komma iväg för tidigt till jobbet kommer ALDRIG att hända här !
Min matte är en riktig sömntuta som älskar att snooza *fniss*
Skönt att knutan blir mindre och mindre !
Håller tassarna för att den snart är helt borta !

Trevlig helg på er !

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

30 januari 2015 19:37

Inte ofta matte är ute i så god tid men det händer! Matte går oftast upp rätt snabbt för annars somnar hon igen och då är det hopplöst!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

30 januari 2015 19:22

Äntligen är det bästa kvällen på veckan med gos och hela helgen framför oss! Mys på! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

30 januari 2015 19:38

Den bästa absolut!

 
Melody

Melody

30 januari 2015 20:47

Visst är det härligt med fredag! Hoppas du får en lång och härlig sovmorgon i morgon! Här blev det mer gos än godis till fredagsmys, men matte delade faktiskt med sig av sin rostade macka, så helt utan blev jag inte.
Hoppas din matte fyller på din godisgömma för lördagsgodis måste ju en shih tzu ha, det är det lag på!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

30 januari 2015 20:55

Godis ser jag till att få, där kommer min supereffektiva envishet fram och gör sitt, hihi!
Jag kan vara väldigt nöjd med fredagsmys som innebär att bara få ligga och sova precis där jag vill.

 
Laika

Laika

30 januari 2015 21:22

Skönt med helg igen :D
Undrar om den hunden hörde illa kanske, men det var bra att ni tog i så mycket ni orkade, hihi.
Vad roligt att du fick hem gottis, det är du ju värd efter en hel arbetsvecka hos syrran :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

30 januari 2015 21:42

Alltså vi är ALLTID värda godis det är bara våra tvåbenta som inte fattar det, hihi!
Måste ha varit en stendöv hund ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards