Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 april 2015

Pipen!

Av Aamor & Tina - 21 april 2015 19:20

Även idag har det varit strålande väder, soligt och varmt och vi har varit ute en hel del.
Fast vi satt inne när mattefar klippte gräset för då plockar han ner vår hage och vi kan hitta ut, vi får inte vara ute ändå när han klipper för vi hade garanterat sprungit ivägen.

Fick vänta länge på matte för hon slutade sent idag, ja sent är det ju inte men hennes långa dag blev idag.
Hörde när bilen kom för just då satt vi ute i hagen. Jag tittade mot uppfarten och där såg jag henne, svansen började röra sig och till slut rörde sig hela jag och sen överföll jag matte.
Puss puss och några pussar till, det är lycka.

Vi riktigt njöt på hemvägen, speciellt när jag skällde ut tre hundar jag inte känner som gick på min väg, matte njöt inte riktigt då lät inte så i alla fall, hihi!
Vi satt ute en lång stund och matte snattade med en nästan granne som bor några hus från oss.
Klockan blev nog 18 innan vi kom in, matte kom och hämtade mig strax efter 16.40 så det var rätt länge vi njöt ute.
Magen var hungrig när vi kom in så jag åt direkt medan matte lagade till sin.
Hon orkade inte laga nått som tog lång tid så hon tog fram två påsar med färdig köttfärssås, kokte spagetti och sen blandade hon de i en ugnsform och strödde över mozzarella och in i ugnen. Hon tinade köttfärssåsen först.

När matte satt och åt i köket låg jag i TV-rummet och pratade med henne men hon kallade mig Pipen!
Pipen? Tack för det matte men jag tyckte faktiskt att du kunde resa på dig och komma in och servera mig vatten från min sprejflaska! Orkade inte gå ut och dricka ur skålen i köket, hihi!


Hon gjorde det också men det tog en fasligt lång tid, höll nästan på att bli helt uttorkad, hihi!

Nu ska jag inta en av mina sängar och sova en stund.
Han sover redan mitt lilla gryn, bara jag kom in till honom i soffan så knoppade han in.

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

21 april 2015 19:57

Du har de knasigaste dryckesvanorna, Busunge :)
Visst hade vi en härlig vårdag, en av de varmaste hittills! Bra att ni höll er undan mattefar medan han klippte gräset, dom gräsätarna är farliga om man kommer dem för nära...
Det var ljuvligt ute, vi njöt allt vi kunde också :)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

21 april 2015 20:07

Jag har många knasiga vanor, hihi! Men har man en knasig matte så har man och kan inte bli nått annat!

 
Laika

Laika

21 april 2015 20:41

Hihihi, vilken tur att din matte kom och vattnade dig lite med sprejflaskan för hade du behövt gå till vattenskålen hade du garanterat blivit helt uttorkad och det vill vi ju inte :)
Springa framför en gräsklippare är rätt kul, men det brukar sällan uppskattas av den som står bakom gräsklipparen ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 april 2015 20:47

Risken fanns ju att benen kanske hade vikt sig just därför är det bättre att matte går, hihi!
Lite farligt för mattefar kör en sån man sitter på så han hade nog inte sett oss.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

22 april 2015 13:42

Överfalla matte - åh, det är kärlek det! <3 Vilken härlig, jättelång prommis ni fick, och roliga möten också :-) Haha, bara skälla ut tre hundar, du är så himla liten och söt och tuff :-) <3
Verkligen en cool drickteknik du har!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

22 april 2015 18:35

Jag, liten? Jag som är så stor, hihi!
Matte är det absolut bästa som finns och helst vill jag se och vara nära henne hela tiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards